PARTNERI MEGÁLLAPODÁST KÖTÖTT AZ AIRBNB ÉS A MAGYAR TURISZTIKAI ÜGYNÖKSÉG

Az Airbnb és az MTÜ együtt dolgozik majd a turizmus egyensúlyának helyreállításának érdekében.

A járvány pusztító hatással volt a világon szinte mindenkire és mindenre, így beleértve a turizmust is. A jelenség különösen súlyosan érintette Európát, amely 2019-ben az összes nemzetközi beérkező turistaforgalom több mint felét fogadta, ami összesen több, mint 745 millió látogatónak felelt meg. Miután 100+ frissítést hajtottak végre a teljes szolgáltatáson, az Airbnb azon magyarországi házigazdái, akiknek egy kiadó lakásuk van a platfromon, együttesen több, mint 3 millió USD-t kerestek múlt nyáron (Az Airbnb 2021. május 1. és 2021. augusztus 15. közötti időszakra vonatkozó belső adatai alapján.) egyedi szállásajánlataik révén, és a befolyt jövedelem legnagyobb részét közvetlenül a helyi közösség javára fordították.

A Budapest környéki turizmus felelősségtudatos helyreállításának támogatása érdekében az Airbnb és a Magyar Turisztikai Ügynökség mind a belföldi, mind a külföldi vendégek számára helyi szakértők által vezetett egyedi Airbnb-élményprogramokon keresztül kínálják Budapest újrafelfedezésének – és ezzel együtt a főváros páratlan élményeken keresztüli megismerésének – lehetőségét. A vendégek olyan egyedi élmények közül választhatnak, mint a Vegán ételtúra, az Utcai művészet túra, és az Egyedülálló budapesti háztetői élmény.

Vladimir Beroun, az Airbnb Public Policy vezetője, CEE & CIS régió: „Az Airbnb együttműködik a szabályozó hatóságokkal és a turisztikai szervezetekkel a felelős és fenntartható turizmus előmozdítása, a helyi családok támogatása, és Közép- és Kelet-Európa gazdaságának fellendítése érdekében. Különösen örülünk a Magyar Turisztikai Ügynökséggel való partnerségünknek, mivel ez az első ilyen jellegű szövetségünk a Visegrádi Együttműködésen belül. Jó partnerek szeretnénk lenni, és ki szeretnénk terjeszteni ezt az együttműködést olyan városokra is, mint például Prága, hogy továbbra is támogassuk a turizmus világjárvány utáni helyreállását.”

Ez az első ilyen jellegű együttműködés az Airbnb és egy közép- és kelet-európai desztinációs marketing szervezet között.

Az Airbnb már több mint 500 helyi önkormányzattal és szervezettel működik együtt a világ minden táján a turizmus támogatása, az adók begyűjtése és befizetése, valamint a felelős otthonmegosztás előmozdítása érdekében. Ebben az évben az Airbnb már bejelentett partnerséget Krakkó városával a turizmus helyreállításának támogatására, valamint Pozsony városával a turisztikai adó automatizált beszedésére az Airbnb platform használatával.

Az Airbnb és a Magyar Turisztikai Ügynökség több erőforrást bocsátott a magyarországi házigazdák rendelkezésre, hogy ezáltal segítsen a regisztrációs szabályoknak való megfelelésben. Ennek érdekében az Airbnb létrehozott egy mezőt a házigazdák NTAK számának feltüntetése érdekében, ahol megadhatják regisztrációs számukat. Ez a fair piaci körülmények védelmét szolgálja a házigazdák számára.
( onBRANDS )