A kedvenc nyári könyvük megfilmesítésével értékes nyereményekhez juthatnak a pályázók.
“Betűből képkocka” címmel alkotói pályázatot hirdet a Yettel és a Bookline.
A pályázaton 13-19 éves fiatalok olyan filmalkotásait várják, amelyek alapja bármilyen nyári könyv-élmény.
A szeptember 18-ig beérkező pályázatokat neves tagokból álló zsűri értékeli, és további alkotásra buzdító, értékes díjak várják a nevezőket. A versenybe pályázati shortlistre került alkotásokat a Cinemira Nemzetközi Ifjúsági Filmfesztiválon is levetítik.
A “Betűből képkocka” rövidfilm-pályázat célja, hogy előmozdítsa az offline és digitális időtöltés egyensúlyát, annak minőségi eltöltését a 13-19 éves korosztályban. A nem digitális felületen történő olvasás, a kultúra fogyasztása, illetve a digitális eszközökkel történő alkotás, a kultúra előállítása a pályázat során kiegészítik egymást. A pályázók maximum 1,5 perces időkeretben, stilisztikai megkötés nélkül, a választott kötetet bemutató filmelőzetessel, klippel, a könyv egy jelenetét feldolgozó rövidfilmmel, vagy bármilyen saját készítésű filmanyaggal nevezhetnek, amire az adott mű ihlette őket.
A Yettel és a Bookline a filmpályázattal a több éves múltra visszatekintő Cinemira Nemzetközi Gyerek- és Ifjúsági Filmfesztiválhoz kapcsolódott, biztosítva a “Betűből képkocka” pályázat színvonalas szakmai hátterét.
A pályázatokat értékelő zsűri tagjai:
Magyarósi Éva – animációs filmrendező,
Szirmai Gergely – videóblogger, filmkritikus,
Puskás Peti – énekes, színész, televíziós személyiség,
Hollósi Jázmin – online tartalomgyártó, MOME média dizájn hallgató,
Lampert Benedek – fotográfus.
Az elnyerhető díjak között – a szakmai elismerésen túl – filmvágásra is alkalmas táblagép, 1 éves mobilnet-hozzáférés és mobil-router, 50 000 Ft-os könyvcsomag és valódi reklámfilmforgatáson való részvétel lehetősége is szerepel. A zsűri értékelése alapján kiosztott díjakon túl az összes alkotás esélyes a közönségszavazás eredményeként elnyerhető különdíjra is.
„A sok évvel ezelőtt elindított digitális oktatási programunkban is a digitális eszközök és az offline módszerek egészséges egyensúlyára törekszünk, most hasonló gondolat mentén az idei nyárra is egy egészséges egyensúlyt biztosító program létrehozása volt a célunk. Így született a Betűből képkocka pályázat ötlete, amiben a kultúra és az olvasás élményét népszerűsíthetjük, majd aktivitásra, alkotásra biztatjuk a fiatalokat. Segíteni szeretnénk őket, hogy izgalmasan hasznosítsák szabadidejüket és értelmesen használják okostelefonjaikat nyáron is.” – foglalta össze Mészáros Attila, a Yettel vállalati kommunikációs igazgatója.
A Bookline és a Yettel együttműködéséről, valamint a pályázatról Gál Cintia, a Bookline márkamenedzsere is elismerően nyilatkozott. „Az olvasás hozzájárul a gyerekek fejlődéséhez, hiszen a könyvek fejlesztik a gondolkodást, a szókincset és a kreativitást, de jótékony hatással bírnak a gyerekek mentális egészségére is. A Bookline-nál ezért kiemelt figyelmet fordítunk az olyan kezdeményezésekre, mint a Betűből képkocka pályázat, amely felhívja a szülők és a gyerekek figyelmét az alkotás és az olvasás fontosságára.”
( onBRANDS )