A nemzetközi sztenderdek alapján megalkotott verseny célja, a PR-szakma elismertségének növelése az üzleti életben. Ezért kimondottan saját jogon életképes PR-megoldásokat várt a zsűri.
“A PREXA alapításával az MPRSZ szándéka a hazai kommunikációs szakma elismertségének új szintre emelése. A szervezet díjazni kívánta az év legjobb kommunikációs ötleteit, megoldásait, kampányait vagy épp projektjeit” – mondta Szányi Gabriella, az MPRSZ alelnöke, a díj főszervezője.
Magyar és nemzetközi zsűri
A Magyar PR Szövetség fontos célkitűzése, hogy a magyar PR-szakma még jobban megvesse a lábát a nemzetközi PR térképen, ezért a 13 fős magyar zsűri mellett egy 11 fős nemzetközi zsűri is értékelte és díjazta az angolul is beérkező, 2020-ban megvalósult aktivitásokat. “A sokszínű, kommunikációs területen rendkívül tapasztalt zsűri szavatolta, hogy a pályázatok a lehető legszéleskörűbb elbírálásban részesüljenek. A beérkezett pályázatok minősége és mennyisége pedig már most mutatja a díj presztízsét, s ez reményeink szerint látszik a díjat érdemelt pályamunkákból is” – tette hozzá Szányi Gabriella.
Főszerepben a társadalmi kommunikáció
Összesen öt díjat osztott ki a zsűri a társadalmi kommunikáció / közérdekű ügyek kezelése kategóriában, amelyek között olyan szemléletformáló, érzékenyítő, figyelmet felkeltő aktivitások voltak, amelyek sikeresen irányították a társadalom figyelmét egy-egy jelentős ügyre. “A PR-szakma egyik legfontosabb feladata, hogy párbeszédet generáljon olyan témákban, amelyek fontos hatással vannak a hétköznapjainkra. A célközönséget bevonva lehet szemléletet formálni és valódi hatást elérni, ezért is üdvözítő látni, hogy ilyen sok minőségi pályamunka érkezett a kategóriában” – mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
A Ferling kapta a fődíjat
Összesítésben a kategóriák feletti fődíjat a Ferling kapta, ami a Körber Hungária Gépgyártó Kft-nek készített, “Zsebben a Körber” nevű belső kommunikációs kampányért érdemelték ki a legnagyobb elismerést.
Az Év PR-szakembere Balatoni Zsófia
Először osztották ki Az Év Kiváló PR-szakembere Díjat, amelyet minden évben az kapja, akit szakmai eredményei, sikeres kampányai, oktatási múltja, publikációs tevékenysége vagy társadalmi szerepvállalása alapján a zsűri tagjai a díjra érdemesnek tartanak. Az elismerést 2021-ben Balatoni Zsófia, az Uniomedia Communications ügyvezetője kapta meg, a zsűri egységes szavazata alapján.
A díjazottak és a shortlistre kerültek is pontok kapnak az APEX PR Toplistán.
A PR EXCELLENCE HUNGARY AWARD 2021 NYERTESEI:
Fődíj: Zsebben a Körber
Pályázó: Ferling
Megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.
Általános hírnévmenedzsment kategória:
- Arany: Estöri Kreatív Történelmi Verseny
Pályázó: Uniomedia Communications
Megbízó: Esterházy Magyarország Alapítvány
Ezüst: Komlóval a jövőért
Pályázó: Uniomedia Communications
Megbízó: HEINEKEN Hungária
- Bronz: Folly újrapozícionálás
Pályázó: Salt Communications Kft.
Megbízó: Folly Arborétum és Borászat
Belső kommunikáció kategória:
- Arany: Zsebben a Körber
Pályázó: Ferling
Megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.
Influencer együttműködés kategória:
- Arany: Neked milyen a rEGGeled?
Pályázó: Open Communications
Megbízó: Magyar Tojásszövetség
Issue management / Specifikus hírnévmenedzsment kategória:
- Arany: Beiskolázás a pandémia alatt
Pályázó: Ferling
Megbízó: Pécsi Tudományegyetem
- Ezüst: OperaLive – Minden körülmények között az Operával
Pályázó: Opera
Megbízó: Magyar Állami Operaház
Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése kategória:
- Különdíj (speciális nyelvi relevancia): Ők Lapja
Pályázó: ACG
Megbízó: Vodafone
- Különdíj (különleges ötlet): Mi változzunk, ne a környezet! – online nyereményjáték kampány
Pályázó: Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.
Megbízó: Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.
- Arany: AVON Mellrák ellenes kampány, 2020
Pályázó: FleishmanHillard Café
Megbízó: AVON Cosmetics Hungary Kft.
- Ezüst: Egy biztonságos otthonért
Pályázó: FleishmanHillard Café
Megbízó: IKEA Magyarország
- Bronz: #Digitálisegészség az idősekért
Pályázó: Uniomedia Group
Megbízó: Magyar Telekom
Nemzetközi zsűri által legjobbnak ítélt kampányok:
- Arany: Hoping for a better future
Pályázó: Uniomedia Communications
Megbízó: HEINEKEN Hungary
- Ezüst: Esterházy History Competition
Pályázó: Uniomedia Communications
Megbízó: Esterházy Hungary Foundation
- Bronz: These Paws Need a Helping Hand
Pályázó: Lounge Group
Megbízó: Jófogás
Az Év PR-szakembere: Balatoni Zsófia
( onBRANDS )