A Mathias Corvinus Collegium legutóbbi panelbeszélgetésén Tóth András, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese, a Versenytanács elnöke az adatmonopóliumok problémáit, illetve az online platformok egyes versenyjogi kérdéseit vitatta meg beszélgetőpartnereivel és a szakkollégistákkal.
A nemzeti versenyhatóság régóta hangsúlyt fektet mind a versennyel kapcsolatos társadalmi ismeretek bővítésére, mind a szakmai közélet fejlesztésére. Az ismeretbővítés ezen területeken ugyanis nagyban hozzájárulhat a verseny védelméhez és társadalmi elfogadottságának növeléséhez.
Tóth András, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese, a Versenytanács elnöke a Mathias Corvinus Collegium jogi iskolájának Közjogi Műhelye által rendezett “Emberek, adatok, platformok és technológiák – A közeljövő jogi kihívásai” kerekasztal beszélgetés keretében a Facebook versenyhatósági ügye kapcsán kifejtette: nem az a kérdés, hogy a felhasználók tudják, hogy a platform használatáért cserébe reklámokat kell elviselniük, vagy hogy a célzott reklámok nem hátrányosak, hanem az, hogy
tisztában vannak-e a szolgáltatásért cserébe átadott adataik valós értékével,
illetve hogy az adatátadással kapcsolatos felhasználói körültekintést elaltatja-e az ingyenesség hamis látszata.
Tóth András panelpartnerei Szabó Endre Győző, a NAIH elnökhelyettese, Cséfalvay Zoltán professzor, az MCC Technológiai Jövők Műhelyének vezetője, Sulyok Márton, az MCC Közjogi Műhelyének vezetője és Domokos Márton ügyvéd voltak.
A Kúria nemrégiben nyilvánosságra hozott ítéletében pontot tett a vita végére. A taláros testület korábban közzétett döntése ugyanis hatályában fenntartotta a Fővárosi Törvényszék azon ítéletét, amely megsemmisítette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2019 decemberében hozott, jogsértést megállapító és 1,2 milliárd forintos bírságot kiszabó határozatát.
( onBRANDS )