Szemléletformáló kampányt indított március 18-án az Egyesület az Inklúzióért (ismertebb nevén Egy Sima, Egy Fordított) azért, hogy beszélgetésre bátorítson és hidat építsen az ép és a speciális igényű emberek között. A koncepció és a megvalósítás mögött a Mediator reklámügynökség állt.
Az Egyesület az Inklúzióért fogyatékossággal élő gyerekeket nevelő szülőkből és gyógypedagógus szakemberekből álló csapata 2017 óta dolgozik azon, hogy egy elfogadóbb és együttműködőbb világ jöjjön létre a “sima” és a speciális igényű emberek között. Szemléletformáló foglalkozásokkal, (gyógy)pedagógus-képzésekkel, sorstárs-csoportokkal, kapcsolódásokkal és a jelenlegi kampánnyal is bontja a falakat a két világ között.
Ne gondold túl, csak kezdd el a beszélgetést! – üzeni a kampány, melynek célja, hogy eloszlassa az emberekben azokat a gondolatokat, érzéseket, amelyek megakadályozzák, hogy a különböző képességű emberek nyitni kezdjenek egymás felé. Hogy teret és lehetőséget biztosítson a találkozásra és a beszélgetésre, és hogy ezekből a találkozásokból mindenki a lehető legtöbbet tanulhasson, és töltődni tudjon a közös élményből.
A kampány során négy fogyatékossággal élő emberrel indult el a beszélgetés, és az ő személyes történeteik, élményeik adták a kulcsvizuálok fő üzeneteit.
„Nagyon fontos volt számunkra, hogy a kampány hangvétele könnyed, humoros és pozitív legyen, és elmozduljunk az eddig megszokott üzenetektől. Bátorítani szeretnénk az embereket, hogy ne féljenek párbeszédet kezdeményezni fogyatékossággal élő emberekkel” – mondja Török Flóra, aki az egyesület egyik alapítója és operatív vezetője.
A kampány koncepciójáért és a megvalósításért a Mediator reklámügynökség felelt, sőt, hosszú távú partnerként pro bono támogatta az egyesület céljainak megvalósítását.
„A fő üzenethez hűen a kampányról a beszélgetés majdnem 1 éve kezdődött el az érintett szereplők bevonásával, és így tényleg volt időnk a témában a valós insightok mélyére ásni. Már az elején éreztük, hogy a párbeszédet nem a szívfacsaró történetek, hanem az őszinte, humoros hozzáállás fogja megnyitni. Így születtek meg a beszélgetésekből azok az igaz történetek, amikbe mindenki beletett egy-egy szeletet saját magából” – mesélte Csirke Dániel, a Mediator kreatívigazgatója.
A kampány többféle felületet és eszközt használt annak érdekében, hogy az üzenet minél több emberhez eljuthasson. Az interjúk az egyesület weboldalán és social media felületeiken futnak, a printhirdetések mellett pedig podcast-interjúk, valamint az egyesület érzékenyítő workshopjai is támogatják az üzenetet: Ne gondold túl, csak kezdd el a beszélgetést!
A főszereplőkkel készített interjúk teljes hosszúságukban megtekinthetők az egyesület erre a célra létrehozott aloldalán.
( onBRANDS )