Az Ipsos által a Világgazdasági Fórum számára végzett új globális felmérés szerint 29 országban a felnőttek körülbelül fele nyilatkozott úgy, hogy ismeri a metaverzumot (52%) , és pozitív érzései vannak a kiterjesztett valósággal való bekapcsolódásról a mindennapi életben (50%). A felmérés azonban rámutat arra, hogy az országok és a demográfiai csoportok között nagy különbségek mutatkoznak ezen új technológiák ismertsége és kedveltsége tekintetében.
A kiterjesztett valósággal kapcsolatos izgalom lényegesen nagyobb a feltörekvő országokban, mint a legtöbb magas jövedelmű országban. Kínában, Indiában, Peruban, Szaúd-Arábiában és Kolumbiában több mint kétharmad nyilatkozott úgy, hogy pozitív érzései vannak a kapcsolat lehetőségével kapcsolatban. Japánban, Nagy-Britanniában, Belgiumban, Kanadában, Franciaországban és Németországban azonban kevesebb mint egyharmad.
A virtuális valóság, a kiterjesztett valóság és a metaverzum ismeretségi szintjei hasonló mintát mutatnak. Törökországban, Indiában, Kínában és Dél-Korea több mint kétharmada számolt be arról, hogy legalább valamennyire ismeri a metaverzumot, míg Lengyelországban, Franciaországban, Belgiumban, Németországban és Hollandiában kevesebb mint egyharmaduk.
A fiatalabb felnőttek, a magasabb iskolai végzettségűek és a férfiak körében is szignifikánsan magasabb az új technológiák ismertsége és kedveltsége , mint az idősebbek, a főiskolai végzettséggel nem rendelkezők és a nők körében.
Az ismertség és a lelkesedés közötti jelentős különbségek ellenére a globális közvélemény széles körben azt várja, hogy az XR-t használó
különféle metaverzum alkalmazások a következő évtizedben jelentősen megváltoztatják az emberek életét
– leginkább a virtuális tanulás (29 ország átlagában 66%), a digitális szórakozás, virtuális valóságban és virtuális munkakörülmények között.
A metaverzum-alkalmazások hatásával kapcsolatos elvárások országonként és demográfiai jellemzők szerint is változnak, ugyanazt a mintát követve, mint a kiterjesztett valóság iránti kedvezés. A különbségek azonban nem olyan élesek, ami arra utal, hogy akár várják, akár nem, a legtöbb ember arra számít, hogy az elkövetkező években az új technológiák jelentős hatással lesznek életükre.
( onBRANDS )