A WMN A COMPACT TV-VEL NYIT A Z GENERÁCIÓ FELE

A WMN a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcast szériával.

Foto: WMN

A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN szerzőnek számító Nyáry Luca és Taraczky Mila hozta a Compact TV-hez majd a WMN-hez, akik egy hiánypótló tartalom lehetőségét látták benne és felkarolták az ötletet. A sorozatban nem csak a kamera előtt, de a kamera mögött álló stáb is fiatalokból áll, hiszen a készítők célja az, hogy a műsor autentikus módon mutassa be ezt a generációt.

A műsor adásról-adásra olyan releváns és megosztó témákat boncolgat, amelyről nem csak a nézők, de még a műsorvezetők is mást gondolnak: mint a mentális egészség, a médiatudatosság vagy az identitás, ehhez pedig két, egymáshoz kapcsolódó, mégis különböző szemléletű fiatalt látnak majd vendégül. Az első epizód témája az én-márka és a social média. Míg Nyáry Luca szinte függője a közösségi tartalmaknak, alkotótársa Taraczky Mila távoltartja magát a követő gyűjtő felületektől. A premier adás vendégei Dárdai Blanka énekesnő és Szőke Abigél színésznő. Az X-faktorban feltűnt Blanka számára fontos, hogy rajongóit beavassa élete fontos pillanataiba, míg a Besúgó főszereplője szándékosan különválasztja a magánéletét a munkájától.

Nyáry Luca és Taraczky Mila az év elején kereste meg a Compact TV-t a műsor koncepciójával.

“A Korszak ötlete az elejétől fogva, három fő céllal született meg a fejünkben Milával: az első a szórakoztatás, a második az edukáció, a harmadik és a legfontosabb pedig az volt, hogy platformot nyújthassunk a generációnknak, hogy végre ne csak a nálunk idősebbek lencséjén keresztül ismerhesse meg őket a világ. A zoomerek egyre fontosabb szerepekhez jutnak a közéletben és a kultúrában, ám a médiában mégis ritkán kapjuk meg a lehetőséget arra, hogy beleszóljunk a narratívába, miközben egyre inkább az alakítói leszünk. Szerintünk a korosztályunk megérdemli azt, hogy autentikusan ábrázolhassa önmagát, és abban is hiszünk, hogy a minket megelőző nemzedékek is kíváncsiak ránk és nyitottak a véleményünkre.” – írja a WMN magazinnak Nyáry Luca író, újságíró.

A műsort teljes egészében fiatalok uralják, a szerkesztők a stábtagok is a Z generáció tagjai, sőt a műsorvezetők ruháit és a háttérben lévő festményeket is huszonévesek készítik.

Bár a műsor a WMN felületén jelenik meg, a sorozatot a Compact TV gyártja. Így a Korszakkal új korszak nyílik a női portál életében, hiszen most először kap felületet olyan sorozat, amelyet nem a saját stábjuk készít.

D. Tóth András a WMN audio-vizuális vezetője nagy reményekkel vágott bele az együttműködésbe: “Több szempontból is izgalmas a WMN számára ez a műsor. Egyrészt valóban most először adunk felületet külső produkció számára a felületeinken, másrészt tartalmilag nagyon izgalmas beszélgetések várhatók, amelyek teljes egészében a WMN szellemiségével összhangban állnak. Hiszen mi is a sokszínűséget és az értelmes beszélgetést ad abszurdum az építő vitát támogatjuk. Luca személye garancia számunkra, hogy ezek mellett a Z generáció minden létező lendülete, ereje, határozottsága benne lesz a műsorban. Remélem, hogy ez egy hosszú út első közös lépése lesz a fiatalokkal és a Compact TV-vel.”

A műsor koncepcióját felkaroló Compact TV fókuszában kifejezetten az online sorozatok állnak. Készítettek már celebeket szivató anti-talkshowt, álhíreket közlő vicchíradót, Tik-tok tehetségkutatót az Indexnek, autós műsort a Totalcarnak, sport- és közéleti műsort a Telexnek. A Katona József Színháznak fejlesztett sorozatuk a Monológ elnyerte a legjobb szórakoztató sorozat díját a tavalyi Online Video Audio Awards gálán, a Compact TV pedig az év online tartalomgyártója lett.

Fränk Barbara a Compact TV vezető producere számára a Korszak ötlete azért volt izgalmas, mert ezzel egy új felületen, egy új célcsoportot szólíthatnak meg: ,,A Z generáció az a korosztály, akit mindenki szeretne megismerni, de nehéz lépést tartani, hiszen a fiatalok érdeklődése folyamatosan változik. Izgalmas, ahogy a közös fejlesztés és munka során keresztezni tudtuk a generációk látásmódját. Úgy érezzük, hogy a Korszak egy olyan minőségi online tartalom, ami iránymutató lehet a hazai piac számára, hogy el lehet érni a fiatalokat, csak ő nyelvükön kell szólni.”

( onBRANDS )