Jelentősen átalakult a kiadói piac az utóbbi egy évtizedben a világban, így Magyarországon is.
Az elektronikus médiumok nézettségi és hallgatottsági számai világszerte csökkennek, míg a közösségi médiafelületek aranykorukat élik.
A könyvpiac átalakulóban van, a nyomtatott sajtótermékek példányszáma drasztikusan zuhan.
Miként reagálnak erre a hazai és nemzetközi lapkiadók, médiatársaságok vezetői, tulajdonosai? Erről lesz szó a Mathias Corvinus Collegium idei első nagy nemzetközi konferenciáján, amelynek a többi között vendége lesz Sohrab Ahmari, teheráni születésű amerikai konzervatív publicista, Rod Dreher író, a The American Conservative szerkesztője, Ralph Schuler, a Bild berlini parlamenti irodájának vezető tudósítója és Yair Netanyahu podcaster, jobboldali véleményvezér, Benjamin Netanyahu izraeli kormányfő fia.
A nemzetközi konferencia kiemelten foglalkozik majd a médiapiac helyzetével és az ebből adódó, a kiadókat és médiavállalatokat érintő kihívásokkal. A nyomtatott sajtó régóta válságban van, Magyarországon például olyan, korábban népszerű vagy a célcsoportjuk relációjában piacvezető lapok jelennek meg már csak online, mint a Világgazdaság vagy a 168óra. Az elektronikus médiumoknak is át kell gondolni stratégiájukat, hiszen a közösségi médiafelületek egyre nagyobb teret nyernek, főleg a hagyományos műsorszolgáltatók kárára. Az pedig egyértelmű tendencia, hogy a podcastok, online videók, streaming szolgáltatások fogyasztása rohamosan emelkedik. Neves hazai és külföldi szakemberek – mint például Julian Reichelt, a Bild volt főszerkesztője, Marcial Cuquerella, a 7NN Televisión alapítója; Alex Chapko, a Piano digitális platform értékesítési igazgatója, valamint Jacek Karnowski, a Sieci politikai hetilap társszerkesztője – több panelben is beszélgetnek majd ezen kihívásokról és az ezekre adható esetleges válaszokról. A tervek szerint a többi között híres és sikeres Substack-írók, az Axel Springer, a The Spectator, a BILD és a Daily Telegraph is képviselteti magát a szakmai konferencián.
A 2021-ben megrendezett, nagy sikerű nemzetközi médiakonferenciát követően, ezúttal is egy aktuális témát járnak körül két napon keresztül nemzetközi és hazai szakemberek, kiadótulajdonosok. Míg első nap az előadások és panelbeszélgetések színtere lesz, a második napon izgalmas vitákat kínálnak a szervezők.
„Manapság mind a könyvkiadás, mind a médiapiac területén nagyon jelentős, trendszerű változásokat tapasztalhatunk és élhetünk meg nap mint nap, amely kihívásokra válaszokat várnak nemcsak az ezeken a területeken dolgozó szakemberek, hanem a jövő médiamunkásai is, akik az MCC Média iskolájában tanulva közvetlenül szerezhetnek tapasztalatokat az olyan rendezvények által is, mint a január végi médiakonferencia” – hangsúlyozta Kálnoky Boris, a nemzetközi rendezvény szakmai főszervezője, az MCC Média Iskola vezetője.
További információ és regisztráció az eseményre ITT.
( onBRANDS )