Az Európai Műsorsugárzók Uniójának (EBU) tagjai Európa-szerte széles körű ingyenes közvetítéseket biztosítanak majd.
Továbbra is a Warner Bros. Discovery biztosít streaming-közvetítéseket az Olimpiák “minden pillanatáról”.
Az együttműködés révén többet láthatnak majd a nézők Európában az Olimpiai Játékokból, mint korábban bármikor.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) ma bejelentette, hogy a 2026 és 2032 közt megrendezendő négy Olimpia Játékok összes európai közvetítési jogával az Európai Műsorsugárzók Unióját (EBU) és a Warner Bros. Discoveryt ruházta fel.
A NOB által kiírt tenderen az Európai Műsorsugárzók Uniója (EBU) és a Warner Bros. Discovery közösen pályázott a 2026-os, XXV. Milánó-Cortinai Téli Olimpiai Játékok, a 2028-as, XXXIV. Los Angeles-i Olimpiai Játékok, a 2030-as, XXVI. Téli Olimpiai Játékok és a 2032-es, XXXV. Brisbane-i Olimpiai Játékok közvetítési jogaira 49 európai országban, továbbá az ebben az időszakban megrendezendő összes Ifjúsági Olimpiai Játékok közvetítési jogaira.
A NOB elnöke, Thomas Bach elmondta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy sikerült hosszú távú megállapodást kötnünk a világ két vezető médiavállalatával. Az EBU tagjai egyedülálló műsorszolgáltatási tapasztalattal és eléréssel rendelkeznek Európa-szerte, a Warner Bros. Discovery pedig, a Warner Media és a Discovery közelmúltbeli egyesülése révén, a világ egyik legnagyobb média- és szórakoztatóipari vállalata az összes műfajban és platformon. Mindez bizonyítja az Olimpiai Játékok nem szűnő vonzerejét egész Európában. A NOB újra elosztja bevételei 90%-át, így ez a hosszú távú megállapodás a tágabb értelemben vett sportvilág pénzügyi stabilitását is biztosítja, és végső soron magukat a sportolókat támogatja.”
A NOB első együttműködése az EBU-val és tagjaival egészen 1956-ra nyúlik vissza. 2015-ben pedig a NOB megállapodást kötött a Warner Bros. Discoveryvel Európában a 2018 és 2024 közt megrendezett Olimpiai Játékokra.
Az új megállapodás garantálja, hogy az Olimpiák közvetítései ingyenesen hozzáférhetők lesznek az EBU köztévéhálózatán keresztül,
melynek legtöbb tagja az előző három Olimpiai Játékok során is biztosított közvetítéseket a NOB-bal és a Warner Bros. Discoveryvel együttműködésben.
2026-tól az EBU rendelkezik majd a televíziós és digitális platformok ingyenes közvetítéseinek jogaival. Minden EBU-tag több mint 200 órányi közvetítést biztosít majd a Nyári Olimpiai Játékokról és legalább 100 órányit a Téli Olimpiai Játékokról a televízióban, rádióban, élő streaming formájában, illetve weboldalakon, appokon és közösségi média felületeken megjelenő riportok keretében.
A megállapodást üdvözölve Delphine Ernotte Cunci, az EBU elnöke és a France Télévisions vezérigazgatója elmondta: „Hatalmas öröm számunkra, hogy az Olimpiai Játékokat 2032-ig ingyenes közvetítéseken keresztül élvezheti majd közönségünk. Ez a megegyezés sorsdöntő a közszolgálati média számára, és Uniónk erejét és összetartását is demonstrálja. Tagjain keresztül az EBU egymilliárd európai nézőt képes elérni a lineáris és nemlineáris platformokon. Ezért nagy örömmel nézünk elébe ennek az együttműködésnek a NOB-bal és a Warner Bros. Discoveryvel, mely biztosítja, hogy a lehető legszélesebb európai közönséghez eljussanak az Olimpiai Játékok.”
A ma bejelentett megállapodás kiterjeszti a Warner Bros. Discovery pozícióját az „Olimpia európai otthona”-ként a 2024-es Párizsi Olimpiai Játékokat megelőzően, és azt követően, hogy már az elmúlt három Olimpiai Játékok közönsége is rekordokat döntött, és digitális nézettsége folyamatosan növekedett. Az új megállapodás keretében továbbra is ez lesz az egyetlen forrás, ahol az Olimpia „minden pillanata” követhető lesz az olyan streaming felületeken és digitális platformokon, mint a vállalat vezető sport- és szórakoztató streaming szolgáltatja, a discovery+.
Emellett továbbra is a vállalat rendelkezik a fizetős televíziócsatornák közvetítési jogaival, így a tulajdonában álló Eurosport csatornák jogaival is.
A NOB-bal fennálló együttműködés folytatásával kapcsolatban Andrew Georgiou, a Warner Bros. Discovery Sports Europe elnöke és ügyvezető igazgatója elmondta: „Minthogy az előző három Olimpiai Játékok során is mi voltunk az ’Olimpia európai otthona’, megelégedésünkre szolgál, hogy 2032-ig meghosszabbíthattuk együttműködésünket a NOB-bal. A lenyűgözőnek ígérkező 2024-es Párizsi Olimpiai Játékok előtt örömmel tölt el minket, hogy a Warner Bros. Discovery lesz továbbra is az egyetlen hely, ahol a rajongók az Olimpia minden pillanatának tanúi lehetnek, és ez így marad az azt következő négy Olimpia során is. Hálásak vagyunk, hogy együtt léphetünk olimpiai utazásunk következő szakaszába az EBU-val és tagjaival, és kiterjeszthetjük a NOB-bal közösen tett 2015-ös vállalásunkat, hogy még több nézőhöz eljuttatjuk az elérhető közvetítéseket. A nézők Európa-szerte számos lehetőség közül választhatnak majd, és különböző platformokon érhetik el az Olimpiai Játékokat, melyhez kiváló alapot biztosítanak az előző három Olimpia közönség- és aktivitásrekordjai Európában.”
A Warner Bros. Discovery és az EBU együttműködése, melynek keretében jelentős sporteseményekről nyújtanak egymást kiegészítő közvetítéseket, hosszú időre nyúlik vissza. A közelmúltban ezek közé tartoztak a Nemzetközi Biatlon Szövetség Világkupájának és Világbajnokságának eseményei, továbbá számos olyan nyári sportesemény, mint az Atlétikai Világbajnokság, a Tour de France és a La Vuelta Grand Tour.
Az előző három Olimpia alatt a Warner Bros. Discovery fogta össze a több mint 45 ingyenes közvetítést biztosító partnerrel és EBU-taggal kötött közvetítési együttműködéseket annak érdekében, hogy a közvetítések széles körben hozzáférhetők legyenek. Saját platformjaival együtt ez közönségrekordokat eredményezett: a 2020-as Tokiói Olimpiai Játékok 372 millió nézőt vonzott Európa-szerte, melyből 175 millióan a Warner Bros. Discovery platformjain, köztük a discovery+ platformon keresztül érték el a közvetítéseket. A 2022-es Pekingi Téli Olimpiai Játékok 156 millió európai nézőt vonzott a vállalat platformjain, ami több mint tizenkilencszeres növekedést jelent az előző Téli Olimpiai Játékok nézettségéhez képest.
( onBRANDS )