2007-ben az ENSZ április 2-át az autizmus világnapjává nyilvánította, hogy világszerte felhívja a figyelmet az autizmusra és az autizmus spektrumzavarra, amely tízmilliókat érint a földön. Három évvel ezelőtt a világnaphoz kapcsolódóan indította el az Együtt az Autistákért Alapítvány az #éniskékvagyok kampányát, amelynek keretében arra buzdítja az embereket, hogy április másodikán viseljenek egy kék ruhadarabot vagy kiegészítőt, és mutassák meg a közösségi felületeiken. Évről évre egyre többen csatlakoznak az autizmus színével a figyelemfelkeltő kezdeményezéshez.
“Az autizmus körülbelül minden 15. családot érinti Magyarországon, azaz megközelítőleg 160 ezer emberről beszélünk. A szám magas, ennek ellenére még mindig rengeteg tévhit kering, ezzel nehezítve a spektrumzavarral élők integrációját. A SütiKék segítségével még több emberhez juthatnak el a megfelelő válaszok és ezzel még inkább segítjük az autizmussal élők hétköznapjait” – mondta el Szijjártó-Nagy Szilvia, az Együtt az Autistákért Alapítvány elnöke.
A nemzeti lottótársaság is támogatja az Együtt az Autistákért Alapítványt, és 15 ezer olyan speciális csomagolású süteményt oszt ki játékosai között, amelyek csomagolásában nem csak az édesség, hanem egy edukációs üzenet is helyet kap, mellyel az autizmussal kapcsolatos legelterjedtebb tévhitek kerülnek feloldásra.
Április másodika az autizmussal élők világnapja, Magyarországon mintegy 160 ezer főt diagnosztizáltak az autizmus spektrumzavarral, országosan minden 15. család érintett.
Az autizmussal élőkkel kapcsolatban számtalan tévhit él,
ezért az Együtt az Autistákért Alapítvány idei kampányában ezeket a tabu kérdéseket feszegeti. A kampányhoz csatlakozott idén a Szerencsejáték Zrt. is: a nemzeti lottótársaság közel 280 saját üzemeltetésű értékesítőhelyén 15.000 Játékoskártyával rendelkező szerencsés számára – egy személyre szóló ajánlat teljesítése mellett – SütiKék elnevezésű édességet ad át, melynek csomagolásában olyan üzenetek és információk kaptak helyet, amelyek segítenek lebontani az autistákkal szembeni gondolati akadályokat. A lottótársaság mindemellett értékesítési helyein található kijelzőkön és plakátokon is elhelyezi ezeket a szemléletformáló üzeneteket.
A Szerencsejáték Zrt. az Alapítvány kampányához csatlakozva segíti a szervezet célkitűzéseinek megvalósítását. A nemzeti lottótársaság társadalmi felelősségvállalásának fókuszában már két évtizede a fogyatékossággal élők társadalmi és munkaerőpiaci integrációja áll. A társaság immáron 20 éve működteti kerekesszékes, mozgásukban korlátozott és siket kollégákat foglalkoztató karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát, valamint 2017 óta akadálymentes, befogadó játszóterek építésével is segíti az inkluziót. A széleskörű szemléletformálás újabb szintre emeléseként két éve elindította a „Tarts velünk egy akadálymentes jövőért!” elnevezésű, éveken átívelő kampányát is.
“A kezdetektől fogva alapítványunk egyik kiemelt célja a társadalom edukálása és hogy minél inkább merjünk beszélni az autizmusról. Tapasztalataink azt mutatják, abban az esetben tudjuk a legtöbb embert az autizmus ügye mellé állítani, amennyiben a lehető legegyszerűbben és könnyen érthetően kommunikáljuk még a legnehezebb témákat is. A SütiKék elnevezésű kezdeményezésünk is hasonló elgondolásból született. Egy sütemény köré épített kampánnyal leplezünk le olyan tévhiteket az autizmussal kapcsolatosan, amelyek sajnos még mindig nem egyértelműek a többség számára. A kampányban autizmussal élő fiatalok szerepelnek, a bevétellel pedig autista tehetségek kibontakozását támogatjuk” – mondta Gubcsó Balázs, az Együtt az Autistákért Alapítvány vezetője.
( onBRANDS )