ÚJ KAMPÁNYT INDÍT A SZELLEMI TULAJDON NEMZETI HIVATALA

Az SZTNH az IP Scan diagnózison keresztül támogatja a kkv-kat.

A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) legújabb kampányában az IP Scan szolgáltatására hívja fel a figyelmet, amely a kis- és középvállalkozásokat segíti egyedi elemzéssel és tanácsadással szellemitulajdon-stratégiájuk kialakításában és az igényeiknek megfelelő oltalmak kiválasztásában.

Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) tanulmánya szerint a szellemi tulajdonnal tudatosan foglalkozó kkv-k akár 20 százalékkal nagyobb bevételt érhetnek el, mint azok, amelyek nem rendelkeznek oltalmakkal.

Egy generációval korábban a vállalatok vagyonának mintegy 80 százalékát a tárgyi eszközök jelentették, az immateriális javak csak 20 százalékban voltak jelen, de mára egy cég piaci értékének mintegy háromnegyedét az immateriális javak, azaz a szellemitulajdon-jogok adják – jelezte az SZTNH.

Az IP (intellectual property), vagyis a szellemi tulajdon különböző formáinak, valamint a kutatás-fejlesztési eredmények hatékony menedzsmentjével és kiaknázásával jelentős üzleti előnyök érhetők el a recesszió időszakában is.

A válság időszakában a gazdasági szereplők szellemitulajdon-jogai és az azok által biztosított stabil pozíciók különösen felértékelődnek, sok vállalkozó mégsem tudja, mi a szellemitulajdon-menedzsment jelentősége és a megteendő első lépés – hívta fel a figyelmet a hivatal.

A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának díjmentes IP Scan szolgáltatása

segít felmérni, hogy miből lehet szellemi tulajdonjogot szereznie egy-egy vállalkozásnak. A hivatal az IP Scan diagnózison keresztül támogatja a kkv-kat a cégre szabott szellemitulajdon-auditálással, amelynek eredményeként hatékony IP-stratégia alakítható ki. A három lépcsőben zajló szolgáltatási csomag segít, hogy a vállalkozások előre meghatározott terv szerint, magabiztosan kezeljék szellemi tulajdonukat, és jelentős üzleti előnyhöz juthassanak – hangsúlyozta a SZTNH.

Az IP Scan szolgáltatás több európai országban bevált módszertanon alapszik. Az SZTNH új kampányának célja, hogy felhívja a felhasználók figyelmét erre a lehetőségre, hogy minél teljesebb képet kapjanak szellemi vagyonuk kiaknázási lehetőségeiről, a lehetséges kockázatokról, valamint támpontot kapjanak szellemitulajdon-védelmi stratégiájuk kialakításához – ismertette Pomázi Gyula, a hivatal elnöke.
( onBRANDS – MTI )