Az idén nyáron tapasztalt különös szárazság sok ember számára aggodalomra adott okot. Jól mutatják ezt az elmúlt év legnépszerűbb Google keresései is, melyekből kiderült,
egyre többeket foglalkoztat a klímaváltozás témája és annak negatív következményei.
Az adatok szerint 2022 januárjától augusztus végéig tartó időszakban az előző év ugyanezen időszakához képest a „klímaváltozás” szóra vonatkozó keresések több, mint kétszeresére nőttek, míg a „globális felmelegedés” kifejezésre való keresések gyakorisága 400%-kal ugrott meg. A felhasználókat azonban érdekelték a szkeptikus nézőpontok is, melynek következtében az éghajlatváltozás tagadására való keresések száma is gyarapodott, a kifejezésre 70%-kal többen kerestek rá, mint tavaly.
Az emberek nemcsak alapvető információk után érdeklődtek, de a klímaváltozáshoz kapcsolódó lelki jelenségekre is felfigyeltek – jelentősen megemelkedett a klímaszorongással kapcsolatos keresések száma, erre 90%-kal többen kerestek rá Magyarországon 2022 januárjától augusztus végéig, mint ugyanebben az időszakban egy évvel korábban.
A klímaváltozás kérdése mellett továbbra is népszerű témának bizonyult a koronavírus és a biztonságos internethasználat is. A járvánnyal kapcsolatos keresések közül a legtöbb a legújabb, tünetekkel kapcsolatos információkra irányult, így a „covid tünetek 2022” kifejezésre az elmúlt 90 napban 700%-kal többen kerestek, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában, de gyakran kerestek arra is, hogy „hány napig tart a covid”. Népszerűek voltak az egyéb, járvánnyal kapcsolatos kifejezések is, mint a „covid gyógyulási idő”, a „covid lappangási idő”, és „covid meddig fertőz”. A keresésekből úgy tűnik, a felhasználók fiókjaik védelmével, megerősítésével is foglalkoztak – a „jelszó”, „véletlenszerű jelszógenerátor”, „egyszeri jelszó” és „adatvédelem” témakörök irányában is jelentősen megnőtt az érdeklődés.
( onBRANDS )