TUDATOSABBAN VÁSÁROLUNK VITAMINOKAT ÉS TÁPLÁLÉKKIEGÉSZÍTŐKET

A Nutriversum legújabb kutatásából kiderült, hogy már nem az ár a legfontosabb döntési tényező.


Már nem a fogyás a leggyakoribb ok, amiért az emberek táplálékkiegészítőket vásárolnak, derült ki a Nutriversum legújabb fogyasztói kutatásából. A megkérdezettek közül 87 százalék az általános egészséges életmód támogatása miatt fogyaszt ilyen termékeket. 44 százalék a megbetegedések elkerülésre, 42 százalék jelölés pedig szépségápolási célra érkezett.

A magyar táplálékkiegészítő cég 800 fős kutatásából kiderült, hogy továbbra is a kollagén az egyik legfelkapottabb összetevő. Második helyen a vitaminok, harmadik helyen a fehérjetartalmú termékek állnak.

  

Az előző évekhez képest növekedést mutatott a női formulák kategória, az ízület-támogató kategória és az egészséges élelmiszerek kategória. 

„Azt látjuk, hogy az emberek megértették, és megtalálták a táplálékkiegészítők helyét az életükben. Egyre tudatosabban tájékozódnak, sokat olvasnak a hatóanyagokról és az egészséges életmód témáról, így a minőség terén már senki nem akar kompromisszumot kötni.” – mondja Fetter Ármin, a Nutriversum marketing vezetője.  

A döntési tényezők listáján az összetételt és az árat a vevői értékelések, majd a termék íze követte.

Egyre többet is költünk vitaminokra és táplálékkiegészítőkre a kutatás szerint. A legtöbben havi szinten 5.000-10.000 Ft között költenek ilyen termékekre, utána 10.000-20.000 Ft között, majd a harmadik helyen az 5000 Ft alatti kategória áll. A növekedés ott figyelhető meg, hogy míg a korábbi években inkább az 5000 Forinthoz húzott a leggyakoribb kosárérték átlaga, 2023-ban ez már inkább a 10.000 Ft-hoz közelített.

„Ezek a termékek ma már nagyon könnyen és relatíve olcsón megszerezhetőek. Például egy havi C-vitamin adag a Nutriversum kínálatában 1.500 Ft környékén szerezhető be.” – egészítette ki Fetter Ármin, a Nutriversum marketing vezetője.  

A Nutriversum kutatása rámutat arra is, hogy ezeket a termékeket már nem csak a fiatal felnőttek vásárolják, hiszen egyre több az idősebb fogyasztó. A vásárlóik számában a két legnagyobb növekedést mutató korosztály a 45-54, illetve az 55-65 évesek voltak. Előbbi 22%-os, utóbbi 38%-os növekedést mutatott az előző évhez képest. 

A Nutriversum a nehéz gazdasági helyzet ellenére sikeres évet zárhat maga mögött, hiszen nettó 2,69 milliárd Forintos árbevétellel zárta a 2023-as évet, ami 5% emelkedés az előző évhez képest. 

„Elégedettek vagyunk a 2023-as eredményeinkkel, jól teljesítettünk a gazdasági körülmények ellenére is. A tavalyi év a fejlesztések és beruházások éve volt a Nutriversum-nál. Olyan hosszútávú stratégiákat segítő beruházásokat tudtunk megvalósítani, mint a márka teljes arculatváltása, vagy a teljes IT rendszer cseréje.”– értékelte az évet Fetter Ármin.
( onBRANDS )