Ebben a konzumer, fogyasztó központú, telhetetlen világban ide sikerült eljutnunk.
Úgy hívják, hogy fenntarthatatlan.
Hihetetlenül komplex problémákkal szembesül az autóipar a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint. Gablini Gábor úgy látja, javulás helyett egyre több a probléma, ez pedig Európában és Magyarországon is ideiglenes gyárleállításokat eredményezhet. Az elmúlt 25-30 évben ilyen nem volt, a rendeléstől számítva akár 8-16 hónapot is várni kell egy autó beérkezésére.
Az autóiparban a globális chiphiány mellett az acél és a műanyag beszerzése is gondot jelent. De a szállítási kapacitások hiánya, illetve a logisztika drágulása is nehezíti az autógyártók helyzetét. A szakember úgy véli, 2022 elején kezdhet javulni a helyzet, de ez csak 2022 végén, 2023 elején lesz majd érezhető.
A gondot valójában nem ezek a problémák jelentik. A valódi probléma az, ahogyan Dr. Tóth Gergely fogalmazta meg: “A világgazdaság babiloni tornyának építése halad tovább a maga útján: az ökohatékonyságot meghaladva nő a termelés és a fogyasztás.”
( Kőszegi András )