A MESTERSÉGES INTELLIGENCIA DEMOKRATIZÁLJA A MARKETINGET

Ma még a trend elején tartunk.

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet.

“Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára válik elérhetővé a marketing” – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.


Véleménye szerint

az AI legnagyobb hatása a marketingre, hogy kisvállalkozások tömegei számára válik elérhetővé

azáltal, hogy minden eddiginél jobban leegyszerűsíti és felgyorsítja a marketing feladatok megvalósításának egy jelentős részét.

Ebből a nézőpontból az AI egy döbbenetes produktivitás növelő eszköz.

A használatával készíthető reklámszöveg, közösségi média poszt, blogcikk, hírlevél szöveg, ajánlat, piackutatás, honlap szöveg, és még hosszasan lehetne sorolni a lehetőségeket. Mindezt rendkívül rövid idő alatt, olyan minőségben, amire a vállalkozók többsége eddig magától nem volt képes.

Az AI révén tulajdonképpen egy komplett marketing osztályt kapnak a kisvállalkozások,

asszisztenssel, grafikussal, szövegíróval és egy marketing tanácsadóval, havi párezer forintért.

Ez mégsem jelenti azt, hogy nem lesz szükség marketing szaktudásra.

Akik eddig igénybe vettek marketing szolgáltatásokat, azoknak a többsége ezután is fog. Sőt, Wolf Gábor arra számít, hogy tovább bővül a marketing piaca, megjelenik egy új vállalkozói tömeg, akik az AI révén kerülnek először kapcsolatba a marketinggel.

Hasonló demokratizálódási folyamat játszódott le az internet elterjedésével, amikor az online eszközök és csatornák megjelenése tömegek számára tette hozzáférhetővé a marketinget.

Az AI hatására várhatóan új szerepek, új feladatkörök jelennek meg, mint korábban például a seo szakértő, vagy a ppc specialista.

Ahogyan az internet hatására vállalkozások sora született a semmiből és kialakult a digitális piac, úgy az AI forradalma is új piacvezetőket avathat. Különösen azok számára jelent óriási lehetőséget, akiknek kiváló termékük vagy szolgáltatásuk van, de a marketing terén korábban hátrányban voltak. Most az AI használatával ezeknek a cégeknek a versenyképessége ugrásszerűen javulhat.

Azonban nem csak a lehetőségek, hanem a veszélyek is hasonlóak, mint az online marketing elterjedésekor voltak.

Ha valaki nem használja az AI-t a marketingjében, hosszú távon nem lesz képes versenyezni azokkal, akik már használják, és így gyorsabban és hatékonyabban végzik el a marketing feladataikat, gyorsabban szereznek vevőket és gyorsabban építik a márkájukat.

A fejlődés az AI esetében jelenleg gyorsabb, mint az online marketing megjelenésekor volt.

„Az AI marketing alkalmazások használatának megtanulása nagyon könnyű, ezért a terjedése megállíthatatlan.

Ma még a trend elején tartunk.

Minél előbb és minél sokoldalúbban kezdi el aktívan használni egy vállalkozás a mesterséges intelligenciát, annál nagyobb versenyelőnyre tehet szert” – tanácsolja Wolf Gábor.
( onBRANDS )