CSAKNEM 80 MÁRKA MUTATKOZOTT BE MILÁNÓBAN, PÁRIZSBAN ÉS BUDAPESTEN

A tavalyi Fashion & Design Autumn során divat- és designmárka munkákat mutattak be a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által megvalósított eseményeken.

A 2021-ben először megvalósított programsorozaton résztvevő alkotók először Párizsban és Milánóban, majd Magyarországon bizonyíthatták tehetségüket több tízezer forgalmazó, szakember és érdeklődő előtt. Divatbemutatók, lakberendezési kiállítások, kerekasztal-beszélgetések, digitális konferencia és számos egyéb színes program tette még izgalmasabbá a tavalyi őszt, platformot teremtve ezzel a magyar tervezők bemutatkozásának – írta közleményében a Magyar Divat & Design Ügynökség.

Mint az MDDÜ emlékeztetett, szeptemberben a párizsi Maison&Objet lakberendezési szakkiállításon, ezt követően pedig a Milánói Divathéten tűntek fel a magyar márkák.

Októberben Magyarországon folytatódtak a programok: második alkalommal nyitotta meg kapuit a 360 Design Budapest kiállítás, ezt követően a 2022-es tavaszi-nyári divattal ismerkedhettek meg az érdeklődők a Budapest Central European Fashion Week keretében. Végül a Budapest Fashion & Tech Summit divatipari konferenciával zárult a tavalyi programsorozat.

“Ügynökségünk 2021-es rendezvényei között kiemelt szerepet kaptak a Fashion & Design Autumn programjai, amelyek a hazai stabilitás támogatása és az export növelése érdekében valósultak meg. Az eseménysorozat keretében itthon közel 10 ezer és külföldön még ennél is több ember látta élőben a magyar tervezők munkáit, míg az online térben több mint félmillió érdeklődő követte az eseményeket. A divatipari konferenciánkon közel 40 szakmai előadót köszönthettünk az online térben. Regionális és nemzetközi viszonylatban egyaránt hatalmas előrelépés volt számunkra az elmúlt időszak, mellyel sikerült szorosabbra fűzni V4-es kapcsolatainkat és megszilárdítani régiós szerepünket” – mondta Bata-Jakab Zsófia a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A Maison&Objet designvásáron tíz magyar alkotó designremekei keltették fel a külföldi megrendelők, forgalmazók és viszonteladók érdeklődését. A designerek mintegy hatszáz szakmai kontakttal lettek gazdagabbak, és azóta a megrendelések ügyintézésének fázisában tartanak. A magyar standról készült kisfilmet eddig csaknem 30 ezren tekintették meg – idézte fel az MDDÜ.

A Milánói Divathéten az Olasz Nemzeti Divatkamara (CNMI) és az MDDÜ közös nemzetközi mentorprogramjának résztvevői kaptak lehetőséget a bemutatkozásra. A Budapest Select Collective Fashion Show-n négy magyar márka kápráztatta el a nemzetközi közönséget kollekciójával. A bemutató mellett a Fashion HUB kiállítóterében is megjelentek a magyar tervezők darabjai.

A kifutók mellett a nézőtéren olyan szakmabeliek képviselték magukat, mint Sara Sozzani Maino, a Vogue Talents vezetője, Riccardo Grassi, a Studio Zeta Milano alapítója vagy Carlo Capasa, a CNMI vezetője. A divathéten készült catwalk videók már csaknem 150 ezres nézettségnél tartanak – áll az ügynökség beszámolójában.

Mint hangsúlyozták, az MDDÜ a korábbi években is erősen fókuszált a regionális jelleg megjelenítésére programjaiban, 2021-ben azonban még jobban beépítette a V4-es tervezők bemutatását. A hat nemzetközi díjjal kitüntetett 360 Design Budapest kiállítás tavaly teltházas kurátori és exkluzív tárlatvezetésekkel, mintegy 180 designtárggyal és izgalmas installációkkal nyitotta meg kapuit. A kiállítás weboldalát szeptember óta már több mint 42 ezren keresték fel.

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) kísérőrendezvényekkel, teltházas catwalk show-kkal, egy pop-up üzlettel és helyszíni kiállítókkal színesítette a magyar főváros programkínálatát. A kétnapos bemutató csaknem négyezer látogatót fogadott, köztük a legnagyobb nemzetközi buyereket, a rendezvényen készült TikTok-videók pedig 400 ezres nézettségnél tartanak – emelte ki az MDDÜ.

Kísérőprogramként augusztustól kezdődően minden szerda este a BCEFW Instagram oldalán exkluzív interjúk keretében ismerhették meg az érdeklődők a divathéten bemutatkozó márkákat. A beszélgetések 2022-ben új tematikával és tervezőkkel, vendégmoderátorokkal és meglepetés szereplőkkel folytatódnak.

A Budapest Fashion & Tech Summit című, kétnapos digitális rendezvényen magyar, régiós és nemzetközi szakmabeliek osztották meg nézeteiket, közel 1500 érdeklődő előtt, de a beszélgetések az esemény hivatalos Facebook-oldalán és YouTube-csatornáján is visszanézhetők – idézte fel közleményében az MDDÜ.
( onBRANDS – MTI )