A Pelenka.hu harmadik alkalommal nyerte el Az Ország Boltja Népszerűségi díját baba-mama kategóriában. Hogyan érinti a baba-mama piacot az ellátási lánc akadozása, és mennyire árérzékenyek a szektor vásárlói?
Minden szektort utolért a drágulás
A drágulás már minden szektorban érezhető, a vásárlók egyre inkább saját pénztárcájukon is érezhetik az árak emelkedését. A csomagolóanyagok árának és a szállítási díjnak a növekedése nagyon látványos volt az elmúlt fél évben, minden e-kereskedő, illetve a logisztikai szektor is érintett ebben.
„A pelenkák gyártási és logisztikai költsége általánosságban 10-15%-kal emelkedett, volt olyan márka, amely egy éven belül kétszer is árat kényszerült emelni. A tápszerek, babaételek és kiegészítő termékek ára általánosságban 10%-kal emelkedett egy év alatt. – mondta Csereklei Zoltán ügyvezető igazgató.
Azonban fontos tudni, hogy a baba-mama termékek azok, amelyeket a családok lehetőségeikhez mérten a jelentős drágulások ellenére is igyekeznek megvásárolni, inkább máson próbálnak meg spórolni, hogy ezekre ki tudják gazdálkodni a pénzt.
Nagy a márkahűség – Az anyukák csak akkor váltanak, ha csalódnak
„A piacunkon – különösen a pelenkák és a bébiételek esetében nagyon jellemző a márkahűség, az anyukák csak akkor kezdenek a megszokottól eltérő brand felé fordulni, ha az elégedettségük vagy bizalmuk valamilyen új tapasztalat miatt hirtelen csökken. Amikor drasztikusan megugranak az árak, elképzelhető, hogy van egy kis átrendeződés a piacon az alacsonyabb árú termékek irányába, de ez egyelőre még nem szignifikáns, nem jelentős mértékű” – mutatott rá a szakember. Azt is hozzátette, hogy a családok jellemzően úgy spórolnak náluk a termékek beszerzése során, hogy nagyobb kiszerelésű csomagtermékeket rendelnek a webshopból, így diszkont árakon tudnak vásárolni.
A minőség és a megbízhatóság jelentheti a legnagyobb versenyelőnyt.
Felmerülhet a kérdés, hogy hogyan lehet megőrizni a versenyelőnyt, és megtartani a vásárlókat, amikor a kereskedők kénytelenek árat emelni.
„A nagy raktárkészlet felhalmozása most kulcsfontosságú a kiszámítható ellátás érdekében. Számos más szektorhoz hasonlóan egyes pelenkagyártók is hiánnyal küszködnek az alapanyagok területén, ami megnehezíti a gyártást és az ellátási lánc működését is” – hívta fel a figyelmet a Pelenka.hu ügyvezető igazgatója. A készleteken kívül
fontos, hogy a webshopok megbízható és hiteles márkát tudjanak felépíteni,
amely garantálja a szolgáltatás minőségét, hiszen mindez legalább olyan fontos, mint a megfelelő termékpaletta.
A vásárlók visszajelzése a legfontosabb
Az Ország Boltja Népszerűségi díját baba-mama kategóriában a Pelenka.hu már sorozatban a harmadik alkalommal nyerte el, ami jól mutatja, hogy a vásárlók elégedettek a szolgáltatásaikkal, ugyanis az elismerést az ő szavazataiknak köszönhetően ítélik oda.
„Ez elsősorban egy nagyon fontos visszacsatolás azzal kapcsolatban, hogy jól végezzük a munkánkat. Piacvezetőként nagyon fontos számunkra, hogy meg tudjuk őrizni a pozíciónkat a piacon, amihez elengedhetetlen, hogy a tőlünk vásárló édesanyák elégedettek legyenek” – mondta el Csereklei Zoltán a díjátadót követően.
( onBRANDS )