HA VEZETSZ, SOHA NE IGYÁL

A HEINEKEN számára kiemelten fontos a felelős alkoholfogyasztás.

A jó idő már az ajtón kopogtat, hamarosan indul a tavaszi zsongás, ami még többünket csábít az utakra. Esti programok, kirándulások, vízparti bulik jól ismert helyszínei mind kikapcsolódásra szólítanak, éppen ezért a tavasz közeledtével nem árt felfrissíteni KRESZ-tudásunkat.

Az alkohol vezetésre gyakorolt hatása mindenkire érvényes, sőt számokkal is igazolható. Vajon mi történik pontosan szervezetünkben, amikor alkoholt fogyasztunk és az miként hathat vezetői képességeinkre?

Az alkoholfogyasztás számos negatív hatással jár a reakcióidőre, koncentrációra, látásra, koordinációra és ítélőképességre. Az alkohol típusa, elfogyasztott mennyiség, az ivás sebessége pedig mind befolyásolják a véralkoholszintet. Például egy átlagos testsúlyú férfi esetében 0,5 liter sör, míg egy nő esetében 0,25 liter sör elfogyasztása után a véralkoholszint elérheti a legtöbb országban megengedett határt (0,5 ezrelék). Az alkohol lebomlása óránként 0,1-0,15 ezrelék, így legalább 5-8 órát kell várni, mielőtt biztonságosan vezethetünk.

Mi a helyzet Magyarországon? A magyarok szeretik az alkoholt, nemzetközi összehasonlításban is. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2019-es felmérése szerint a 15 éves és idősebb magyar lakosság 5,2%-a tekinthető nagyivónak. Az arányok férfiaknál 9,3%, míg nőknél 1,5%. Hetente legalább egy alkalommal háromnegyedük, a nagyivó kategóriába tartozó nők hattizede fogyaszt nagy mennyiségű alkoholt.

Jó hír, hogy az összes magyarországi baleset alakulását vizsgálva egy, az 1990-től 2019-ig tartó időszakot felölelő kutatás megállapította, hogy alapvetően csökkenő tendencia jellemzi az ittasan okozott baleseteket. A változást magyarázhatja a jogszabályi környezet változása, ugyanis 2008-tól kezdve érvényes Magyarországon a Zéró tolerancia. Míg 1990-ben az összes baleset 15,396-át okozták ittasan, addig ez a szám 2007-ben 13,890-re, 2019-re pedig 8,490-re csökkent.

A HEINEKEN számára kiemelten fontos a felelős alkoholfogyasztás. A vállalat elkötelezett abban, hogy a fogyasztóknak alkoholos és alkoholmentes termékei segítségével választási lehetőséget biztosítson.

A Heineken 0.0% megjelenése óta a világ egyik legnépszerűbb alkoholmentes söre és nem csak minőségben kiemelkedő a holland sörmárka terméke, hanem évek óta élen jár a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítésében is. A Heineken 0.0% hazánkban 2017 óta kapható a HEINEKEN Hungária Zrt. forgalmazásában, és csak úgy, mint a világ számos pontján, Magyarországon is kiemelt szerepet tölt be ennek az üzenetnek az erősítésében.

A Heineken „When You Drive, Never Drink” kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet az alkohol és a vezetés kombinációjának veszélyeire. 2023-ban Max Verstappen a márka nagyköveteként csatlakozott a világméretű kampányhoz és üzenethez, a legújabb, „Best Driver” címmel megjelent reklámfilmben pedig a Forma-1 világbajnoki címvédője versenyautó helyett személygépkocsiban bizonyítja: a legjobb sofőr az, aki vállalja egy bulizó társaságban a sofőr szerepét, és biztonságban hazavisz mindenkit.

A kampány a felelős alkoholfogyasztásra való figyelemfelhívás mellett azt is szeretné megmutatni a fogyasztóknak, hogy a Heineken 0.0-val a társasági életről, a felejthetetlen bulik igazi élményéről sem kell lemondanunk azért, mert éppen a „pilóta” szerep ránk hárult.
( onBRANDS )