A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.
Dame Anita Roddick 1976-ban alapította a THE BODY SHOP-ot azzal a meggyőződéssel, hogy – szemben a szokásos üzletmenettel – az üzleti szereplők szolgálhatják a jót a világban. A márka azóta is a fenntartható és etikus működés úttörője, még jóval az alapító korai halála után is. Most ezt az elvet emelik magasabb szintre a Changemaking Beauty programban, amelynek három pillére a Changemaking for the planet, a Changemaking for communities és a Changemaking for you.
A THE BODY SHOP bolygó érdekében tett eddigi lépései közé tartozik az állatkísérletek elleni küzdelem:
a THE BODY SHOP volt az egyik első vállalat, amely betiltotta az állatokon tesztelt összetevők használatát.
A vállalat fenntartható csomagolóanyagokat használ – 2030-ra a csomagolóanyagok 100%-a újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható lesz, – a néhány éve indított „Return recycle repeat” programban pedig visszagyűjtik a termékeik csomagolását. A márka méri és folyamatosan csökkenti a termékek öko-lábnyomát és több boltjában utántöltő állomásokat vezetett be, így a vásárlók a saját alumínium palackjukba tudják újratölteni a tusfürdőt, kézmosót és a hajápolót. Magyarországon már négy üzletben érhető el újratöltő állomás: ETELE Plazában, az Arena Mallban, a Westendben és a Mammutban.
A környezetvédelem mellett a márka másik ismert jellemzője az etikus beszerzés. A Közösségi Méltányos Kereskedelmi Program keretében a magas minőségű alapanyagokat és kiegészítőket etikus módon szerzik be ezernyi kereskedőtől, farmertől és kézművestől szerte a világon, ezzel biztosítva számukra létfontosságú pénzügyi önállóságot, köztük sok olyan nő számára, akik mezőgazdasági vidékeken élve nem sok gazdasági lehetőséggel találkoznak.
A Changemaking Beauty harmadik pillére a Changemaking for you, amely a szépségipar „mérgező” elemei – mint a szépség idealizációja, a sztereotípiák és a tabuk – ellen küzd és középpontba helyezi az önelfogadást és önszeretetet. A márka 2021-ben indította el Self Love nevű kampányát, idén 2023-ban pedig az edukációt tűzte zászlajára. Több felületen segít a nőknek és férfiaknak, hogy megismerjék bőrük típusát és tudatosan óvják testüket, most pedig már Magyarországon is elérhető az ingyenes, regisztrációhoz kötött professzionális arcápolási tanácsadás. A márka nemrég Magyarországon végzett egy mini kutatást, melyben 100 vásárlót kérdeztek meg, ismeri-e bőrtípusát, majd professzionális felméréssel ellenőrizték a választ. A kutatásban résztvevők több mint fele nem tudta vagy nem jól tudta, hogy milyen a bőrtípusa. Ez azért probléma, mert ha valaki nem a neki megfelelő termékekkel ápolja a bőrét, azzal sokat ronthat annak állapotán.
„A THE BODY SHOP alapítója, Dame Anita Roddick aktivista volt, a márka gyökereiben mindig ott volt a határok feszegetése, a szabályok és normák megkérdőjelezése. A Changemaking Beauty program rendszerezi a márka eddigi és jövőbeni tevékenységeit azokon a területeken, ahol nyíltan vállaljuk, hogy visszatérünk a gyökereinkhez és a változás élére állunk, kihívva és akár provokálva a szépségipar globális szereplőit.” – mondja Banga Ildikó, a THE BODY SHOP magyarországi forgalmazója.
( onBRANDS )