Médiapiaci feketelyuk a COVID-járvány eredménye 2020-ban
– Whitereport-tényadatok szerint a hazai médiavállalatok éves nettó árbevétele (benne a hirdetési, terjesztési és egyéb árbevételekkel) 2020-ban 40 milliárd forinttal csökkent.
– Ez 11% visszaesés 2019-hez képest. 89-es WR-index a 2008-as válságkor sem fordult elő – a 2009/2008-as WR-index 91 volt, azaz csak 9% visszaesés következett be.
– A 40 milliárd forintnyi „feketelyuk” felét a mozipiac adja, harmadát a sajtópiac, de csökkent a hazai online tartalomszolgáltatók bevétele és a rádióké is, különösen a közszolgálati és a helyi rádióké.
– A COVID-vesztesek legnagyobb része hazai tulajdonú kkv, többségükben mikro vállalat.
Hogyan készüljünk 2022-re? A top3 globális kihívás a hazai reklám- és médiapiac számára
– A GDPR-ral Európában, a CCPA-vel Californiában és az egyre terjedő „privacy first” szabályozás miatt a 3. feles cookiek kivezetése várható, jó eséllyel 2022-ben. A Google új tracking megoldásának bevezetése átmeneti bizonytalanságot okozhat a kampányeredményekben és a kiadók hirdetési bevételeiben – adatstratégia szükséges márka/médiumszinten.
– A tudás- és tőkeigényes digitális transzformáció éllovasai és a leszakadók tábora közt nyílik az olló – márka/médiumszintű helyzetfelmérés és fejlesztési terv szükséges.
– Ellátási válság a termékpiacokon: elemzők a COVID globális hatásához hasonlítják az ellátási problémák hatását. Ez áremelést, szállítási bizonytalanságot hozhat a média fizikai termékeinél is.
A top3 hazai kihívás és lehetőség 2022-re
– A vásárlóerő alakulása, digitálismédia-fragmentáció – pontosabb targetálás, független megközelítés
– Nő a szakadék a Z-generáció és a 40+ médiafogyasztása közt – médium/brand-specifikus stratégia
– E-kereskedelmi boom – Ön hogyan profitál belőle?
( onBRANDS )