Újabb munkacsoport alakult az IAB Hungary kötelékében, amelynek legfontosabb célja, hogy az ernyőszervezet részeként lehetőséget adjon a közös gondolkodásra, a PPC hirdetési modellel kapcsolatos legújabb ismeretek átadására, és olyan egységes ajánlásokat fogalmazzon meg a pay per click alapú vásárlásban érdekelt piaci szereplők számára, amelyek ezen hirdetési szegmens sikeres működéséhez, alakításához szükségesek.
Az új munkacsoport kiemelten foglalkozik majd a teljes kreatív iparágat érintő egyik legégetőbb problémával, a szakemberhiánnyal is,
ezért a jövőben azon dolgozik, hogy segítse a kvalifikált munkaerő és a cégek egymásra találását. Ennek érdekében a piacon jelenleg elérhető képzések közül a leghitelesebb, minőségi tudást adó lehetőségeket kiválasztva, minden – a folyamatos tanulásra nyitott – szakmabelit támogasson az önképzésben, és egyben visszacsatolásokat gyűjtsön a különböző szakmai oktatási programok sikereiről.
„Korábban már többször felmerült a gondolat, hogy a PPC területe jóval nagyobb figyelmet, cégeken keresztül akár érdekképviseletet is megérdemelne. Az IAB keretein belül pedig a szektort legjobban ismerő szakemberektől kezdve az edukációs lehetőségekig minden adott ahhoz, hogy hangsúlyosabbá válhasson ez a hirdetési modell. A munkacsoportunk programját is a szakember-képzés támogatására, a szakmai közösségi élet felpezsdítésére, a piacot támogató kutatások elkészítésére és a kisebb cégeket segítő jogi tanácsadás megszervezésére építettük” – fogalmazott Gandera Balázs, aki 2008 óta az INTREN vezetőjeként performance marketing kampányok tervezéséért és irányításáért felel, december óta pedig az IAB Hungary PPC munkacsoportját is vezeti.
Az új munkacsoport alapító tagjai között van a Dentsu, a Google, a HD marketing, az INTREN, a Markestic és a Yettel, de további cégtagok csatlakozását is várják, akik képviselőiken keresztül szívesen dolgoznának egy csapatban, egy fontos, közös cél érdekében.
„A legnagyobb hazai szereplőknek érdekképviseleti és piaci edukációs célból jelenthet előnyt a csatlakozás, a legkisebb, akár pár fős cégek pedig lehetőséget kapnak kapcsolati hálójuk bővítésére, hiánypótló kutatásokban való részvételre és jogi tanácsadásban részesülhetnek” – utalt Gandera Balázs arra, hogy a PPC munkacsoport célja az is, hogy a hazai független szereplők munkáját olyan állásfoglalásokkal és jogi kérdések körbejárásával támogassa, amelyekre az egyes piaci szereplőknek önállóan kevés kapacitásuk van.
( onBRANDS )