TÉVHIT AZ ÁLLATKÍSÉRLET MENTESSÉGRŐL

Ma már egy nyuszi se vakul meg emiatt.

Korunk egyik legnagyobb problémája, hogy bárki információt terjeszthet, belebeszélhet a kamerába, sokadjára jön velem szemben téves információ a kozmetikai szektorból, és

nemcsak a “skinfluencerektől”.

A probléma, hogy a képernyőn (reels, youtube, tiktok) mindenki szakértőnek hat, ösztönösen el akarjuk hinni neki, hogy amiről beszél az igaz és hiteles. Így vagyunk kódolva.

Ezért elég “vékony jég” márkák és disztribútorok számára, hogy kivel dolgoznak, ki a “beszélő fej”, és ehhez a követőszám nem elég.

Szóval, nem tisztem megvédeni más márkákat, illetve mégis. Mert abban hiszek, hogy csak így tudunk közösen,

egymásért kiállva változást elérni.

Szembe jött velem egy videó a tiktokon, hogy a NIVEA testápolóját azért nem veszik újra, mert nem állatkísérlet mentes. Mire alapozza ezt? Hogy nincs jelölve a tégelyen, címkén.

Téves. Európai Uniós jogszabály, uniós rendelet alapból tiltja az állatokon tesztelt kozmetikumok forgalomba hozatalát Európában. Ez egy jogi tény, mégis nagyon sokan nem tudják.

Az EU-ban tilosak a hashtagállatkísérletek, a „cruelty free” kijelölés minden európai gyártóra vonatkozik. Vásárolt védjegy, plecsni, félrevezetés nélkül is az Európai Unióban gyártott kozmetikai termékek vásárlásakor a fogyasztó biztos lehet abban, hogy a termékek

állatkísérlet mentesek.

Számomra továbbá azt jelenti, hogy a felületesség jellemzi ezeket az alkotókat, hiszen pont a Beiersdorf élen jár már ebben a témában. Gyors kereséssel azonnal látható is, hogy világosan állást foglalnak az állatkísérletek ellen.

Mindenki nyugodjon meg, minden nyuszi boldog, aki kap répát.

Oké, van, aki jó helyen kapargatja a répát, de

ma már egy nyuszi se vakul meg emiatt.

Ezeket a több évtizedes berögződéseket kell levetkőzni. Főleg nem az EU-ban. Szigorú szabályozása van az összetevők tesztelésének is, lejjebb hámozhatjuk a hagymát.

Az EU-ban 2013 óta teljes tilalom van érvényben az állatkísérletekre vonatkozóan a kozmetikai termékekre és azok összetevőire is.

Ehelyett hashtagalternatív tesztelési módszereket használnak, vezettek be, mint például “in vitro”, ezek laboratóriumi körülmények között végzett tesztek és “in silico” avagy számítógépes szimulációs tesztek. Illetve emberi önkénteseken is lehet teszteket végezni.

Erre van már egy európai szervezet, az EPAA (EPAA European Partnership for Alternative Approaches to Animal Testing), ami kifejezetten az állatkísérletek alternatíváit keresi.

Egy alap testápolóban, ma már nincs új a nap alatt, nincs olyan összetevő, melyről ne lenne fullos tanulmány, vagy dokumentáció.

K+F esetén se lehet már állatokon tesztelni.

A Herbiovitnál mi is elkötelezettek vagyunk emellett, nálunk minden készterméket pluszban bőrgyógyászatilag teszteltetünk független derma laborban.

Küldetésünk része pedig, hogy ezeket az idejétmúlt berögződéseket ledöntsük. Mi elsősorban a gyógynövényes szektorban szeretnénk ezt elérni, ami 30 éves mélyálomban van. Olyan mintha még vezetékes telefonnal beszélnél a kamerás okostelefonok világában.

( Szerző: Balajti Péter Co-Founder & Managing Director at Herbiovit | Creative Product Marketing Mind | I Help People Solve Their Skin Problems 100%)