Az Ökumenikus Szeretetszolgálat és az ACG Társadalmi célú kommunikáció – Non profit szervezetek /Egyéb kategóriában benyújtott „Mindtakers” pályaműve érdemelte ki idén a legjobbnak járó Platina díjat.
Az Effie magyarországi szervezői – az IAA Hungary és a MAKSZ – szerda este újra offline díjátadón hirdették ki a 120 fős zsűri értékelése alapján odaítélt hatékonysági díjakat: a 21. hazai Effie-n döntőbe jutott 46 pályamű közül 1 Platina, 4 Arany, 7 Ezüst, 8 Bronz és 27 Finalist díjas alkotás született.
A 2022-es megmérettetésen a legtöbb döntős pályamű a Bevezető kampány, a Branded Content, a Big Marketing Idea, az Élelmiszer és az Image kategóriában várta a Bronz, Ezüst, Arany Effie díjakat.
Az idei 4 Arany Effie – egyúttal Platina jelölt – viszont nem ezekben a kategóriákban született meg, hanem a Telekommunikációs szolgáltatások (Vodafone – Bold/VMLYR/Carat), a Hosszú távú hatékonyság (Országos Mentőszolgálat Alapítvány – Human Dialog/Intren), a Társadalmi célú kommunikáció – Márkák, vállalatok (Vodafone – Bold/VMLYR/Carat) és a Társadalmi célú kampányok – Non-profit szervezetek /egyéb (Ökumenikus Segélyszervezet – ACG) kategóriákban.
A Platina Zsűri döntése értelmében közülük az Ökumenikus Segélyszervezet és az ACG társadalmi célú kampánya érdemelte ki a legjobbnak járó elismerést. Indoklásuk szerint a nyertes pályaműben bemutatott „Mindtakers” kampány
egy igazán hiánypótló társadalmi célú kommunikációs aktivitás,
amely egy tabunak számító, de nagyon is jelen levő problémára hívja fel a figyelmet – igazi hiánypótló! Sikerességének titka, hogy a bántalmazás mindennapi létezését merészen, ugyanakkor finoman, nem hatásvadász módon érzékelteti, népszerű színészek közreműködésével. A tudatosítás az első lépés ahhoz, hogy segítséget merjenek kérni és kaphassanak a bántalmazott emberek. A kampány hatására online és személyesen mintegy meghétszereződött a segítségkérést felvállaló áldozatok száma.
Az elért Platina/Arany/Ezüst/Bronz/Finalist helyezéseik alapján a legeredményesebb Megbízók:
Vodafone (2 Arany, 2 Ezüst, 2 Finalist),
Ökumenikus Segélyszervezet (1 Platina/Arany),
Országos Mentőszolgálat Alapítvány (1 Arany, 1 Bronz),
foodpanda (1 Ezüst, 1 Bronz, 1 Finalist),
Yettel. (1 Ezüst, 1 Bronz, 1 Finalist)
Az idei Effie „Év Megbízója” címet a Vodafone nyerte el.
A legeredményesebb Ügynökségek:
ACG (1 Platina/Arany, 1 Bronz, 7 Finalist),
Bold (2 Arany, 1 Ezüst, 2 Finalist) és a
VMLY&R (2 Arany, 1 Ezüst, 1 Bronz, 4 Finalist).
Az idei Effie „Év Ügynöksége” címet az ACG érdemelte ki.
A pontszámítás a mindenkori Effie Index pontrendszere alapján történik.
A hatékonysági ranglisták, valamint a díjazottakról további info: www.effie.hu
Az Effie szervezői gratulálnak minden díjazottnak, köszönetüket fejezik ki minden nevezőnek, zsűritagnak és támogatónak!
Effie Awards Hungary 2022 támogatói és együttműködő partnere:
ATMEDIA, ICENTRE APPLE PREMIUM RESELLER, MILLENNIUM KÁVÉHÁZ & ÉTTEREM, onBRANDS, mmonline, Digital Hungary
( onBRANDS )