A váltást kommunikáló integrált kampány kreatív tervezését és megvalósítását a Human Telex Advertising & Event tenderen nyerte el.
„Egy nagyon jól ismert, több mint 30 éves márkát kell most a tulajdonosváltás okán lecserélnünk, ami óriási feladat. Mintegy 2 éve tart már ez a folyamat és több mint 250 kollégánk dolgozik napi szinten a brandváltáson, aminek ez a mostani kampány a csúcsa” – emelte ki Drevenka Edit, az Alfa Vienna Insurance Group Zrt. PR vezetője.
„Megtiszteltetés, hogy az Alfa számára – új ügyfelünkként – máris egy ilyen fontos feladatot valósíthattunk meg. Mind vizuális, mind tartalmi szempontból az új márkát, az Alfát helyeztük a brandépítés középpontjába, amelyet – felhasználva a névben rejlő potenciált – feltöltöttünk a jellemző értékekkel” – hangsúlyozta Balogh Renáta, a Human Telex Advertising & Event Client Service Directora.
A kampány két részre oszlott. Az első, teaser szakaszban egy letisztult, egyszerű vizuál segítségével az üzenet pusztán az volt, hogy
az Aegon Alfa lett.
Ezzel érzékenyítették az ügyfeleket arra, hogy az Alfa igazából ugyanaz a jól megszokott biztosító és nyugdíjpénztár, csak mostantól más néven és logóval, színvilággal.
„A szeptember közepétől induló nagy kampány a márkaértékek kommunikálását és az “alfások közösségének” a megteremtését célozza. Az elkészülő reklámfilm, illetve az erre alapozott további hirdetések azt mutatják meg, hogy a jelenlegi és jövőbeli ügyfelek milyen tipikus kihívásokkal néznek szembe és hogyan oldják meg ezeket magabiztosan, az Alfa értékek mentén” – tette hozzá Halaj Adrienn, az Alfa Biztosító marketingvezetője.
A “Mert mi Alfások ilyenek vagyunk. Biztosak vagyunk a dolgunkban” szlogen erősíti a központi üzenetet.
Szempont volt az is, hogy a brandváltással fiatalodjon a korábbi márka, de nem elidegenítve a klasszikus ügyfélkört. A kampányban a biztosító kiemelt célcsoportjai jelennek meg: idősek, kisgyerekes családok és fiatalok. A filmben feltűnik Alfi, a robot is, aki élete első komoly szerepét az Alfához méltó elhivatottsággal és profizmussal alakította.
“Hosszú előkészítés előzte meg a forgatást, hogy minél ideálisabb helyszíneket és szereplőket tudjunk találni. Egy napunk volt leforgatni a három különböző stílusú helyszínt. Az előkészítési időszakot élveztem a legjobban, mert csapatmunkában lehetett dolgozni, sokat ötleteltünk és beszélgettünk a szpotról és a különböző megoldási lehetőségekről” – mondta Hartung Attila rendező.
A TVC online felületeken is fut, emellett a social médiában, rádióban és OOH (épületháló, billboard, citylight) felületeken is megjelenik a kampány.
Stáblista:
Megrendelő: Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.
Marketingvezető: Halaj Adrienn
PR vezető: Drevenka Edit
Kreatív ügynökség: Human Telex Advertising & Event
Creative Director: Tatlin
Head of Copy: Nagy László
Head of Art: Lénárd György
Senior Copywriter: Simon Balázs
Senior Art Director: Illés Imre, Várszegi György
DTP Operator: Markó Richárd, Rési Éva
Client Service Director: Balogh Renáta
Account Director: Som-Péntek Erika
Senior Account Manager: Szomolányi Brigitta
Junior Account Manager: Horváth Szintia
Produkció: 235 Film
Head of Production: Dreissiger László
Producer, Gyártásvezető: Moór Valéria
Rendező: Hartung Attila
Operatőr: Pohárnok Gergő
Kampányfotós: Domokos Norbert
Látványtervező: Klimó Péter
Vágó: Mezei Áron
Zeneszerző, hangutómunka: Kalotás Csaba
Rendezőasszisztens: Lőrinc Tamás
Felvételvezető: Szabó Judit
Produkciós koordinátor: Kovács Blanka
Casting: Orbán Andrea – Playground
Focus puller: Maruszki Milán
DIT: Szántó Tamás
Fővilágosító: Halabuk Ferenc
Key grip: Kecskeméti Máté
Építészet: Honek András
Berendezés: Gonda Cintia
SFX: Horváth Róbert
Styling: Bognár Hajnalka, Varga Anita
Smink: Frank Éva
Haj: Gulyás Attila
Colorist: Tőtszegi Szilárd
VFX: Besenyői Ádám
Werk: Látos Márk, Nagy Szabolcs, Hartyányi Krisztián
( onBRANDS )