A magyar ételmentő startup márciustól már Romániában is harcba száll az ételpazarlás ellen, így tovább erősítve a régiós jelenlétét.
A Munch története – garzonlakásból 2,5 millió megmentett csomagig
2020 nyarán négy fiatal egyetemista egy kis budapesti garzonlakásban létrehozott egy applikációt, amely az ételpazarlás ellen küzd. A céljuk az volt, hogy
megreformálják a magyar vendéglátást
és egy új zöld szempontot hozzanak be mind a vendéglátósok, mind pedig a vevők mindennapjaiba. Azóta a startup nagy utat járt be – a 2.000.000 app letöltő segítségével, több, mint 2.500.000 csomagot mentett meg nemzetközi szinten. 2022-ben a cégbe beolvadt a cseh alapítású Nesnezeno, így már több, mint 3500 partnerrel tudnak tenni az ételpazarlás ellen Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában. Idén márciustól pedig már a szomszédos országban, Romániában is elérhető a magyar startup ételmentő szolgáltatása.
Az Európai Unió statisztikái szerint
Romániában évente nagyjából 2,2 millió tonna élelmiszer kerül a kukába.
Ennek az élelmiszerhulladéknak nagyjából a 30%-a keletkezik a vendéglátásban, melynek a kidobása könnyen kiküszöbölhető a Munch segítségével.
A Munch romániai terjeszkedése nemcsak a cég életében meghatározó, hanem egy egyedülálló lehetőség arra is, hogy jelentős mértékben csökkenjen az élelmiszerpazarlás a régióban, és valódi változás induljon el a fenntarthatóság területén.
“A Munch-nak a román piac nagy lehetőségeket tartogat, hiszen rengeteg étel vár megmentésre, a piac nagyságából adódóan. Az új befeketetési kör és a három ország tapasztalatival felvértezve szeretnénk gyorsan és sikeresen bevenni régiónk egyik legnagyobb országát! Ennek érdekében az elmúlt hónapokban szinte kiköltöztünk Bukarestbe, és úgy gondolom, hogy sikerült egy olyan helyi csapatot felépíteni, akik sikeresen fogják tudni megugrani a kihívásokat és a Munch-ot egy új szintre emelni.” – mondta Perepelica Kirill, Munch társalapítója és terjeszkedésért felelős vezetője.
Az ételmentő startup a sikeres terjeszkedés érdekében egy lokális tapasztalattal rendelkező helyi csapatot épített fel, melynek vezetője Alexandru Turcanu, aki korábban a holland székhelyű, Just Eat Takeaway multinacionális vállalat stratégiai értékesítő vezetője volt. Az ételmentés egyenlőre csak Bukarestben érhető el, de folyamatosan van lehetőség a vendéglátóhelyek csatlakozására, ezenkívül pedig a gyorsan fejlődő startupnál számos nyitott pozíció is van mind itthon, mind pedig a külföldi piacokon.
( onBRANDS )