MIT TEHET EGY LIFESTYLE MÁRKA 2024-ben?

Drasztikus változások a lifestyle marketingben, felértékelődik a branding.

Tracking Protection. Egy első hallásra bizalmat gerjesztő kifejezés, ami a teljes marketing szakmát elsőre kétségbeejtette, majd letaglózta, miután kiderült, hogy pontosan miről is szól. A Google bejelentette, hogy a világ legnépszerűbb böngészőjében, a Chrome-ban 2024 második felétől már nem támogatja a “third party cookie-k” használatát,  vagyis

jelentősen csorbítja minden márka online marketing eszköztárát, valamint célzási lehetőségeit.

De MIT TEHET EGY LIFESTYLE MÁRKA a maradék fél évben, amíg a változás teljes egészében végbemegy? Ebben a cikkben erre hozok válaszokat.

A kihívás 

A böngészőben elhelyezett sütik több tíz éve velünk vannak, ezért a

kivezetésük jelentős hatással lesz minden márka marketingjére.

A Google Chrome felhasználókat (akik 65%-át teszik ki a világ böngésző felhasználóinak) 2024 végétől már nem lehet vissza célozni hatékonyan remarketing eszközökkel. Vagyis a klasszikus PPC eszközök jelentősen veszítenek erejükből.

Eddig weboldal látogatás, weboldalon történő vásárlás, kosárba rakás és még számos weboldal esemény alapján lehetett vissza célozni a felhasználókra remarketing segítségével. Az év második felétől ugyanakkor ezek az opciók jelentősen veszíteni fognak a hatékonyságukból.

Van más mérési megoldás?

Van, ugyanis nem csupán cookie-k segítségével lehet követni és mérni a felhasználói viselkedést, hanem ennél jóval szofisztikáltabb módokon is.

Ha van a környezetedben olyan technikai ismeretekkel rendelkező PPC-s, vagy fejlesztő, aki tud ebben segíteni, akkor itt van egy rövid lista arról, hogy milyen további lehetőségeid vannak.

  1. Server-Side Tagging – Szerver oldali mérés kiépítése. Javíthatod az adatbiztonságot és mérési teljesítményt azáltal, hogy az adatokat a saját vagy bérelt szerveren tárolod és dolgozod fel.
  2. Offline konverzió mérés – A valós eladások egyeztetése a különböző platformokon mért teljesítményekkel a duplikált eredmények kizárása mellett a mérésben keletkezett űröket is segít betölteni.
  3. Cookie management platformok használata – A CMP- k, mint például a CookieBot segítenek megfelelni a régiós követelményeknek, és a használatával csak olyan adatokkal fogsz dolgozni, amelyekre biztosan kaptál engedélyt a felhasználóktól.
  4. AI-ra alapuló megoldások – Konverzió modellezés beiktatása. Az előbb említett Cookie management platform segítségével, egy komplex gépi tanulási módszert használva lehetőséged van tovább javítani a mérés minőségét. Ezt a módszert használva optimálisan 15-25%-kal több adatot leszel képes mérni.
  5. A lehető legtöbb és legminőségibb First-party adat gyűjtése 

First-party adat – az új arany

Fontos megemlíteni azt a trendet, ami már 2-3 éve formálja át a marketing mix összetételét, ez pedig az újult erőre kapott email és sms marketing, melyet 2024-ben kötelező bent tartani a marketing mix TOP 3 helyén. Míg a cookie-k kivezetése miatt a Facebook célcsoportjaidnak szóló kommunikáció hatékonytalanná válik, addig az email ereje megnő.

Főleg, ha olyan szoftvereket használsz, mint a Klaviyo, mely a lifestyle márkaépítés első számú eszköze nemzetközi vizeken. Mi is az Evolutnál itt tudunk az ügyfeleinknek a legtöbbet segíteni Master Partnerként.

Az email marketing már rég nem a hírlevelezés,

melyet valóban mindenki utál. Ugyanakkor, ha a tartalmat a megfelelő módon tálalod, a megfelelő feliratkozott célcsoportnak, akkor a bevételed 30-40%-át kellene, hogy adja az email csatorna.

Felértékelődik a branding

Az egyik legfontosabb lépés, amit tehetünk jelen helyzetben az a márkaépítés megerősítése, és egy short-form videó alapú tartalmi láb kiépítése, melyben domináns szerepet kapnak az újvonalas marketing platformok. Érdemes nagyobb hangsúlyt helyezni a TikTokra, a Pinterestre, de nem ördögtől való dolog akár egy Reddit stratégiát is kidolgozni.

Nyugaton egyre nagyobb trend a marketing büdzsék átcsoportosítása a minőségi videós tartalom javára. Hiszen, ha a tartalom natív módon illeszkedik a platformba, valamint autentikusak a videók a márka szemszögéből, akkor jelentős organikus elérést és magas engagement arányt lehet velük elérni, melynek nézői egy idő után márkafanok lesznek. Innen pedig már csak egy lépés a visszatérő vásárlóvá konvertálásuk.

A storytelling elengedhetetlen kelléke bármelyik iránynak. És pont ezért fontos UGC (user generated content) videókban gondolkodni, valamint a TikTok, a Reels és a Youtube Shorts formátumokat előnyben részesíteni.

Egyrészt így adod meg a márkád számára a lehető legnagyobb láthatóságot, a lehető legkevesebb költésből, valamint a felhasználók többsége már elvárásként támasztja minden lifestyle márka felé, hogy legyen egy natív (platformba illeszkedő) social kommunikációja ezeken a csatornákon.

PRO TIPP – Így készíts ütős TikTok videót 

TikTok videót már sokan csinálnak, de a storyline teszi igazán sikeressé a videót. Ha ezt a formulát követi a tartalomgyártó csapatod, akkor megnő az esély a viralitásra.

  1. Figyelemfelkeltés – Ez az a horog, ami az első néhány másodpercben megfogja a néző érdeklődését (ami a legfontosabb).
  2. Történet intro – A videó lényegének rövid felvillantása. Ez lehet egy karakter, helyszín vagy probléma bemutatása.
  3. Figyelem (újra) felkeltése – Itt újra bevezetsz egy elemet, hogy biztosítsd, a néző figyelme nem csökkent.
  4. Történet kibontása – Kifejted az eredeti problémát vagy helyzetet, megmutatod, hogyan jön képbe a terméked vagy szolgáltatásod
  5. Kiteljesedés – Ebben a szakaszban felfeded az eredményt vagy megoldást, amit a terméked vagy szolgáltatásod hozott.
  6. Felhívás cselekvésre (CTA) – Végül ösztönzöd a nézőket, hogy tegyenek meg egy konkrét cselekvést. Ez lehet egy weboldal meglátogatása, egy termék kipróbálása vagy a TikTok csatornád követése további tartalmakért.

Összegzés

Felül kell minden márkának vizsgálnia a marketing mixet és kialakítani az új játékszabályok szerint egy erősebb piaci pozíciót, ahol a videós tartalom állandó, az email és sms marketing alap, valamint a márkaépítés erős storytelling alapokon nyugszik.

(A szerző: Farkas Zsolt, Evolut, ügyvezető)