ÍGY VIBEREZTÜNK 2021-BEN

A Viber elérte az 1 billió androidos telepítést.

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető üzenetküldő alkalmazása egy részletes áttekintést osztott meg a magyarországi felhasználók 2021-es kommunikációs szokásaikról. A felmérés alapján kiderült, hogy a magyarok összesen 230 millió hívást indítottak, 26 millió órát töltöttek beszélgetéssel és másodpercenként átlagosan 200 üzenetet küldtek a 2021-es évben. Továbbá megállapítható az is, hogy leggyakrabban a népszerű ünnepek alatt – szilveszter, nőnap, Valentin-nap – telefonáltak és küldtek üzenetet.

280 millió matrica és 1 millió Viber Lencse 

Az elmúlt egy év tartalmasan telt a Viber számára: tavaly ünnepelte a 11. születésnapját,

elérte az 1 billió androidos telepítést,

valamint a Snap vállalattal együttműködve elindította az AR Lencsék funkcióját. A Lencsék igazi mérföldkőnek számítanak a Viber életében – őszi megjelenésük óta a magyar felhasználók összesen 1 millió Lencsét hoztak már létre. A kommunikáció színesítésére tervezett Viber Lencsék a márkák és szervezetek marketingstratégiáihoz is tökéletesek és ideális kiegészítő elemek a közkedvelt matricák mellé. A felmérésből az is kiderült, hogy az elmúlt egy évben Magyarországon 280 millió matricával dobták fel a csevegéseket a felhasználók, ami 17 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest.

40 százalékos növekedés a chatbotok számában 

Ahogy a Viber használatának gyakorisága egyre nő a felhasználók körében, úgy

a márkák is egyre nagyobb érdeklődést mutatnak

az üzleti üzenetküldő megoldások iránt, hogy ezen a csatornán is erősítsék kapcsolatukat a fogyasztókkal. Magyarországon a Viber 2021-ben 40 százalékos növekedést regisztrált a chatbotok számában, közel 1 millió magyar használja aktívan ezt a megoldást a mindennapi ügyintézésre, szórakozásra.

Új kommunikációs szokások a felhasználók között

„A vírushelyzet erősen megváltoztatta a kommunikációs szokásokat, ennek hatásai 2022-ben is érezhetők. Örülünk, hogy az elmúlt időszakban nagyon sokan választották a Vibert személyes és üzleti kapcsolattartásra. Régóta a stratégiánk része, hogy egy igazi “szuper alkalmazássá” bővítsük a Vibert. Szeretnénk megkönnyíteni a felhasználóink mindennapjait, valamint lehetőséget adunk a vállalatoknak, hogy személyes és jelentőségteljes kapcsolatot ápolhassanak vásárlóikkal, ügyfeleikkel. A fenti számok igazolják, hogy jó irányban gondolkodunk, hiszen felhasználóink és partnereink is egyre többet használják az alkalmazást napi kommunikációjukban” – kezdte Atanas Raykov, a a Rakuten Viber EMENA vezető igazgatója.

Az új szolgáltatások és bővítések mellett az adatbiztonság továbbra is kiemelten fontos a Vibernél. Az alkalmazás 2016-ban fejezte ki elhivatottságát, hogy megvédje felhasználóinak adatait végponttól-végpontig tartó titkosítással, aminek eredményeképpen 2021-ben a Mozilla Alapítvány, a ZDNET és a Tom’s Guide is elismerően nyilatkozott az alkalmazás biztonsági intézkedései kapcsán.
( onBRANDS )