VÁSÁRLÓI ROHAM VÁRHATÓ IDÉN AZ ELEKTROMOS JÁRMŰVEKÉRT

Az e-mobilitás még gyorsabb elterjedését leginkább az alternatív töltőállomások hiánya gátolja.

Az EY 13 országban összesen több mint 9000 fogyasztó bevonásával készített nemzetközi felmérést. A Magyarországon elérhető adókedvezmények zöld utat adhatnak a vállalati-fejlesztéseknek. 

Tízből négy (41%) potenciális vevő elektromos autót vásárolna idén a globális kutatás eredményei szerint.

A válaszadók háromnegyede (78%) leginkább környezetvédelmi okokból választana ilyen típusú járművet. Sőt, több mint felük (53%) kötelességének érzi, hogy így is csökkentse a saját ökológiai lábnyomát. A megkérdezettek kétharmada (64%) akár felárat is fizetne egy elektromos járműért.

A tanulmány alapján

az e-mobilitás előretörését jelentős hátráltatja a jelenleg még kiépítetlen infrastruktúra.

Ez az egyik legfőbb (34%) érve azoknak, akik még hagyományos meghajtású jármű beszerzése mellett döntenek. A válaszadók meghatározó része (47%) szerint nincs elég töltőállomás ahhoz, hogy valaki nyugodt szívvel elektromos alternatívára váltson. A már villanyautó tulajdonosoknak is elsősorban a töltőpontok hiánya (84%) és az alacsony töltési sebesség (78%) jelenti a legnagyobb problémát.

„Az igény az elektromos mobilitásra egyértelmű. A jelenleg elérhető adókedvezményeknek köszönhetően most úgy válhatnak úttörővé a hazai cégek fenntartható megoldások alkalmazásában, hogy közben kézzelfogható költségmegtakarítást érnek el. Környezetbarát beruházásokhoz hazánkban számos kedvező adózási lehetőség érhető el, amit érdemes a területet jól ismerő adótanácsadóval egyeztetni. Ebbe a kategóriába tartozik az is, ha egy vállalat töltőállomások, elektromos közlekedési eszközök használatát biztosítaná munkavállalói részére” – hangsúlyozta Vékási Tamás, az EY Adótanácsadás Üzletágának vezetője. 

A kutatásban megkérdezett vásárlók többségének fontos, hogy járműve mindig kéznél legyen (56%), és úgy vélik, a saját gépkocsi nyújtja a legnagyobb biztonságot és kényelmet (52%) számukra. A tanulmány szerint, amíg a magáncélú utazás aránya várhatóan visszatér a járvány előtti szintre, addig az autóval munkába járás gyakorisága a jövőben 14 százalékkal csökken, ami a home office elterjedésével magyarázható.
( onBRANDS )