
Javában tombol a nyár, záporoznak a social médiában a fotók és videók Európa legnépszerűbb nyaraló helyeiről. A képeket nézve pedig érdekes mintázat rajzolódik ki, amin a marketingre érzékeny szemem igencsak megakadt.
Megszaporodtak a luxusmárkák
kávézói, éttermei és strandjai, ahonnan minden influencer és tehetős nyaraló posztol, így emelve a luxusmárkák kihelyezett pop-up üzleteit a helyi látványosságok sorába.
De mik ezek az üzletek, mitől ilyen népszerűek, és hogyan járulnak hozzá egy márka népszerűsítéséhez?
Miben más egy pop-up és egy hagyományos luxus üzlet?
A luxus pop-up boltok általában időszakosan, limitált termékpalettával és a hagyományostól eltérő szolgáltatásokkal üzemelnek olyan lokációkon, melyek vonzzák a tehetős vásárlóközönséget. Saint-Tropez, Ibiza, Santorini, Amalfi és Dubai környékén könnyen találkozhat ilyenekkel az odalátogató.
A luxusmárkák ezt a módszert választják új piacok, kollaborációk tesztelésére, egyben lehetőséget biztosítanak megtapasztalni a márka által nyújtotta életérzést.
Utóbbival komoly elköteleződést váltanak ki azokban is, akik anyagilag még nem tehetik meg, hogy a márka visszatérő vásárlói legyenek. Ugyanis, a pop-up üzletekben a legkisebb hangsúly a termékek eladásán van, hisz gyakran kávézóként, étteremként vagy épp strandként működnek. Ezt nevezzük a lifestyle marketingben “storyliving”-nek.
Miért és hogyan csinálják a legnagyobbak?
Az elmúlt évek online vásárlások számának drasztikus növekedésével a hagyományos modellben működő üzletek nem igazán tudtak lépést tartani. Így vált szükségszerűvé, hogy új megoldásokkal rukkoljanak elő, és
a vásárlókat újra személyesen is a boltokba csábítsák.
Ennek köszönhető, hogy a klasszikus üzlethelyiségek átalakultak, vagy új lokáción, új szolgálatásokkal bűvöltek.
Néhány jeles példa luxus popup aktivitásokra
Gucci Garden – Firenze
A 2011 óta üzemelő komplexumban mindenki megkaphatja a számára értékes Gucci- élményt: könyvet, gasztrokalandot, történelmet vagy éppen egy kézzel készült dizájner táskát. Egy dolog biztos, aki ide belép, közelebb érzi magához a márkát és annak több mint 100 éves történelmét.

Jacquemus 24/24 – Paris, Milan, London, Portofino
A fiatal francia márka a minimalista, mégis bevállalós stílusáról ismert. Ezt híven tükrözik az eddigi Jacquemus pop-up üzletek vad színei és meghökkentő koncepciói, melyek újra és újra meggyőzik a közönséget a francia csapat határtalan kreativitásáról. Eddigi legötletesebb pop-up installációjuk a 24 órán át nyitva tartó boltjuk volt, ahol snack automatákhoz hasonló gépekből lehetett megvásárolni a legújabb kollekció legnépszerűbb darabjait.

Dioriviera – Beverly Hills, Saint-Tropez, Bali, Seoul, Phuket, Kioto, Capri
Az elmúlt évek legsikeresebb Dior nyári kapszula kollekciója, mely méltán érdemelte ki, hogy nyaranta egy egész pop-up koncepciót húzzanak fel rá. A helyszínek a mediterrán nyár és a Dior stíluselemeit vegyítik. Étteremként, kávézóként, strandként és PR események helyszíneként funkcionálnak.

Mercedes and IWC Schaffhausen: Big Pilot Bar – München
A két márka 2004 óta áll partnerségben, kiaknázva így egymás erősségeit és közösen emelve egymás márkaimázsát. Együttműködésük részeként hozták létre a Big Pilot Bart, mely az IWC Schaffhausen svájci óramárka modelljéről kapta a nevét, és a Mercedes-Benz müncheni központjában kapott helyet, mint kávézó, órabolt és konferencia helyszín a német visszafogottság és szakértelem jegyében.

A pop-up luxus trend megjelenése a piacon igazán izgalmas változásokat hozott a márkaélmények terén. Az új modellek a vásárlókat nem csak megvásárolni kívánt termékekkel, hanem egy teljes életérzéssel is kiszolgálják, mely hosszú távon erősíti a márkához fűződő köteléket.
Azt láthatjuk, hogy a vásárlói élmények újradefiniálása és az online világ előretörése miatt a márkák kénytelenek voltak alkalmazkodni, és egyre kreatívabb módon megjelenni a piacon. A lifestyle márkaépítés és a “storyliving” elv követése pedig nemcsak az értékesítési számokat, de a márkaimázst és az ügyfélkapcsolatokat is új szintre emelte.
Ha érdekelnek további luxus pop-up koncepciók, akkor a Shop Drop Daily oldaláról mindig tájékozódhatsz.
(A szerző: Farkas Zsolt, Evolut, ügyvezető)