Hogyan lehet sikeresen csavarni egyet a hagyományos tartalomgyártási módszereken, és saját influcereket képezni? Hogyan lesz egy merész ötletből és egyetlen posztból dupla annyi követő? A Telekom 2022 tavaszán szembement a megszokott trendekkel: elstartolt kreátor programja és a Kraft Agency csapata. Mit kell tudni róluk? Mutatjuk!
Adott egy fiatal, aki kreatív, van érzéke és kedve a tartalomgyártáshoz, jól ismeri a TikTokot. Pörög, fesztiválozik, élményekre vadászik, azokat megosztja másokkal. Mindezt pedig szívesen nevezné munkának. Mit tehet ez a fiatal? Jelentkezhet például a Kraft Agency csapatába! Egy évvel ezelőtt új lendületet vett a tartalomgyártás a Telekom social felületein, köszönhetően az akkor induló saját, fiatalokból álló alkotó ”ügynökségének”. Kik alkotják ezt a kreatív társaságot, pontosan mit dolgoznak és hogyan lehet csatlakozni?
Fiatalok lendületben
A Telekom tavaly tavasszal gondolt egy merészet! Szembe ment az addig megszokottakkal, csavart egyet a hagyományos tartalomgyártási módszereken, és belevágott Kraft Agency projektbe. Ezzel azt a vállalást keltették életre egy újabb aktivitáson keresztül, amit a Telekom Krafttal, a márka 2020-ban indított, fiataloknak szánt platformjával kezdtek el képviselni. Azaz, hogy
helyzetbe hozzák a fiatalokat, különböző módokon támogatják őket.
Ez esetben eszközökkel, tudásfejlesztéssel és lehetőségekkel, hogy kibontkoztassák tudásukat, ambícióikat.
„A közösségi médiában láttam meg ezt a lehetőséget, amire végül az utolsó nap küldtem el a bemutatkozó videómat, de szerencsére kiválasztottak. Először egy nyári kampányban vehettünk részt, azóta pedig folyamatosan videós tartalmakat készítünk a Telekom közösségi média felületeire” – beszélt a kezdetekről Papp Kristóf, az öt telekomos kreátor egyike.
Mindenkinek a maga influencere?
A merész csavar beváltotta a hozzá fűzött reményeket:
a programban résztvevők a Telekom márkakommunikációs csapatának és szakmai műhelyének tagjává váltak.
A telekommunikációs vállalat sok mindenben volt már úttörő, ezúttal a hagyományos, socialben ismert tartalomelőállítási folyamatokat reformálták meg, mert újfajta modellt hoztak létre. Sokan gondolják úgy, hogy
a magyar influencerkultúrában egyre kevésbé érhető tetten a valódi értékteremtés és kreativitás, a tartalmak pedig sok esetben nem képviselik hitelesen az adott márkát.
A Telekom saját influencerei, a kreátorok, ezzel szemben elképesztő eredményeket érnek el minőségi és egyedi tartalmaikkal.
Egyetlen poszt, dupla annyi követő
Hogyan kezdték? A képzés és mentoráció után a fiatal kreátorok éles helyzetekben, kihívásokban próbálhatták ki tudásukat. Végigkísérték az összes kampányt, minden jelentősebb social csatornára önállóan gyártották a tartalmakat. Részt vettek többek között Billie Eilish bonni koncertjén, a legnagyobb fesztiválokon, más nagyszabású projektek és kampányok kommunikációjában.
A fiatal kreátorok új lendületet hoztak a Telekom tartalomgyártásába.
Friss és váratlan ötleteiket mindössze egy-egy iPhone segítségével valósítják meg, beleértve a scriptírást, forgatást, vágást, a véglegesítést és a publikálást. A közösségi média platformokon számokban is mérhető ez az új lendület, a márka TikTok csatornáján például egyetlen tartalommal megduplázták a követőik számát a tavalyi Telekom VOLT Fesztivál ideje alatt. Ezzel megreformálták a hagyományos, legtöbb magyar márkára jellemző influencerstratégiát azzal, hogy
saját influencereket építenek.
„Egy kicsit mindenhez is kell értenünk. A tartalomgyártás első folyamataitól, a forgatókönyvírástól egészen az utómunkáig. Általában felosztjuk magunk között a feladatokat, a munka így gördülékeny. Mivel nincs két egyforma projekt, fontos az alkalmazkodás és az aktuális trendek ismerete.” – mondta Balázs Bence, egy másik kreátor.
Munkatársa, Futó Laura pedig arról beszélt, a Kraft Agencybe kerülés előtt szerepelt már videókban, de a kamera másik oldalán még sosem állt, illetve az utómunkákba sem látott bele. „Azóta pedig büszkeséggel tölt el, hogy az elmúlt egy év alatt annyi mindent tanulhattam, hogy akár egyszemélyes stábként is tudok dolgozni. Hiszen a tartalomgyártás minden folyamatában részt veszek, a scriptek megírásától a videók megvágásáig” – tette hozzá.
“Együtt gondolkozunk, ötletelünk velük, beleláthatnak a kampányok fejlesztésébe és fejlődésébe, szóval tényleg rengeteg mindenben részt tudnak venni” – mondta a Czabányi Enikő, a cég social media és PR-szakértője, a Kraft Agency vezetője és egyik ötletgazdája.
Nem titok: TikTok!
Ezek a tapasztalatok egyértelműen alátámasztják a Telekom számára azt is, hogy a feltörekvő, ambiciózus tartalomgyártóknak teret kell adni,
a content kreátorok látványos eredményeket érhetnek el.
A TikTok térhódítása és a 9:16-os vertikális „tartalmi háború” is bizonyítja, hogy a fiatalok nem csak tartalomfogyasztók, de igazán minőségi anyagokat készítenek a social felületekre.
A tehetséges alkotók célja, hogy profi videósokká váljanak, egy közösséghez tartozzanak, és szeretnék, ha a szenvedélyükből hivatás lenne.
Ezt ismerte fel és tette magáévá a Telekom is.
Kettős szerepben
„A Kraft Agency-vel helyzetbe hozzuk a fiatalokat, hiszen a programban a kreatív attitűdöt szeretnénk erősíteni és kamatoztatni, ehhez biztosítjuk a megfelelő eszközöket, a tudást és a szakmai támogatást is. A content kreátorok szerepe kettős, egyszerre vesznek részt a stratégia kidolgozásában és tartalomgyártásban. Bevonjuk őket a közös gondolkozásba, kutatások alapján insightokat hoznak, így alakítják a szakmai műhelyt. Részt vesznek kampányaink megvalósításában is, kreativitásuk, frissességük új lendületet és irányt hoz a tartalmainkba. Ami pedig a legfontosabb, valódi tartalmat készítünk együtt, ez ígéretes karrierutakat jelenthet nekik” – mondta Szabó Béla, a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.
A csapat várja az új tagokat, bármikor lehet hozzájuk csatlakozni. A Telekom Kraft kezdeményezéséről további részletek ezen az oldalon érhetők el.
( onBRANDS )