EFFIE 2021 – 59 PÁLYAMŰ A DÖNTŐBEN

A pályaművek értékelésében a hazai kommunikációs iparág 120 elismert szaktekintélye vett részt.

A nemzetközi Effie standard szerinti kétfordulós, idén is online zsűrizés eredményeként ebben az évben 59 sikeres pályamű került döntőbe és küzd meg 29 kategóriában a Bronz, Ezüst, Arany Effie díjakért.

Az Effie Finalist díjasok, azaz a döntőbe jutottak már biztos pontszerzők a nemzetközi Effie Index hatékonysági világranglistán. A pályaművek értékelésében a hazai kommunikációs iparág 120 elismert szaktekintélye vett részt, a legkülönbözőbb szektorokat képviselve.

A teljesítmény globális szimbólumaként számon tartott Effie az egyetlen olyan szakmai megmérettetés, ahol a marketing célok hatékony megvalósítása áll a középpontban.

A Reklám Világszövetség (IAA) Magyarországi Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) szervezésében idén 20. évfordulóját ünneplő hazai Effie-re nevezni ezúttal az elmúlt időszak legnagyobb kihívásait, rendhagyó körülményeit magában foglaló 2020. január 1 – 2021. március 31. közötti 14 hónapjában Magyarországon megvalósult bármilyen típusú, bizonyítottan hatékony marketingkommunikációs aktivitással lehetett, a nemzetközi Effie standard szerint szabályozott nevezési rendszerben.

A szakmai megmérettetésre bárki nevezhet, függetlenül a vállalat (megbízó, ügynökség), vagy rendelkezésre álló büdzsé nagyságától, és attól, hogy kis helyi, vagy nagy országos, egyszeri vagy folyamatos marketing tevékenység valósult meg sikeresen. A verseny szervezői – reflektálva azokra a marketing és üzleti kihívásokra, amelyekkel az iparágban dolgozó csapatoknak meg kellett küzdeniük az elmúlt nehéz időszakban -, az idei versenyen új kategóriákat indítottak: Kríziskezelés, Influencer marketing és Adatvezérelt marketing témákban, amelyek relevanciáját a beérkezett nevezések igazolták.

A versenyben azok a pályázók számíthatnak Bronz, Ezüst, Arany Effie díjra, akik a 4 részből álló nevezési dokumentumban (1. Kihívás, háttér, célok; 2. Insight, stratégia; 3. Megvalósítás; 4. Eredmények) körültekintően mutatták be, hogy milyen konkrét helyzettel kellett szembesülni, hogyan reagáltak ebben a helyzetben a versenytársak és az egész piaci szegmens, miért bizonyult a nevezésben bemutatott hatékony marketing tevékenység a versenytársénál eredményesebbnek, valamint a kitűzött célok tükrében elért kiváló eredményeiket igazolni is tudták.

A pályaművekben szereplő üzleti információk bizalmas kezelését több intézkedés, kötelező elem biztosítja a zsűrizés során, ennek első lépése, hogy a zsűritagok az értékelés megkezdése előtt titoktartási nyilatkozatot fogadnak el.

Az Effie megkérdőjelezhetetlen szakmai elismertsége többek között a széles iparági tudásra épülő alapos és minden részletre kiterjedő zsűrizésnek köszönhető. Ennek tükrében már a döntőbe jutás is kiemelkedő teljesítmény, hiszen a benevezett hatékony kampányok közül továbbjutók minősülnek a leghatékonyabbaknak, pályaműveik pedig a legsikeresebbeknek. A verseny lebonyolítását a nemzetközi Effie mellett közjegyző is felügyeli.

Idén a legtöbb döntős pályaművet az ACG, a Mindshare, a Mito, a Publicis Goupe és a Wavemaker tudhatja magáénak. A legtöbb döntős pályamű a Branded Content, az Image, a Kríziskezelés és a Társadalmi célú kampányok (Márkák, vállalatok – CSR illetve Nonprofit szervezetek – egyéb) kategóriában várja a Bronz, Ezüst, Arany Effie helyezéseket.

Az Arany Effie díjasok közül idén is, a szakma legtapasztaltabb ügyfél- és tanácsadói oldali szakembereiből álló külön zsűri dönt a legnagyobb elismerés, a Platina Effie odaítéléséről.

A Microsoft Innovációs Különdíj is kiosztásra kerül, ezt a díjat az új infokommunikációs technológiák úttörő, újszerű használatával megvalósított innovatív, eredményes marketing megoldások ösztönzésére hozta létre a Microsoft és az Effie Hungary 2019-ben. A második fordulós zsűritagok által e díjra legtöbb jelölést kapott pályaművek közül a Microsoft elnökletével szintén külön zsűri dönti el a nyertest.

Az idei díjazottakat, valamint teljesítményük alapján a Leghatékonyabb Megbízót és a Leghatékonyabb Ügynökséget a november 22-én este 8 órakor kezdődő online Díjátadón hirdeti ki az Effie Awards Hungary.

Az Effie díj egy globális, egyedülálló, komplex rendszer, amelyből az egész marketingkommunikációs iparág profitál. Tükröt tart, értéket közvetít, fejlődésre ösztönöz, felhívja a figyelmet a nagyszerű ötletekre, újszerű gondolkodásmódra – inspirálva a következő évek marketing szakembereit is.

DÖNTŐBE JUTOTT ALKOTÁSOK ITT

ZSŰRITAGOK:

Aczél László Founding Partner Superfuture Consulting
Ambruszter Géza Country Manager Gemius
Bánhegyi Zsófia marketing és kommunikációs igazgató Szerencsejáték Zrt.
Bányász Lívia Head of Media and Digital Transformation Unilever Magyarország
Bérczi Boglárka Lead Campaign and Media Manager Tesco
dr. Bernschütz Mária egyetemi adjunktus, generáció-, médiakutató, tanácsadó Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Blaumann Debóra Chief Marketing Officer Delivery Hero Hungary / NetPincér
Bognár Vera Digital & Media Manager Marketing & Digital Intelligence Nestlé Hungária
Bölcs Ádám ügyvezető igazgató Well Reklám- és PR Ügynökség
Braun Annamária Operations and Client Service Director DOT Creative
Bujáki Zsolt kommunikációs igazgató Porsche Hungaria
Calin Dániel Chief Growth Officer ACG
Csanak Gabriella Marketing & Business Operations Lead Microsoft Magyarország
Csikesz Erika értékesítési igazgató TV2 Média Csoport Zrt.
Csizmadia Diána COO Initiative
Csurgó Balázs CEO Havas Budapest
Csurgó Brigitta Head Of Strategy Mito
Czmarkó Gergő Senior Communication Planning Manager dentsu
Dósa Péter marketing vezető Wallis Motor
Dömötör Károly operatív vezető Human Dialog
Döry Gábor marketing igazgató Újház Centrum
Duránszkai Gábor Managing Partner Momentor Research&Consulting
dr. Egri Gábor stratégiai marketingkommunikációs tanácsadó
Erdei Panni Content Marketing Specialist Central Médiacsoport
Erős Attila Chief Digital Officer – Hungary Mediabrands
Fazekas László Head of Sales and Marketing Games for Business
Felker Noémi CEO iCenter
Gál Sarolta Strategy Director DDB Budapest
Galántai György kereskedelmi és marketing igazgató Hell Energy Magyarország
Gandera Balázs ügyvezető Intren
Gerendi Zsolt főtitkár ÖRT
Göncz Gábor Growth Head Hungary Sanofi
Gurdon-Koros Edina Business Unit Director Wavemaker
Guttengéber Csaba ügyvezető igazgató atmedia
Hajnal Melinda Group Account Director, Insight Division Kantar
Harcsa Beáta stratégia és marketing vezető Bonafarm Csoport
dr. Harsányi Dávid tanszékvezető, docens Budapesti Gazdasági Egyetem
Heuthaler Orsolya Senior Strategist Cafe Communications
Hivatal Péter elnök / alelnök Repropress Szövetség / Direkt es Interaktiv Marketing Szövetség
Horváth Magyary Nóra ügyvezető igazgató / Kommunikációs igazgatóság K&H Csoport
Horváth Tamás kereskedelmi igazgató Adaptive Media
Hunyady Beatrix marketing igazgató Euronics Műszaki Áruházlánc
Incze Kinga Founder Whitereport&Mediaspace.global
dr. Jenes Barbara stratégiai igazgató VMLY&R
Jókai Klári stratégiai igazgató ACG
Juhász Attila ügyvezető igazgató Perform Consulting
Juhász Péter Tibor márkaigazgató Vodafone Magyarország
Kanyó Roland marketing igazgató dm Magyarország
Károlyi Zsuzsanna Head of Brand and Marketing E.ON Hungária
Kékesi Zsuzsa digitális stratégiai igazgató Ringier Axel Springer Magyarország
dr. Kollin Ferencné egyetemi adjunktus Corvinus Egyetem
Kosaras Klaudia kereskedelmi igazgató atmedia
Kovács Ágnes Chief Marketing and Innovation Officer, Executive Board Member Eckes-Granini Group
Kovács Balázs Communication&Media Ipsos
dr. Kovács Gusztáv OTC marketing Igazgató Teva Gyógyszergyár
Kölcsei Gergely marketingkommunikációs vezető Coca-Cola Magyarország
Kőszegi András márkatanácsadó onBrands
Kun Melinda Brand Manager Rauch Hungária
Lakatos Zsófia ügyvezető Emerald PR
Lőrincz Barbara Group Brand Manager International Brands Marketing Heineken Hungária Sörgyárak
Ludvig Orsolya Director of Corporate Affairs Heineken Hungária Sörgyárak
Maczelka Márk kommunikációs vezető SPAR Magyarország
Major Helga Media Director Publicis Groupe Hungary
Méhes Csaba Strategy Director HELLO Agency
Négyesi Tamás Operations Director Mediator
Néz Kata Strategy Director OMG Hungary
Novák Péter CEO, Hungary dentsu
Palcsó Sára Director of Marketing and Communication Zwack Unicum
Palincsár László Group CEO VMLY&R Hungary
Pataky Piroska Director Consumer Marketing Mastercard Europe
Porkoláb Dávid Head of Digital Marketing Solutions Erste Bank Hungary
Rábai Márk Head of Strategy Positive Adamsky
Rákosi Viktor regionális kommunikációs igazgató Ford Közép- és Kelet-Európa
Ritter Ádám Media Director PanMedia Western
Ritter Tamás tulajdonos Marketing&Media
Rózsa Ágnes Business Development Director L’Oreál
Sági Ágnes marketing kutató, tanácsadó
Salamon Gergely ügyvezető tendencies21
Samu Tímea vezérigazgató JCDecaux Hungary
dr. Serényi János ügyvezető igazgató Értéktrend
Sommer Ádám Marketing Head Lidl Magyarország
Sperczel Dániel Client Service Director Lounge Design
Stefanics Annamária Client Service Director Mediator
Szabó Edina Managing Director OMG Hungary
Szabó Hedvig Strategic Planner Uniomedia
Szabó Krisztina kommunikációs vezető Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat
Szauter Zsolt Marketing Director Extreme Digital-eMAG
Szilva Mónika Customer Director, Hungary and CE Lead Tesco Magyarország
Szinai Ádám marketingkommunikáció és PR vezető CIB Csoport
Szomolányi Gabriella National Sales and Marketing Lead HiPP Magyarország
Szován Aranka Senior Brand & Trade Marketing Manager Reckitt Benckiser
Sztaniszláv András elnök MPRSZ
Takács Linda marketing és üzletág vezető, Szépségápolás Unilever Magyarország
Takó Attila ASI BU Director Ipsos
Tantics Viktória Marketing Manager Logiscool
Tengerdi Laura Magyarországi Tagozat vezetője Customer Experience Professionals Association
Tihanyi Szabolcs Group Manager, Retail Marketing Budapest Bank
Tóth András Mihály marketingkommunikációs vezető Microsoft Magyarország
Tóth Dániel Head of Copy Greenroom
Tóth Szilárd cégvezető Mindshare
Tóth-Császár Gergely üzletágvezető, Magazin Üzletág Ringier Axel Springer Magyarország
Töllősi Ildikó Head of Business Wunderman Thompson Hungary
Török Eszter Head of Non Spot Sales Hungary Sony Pictures Television
Urbán Zsolt CEO 1080p Reklámügynökség
Vadnai Ágnes vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezető Progress Étteremhálózat – McDonald’s
Varga-Futó Ildikó kommunikációs és CSR igazgató Auchan Magyarország
Vörös Csilla ügyvezető Nielsen

Platina zsűri 2021:

Balogh Gabriella igazgatósági tag Net Media Zrt.
Kozák Ákos Business Partner Impetus Research
Mérő Ádám Consumer and Shopper Connection Director Coca-Cola Europe
Papp-Váry Árpád PhD habil dékán Budapesti Metropolitan Egyetem
Sopov István elnök IAB Hungary
Szabó Béla márka és kommunikációs igazgató Telekom

Microsoft Innovációs Különdíj zsűri 2021:

Csanak Gabriella Marketing & Business Operations Lead Microsoft Magyarország
Kurucz Imre Research Director NRC Hungary
Novák Péter CEO, Hungary dentsu
Szalkai Réka marketing igazgató Mastercard Magyarország
Tóth András Mihály marketingkommunikációs vezető Microsoft Magyarország

( onBRANDS )