A magyarok 65%-a szerint jelenleg a környezetünk védelme és a klímaváltozás megállítása az emberiség legfontosabb feladata.
Növekvő környezettel és társadalommal kapcsolatos aggodalmak, és ezzel párhuzamosan erősödő lakossági aktivitás jellemzi 2021 fogyasztói társadalmát. Az Ipsos nemzetközi kutatásai a fenntarthatóság témakörének növekvő fontosságát jelzik világszerte.
A fogyasztók (a világjárványnak is köszönhetően) paradigmaváltáson estek át, ugyanakkor nem tudják,
nem is akarják magukra vállalni a klímaváltozás felelősségét.
A fenntarthatósági célok elérésében legalább akkora – Magyarországon még nagyobb – felelősséget tulajdonítanak a fogyasztók a piaci vállalatoknak és a kormányzatnak is.
A fogyasztói döntésekben a fenntarthatósági szempontok hamarosan központi szerephez juthatnak, erre utal a tény, hogy a magyar vásárlók közel fele (47%) jelenleg is szívesebben vásárolja olyan vállalat termékeit, amely tesz a környezetünk, társadalmunk védelméért és a fenntarthatóságért. Mint ahogy az Ipsos szeptemberi kutatása rámutat, a hazai márkatulajdonosok CSR aktivitásával szemben ugyanakkor jelentős kritikák fogalmazódnak meg.
A társadalmilag felelős magatartásnak mára nem lehet csupán egy alkalmi, jótékonysági hozzájárulás révén megfelelni (és ezzel megvásárolni a nyugodt lelkiismeretet), hanem
koherens vállalati stratégiává kell fejleszteni a folyamatot.
A fogyasztói igények iparáganként eltérőek.
Nincs univerzális megoldás, nincs könnyű út. Az előzetes piacvizsgálat, adat alapú tervezés hiánya rossz stratégiához vezethet.
( onBRANDS )