NAGYHALAK A MÉDIAPIACON

A top 3 médiacég adja a hazai összárbevétel közel felét a top 100-ban.

Árbevétel koncentráció a médiavállalatok piacán. (reklám, terjesztési és egyéb együtt)

A Whitereport Financial friss Opten-adatok alapján gyűjtött 2021-es tényadatai szerint a top 100 médiavállalat árbevételi toplistáját a TV2, a Mediaworks és a Magyar RTL vezetik 47-49 milliárd Ft közötti éves nettó árbevétellel.

A top 3 médiacég adja a hazai összárbevétel közel felét a top 100-ban

(a hirdetési, terjesztési és egyéb árbevételek összessége alapján).

A top100 médiavállalat bevételének 79%-át a tévétársaságok és a printlapkiadók jelentik (44% és 35%). Az elsősorban reklámbevételre épülő szegmensek kisebbek: a köztér 11%, az online tartalomszolgáltatók 8%, a rádiók 2% árbevételrészesedéssel rendelkeznek a top 100-on belül (a teljes 1000 médiacégen belül ez több).

A tévépiaci duopol helyzetet leszámítva – ahol a két piacvezető cégcsoport képviseli az árbevételek háromnegyedét a top 100-as tévés árbevételeken belül – minden más médiatípusban az első szereplő dominál.

2021-ben a top 100-on belül: a printkiadóknál a Mediaworks árbevétel részesedése 47%, annak ellenére, hogy a top 100 médiavállalatnak több mint harmada lapkiadó. 47%-kal a Publimont vezeti a köztéri reklámcégek piacát, és „csupán” 37%-ot visz a New Wave, aki a legnagyobb az online téren, valamint 34%-ot a Hold Rádió a rádiópiacon.

Mit jelent ez?

Az egyes médiatípusok teljesítményére rányomja bélyegét, hogy a szektorvezető cég hogyan teljesít.

A szektorvezető „nagyhalak” és a top 100 végén található kis médiacégek közt nagyon nagy a szórás árbevételükben, pénzügyi teljesítményükben.

A top 100 médiavállalat nagy része (95%-a) kkv.


( onBRANDS )