Elfér-e egyetlen cikkoldalon egy látványos digitális címlap, hét interjú multimédiás tartalmakkal spékelve, print magazinos címadásokkal fűszerezve? Igen. Így teszi még élvezetesebbé az online cikkolvasást a one pager formátumú digitális lapszám, amelyet a GLAMOUR szerkesztősége a napokban vezetett be legfrissebb, anyák napi kiadványával. Néhány görgetés és megannyi variáció egy témára.
Legörgetéssel, azaz scrollozással váltakozó multimédiás tartalmak adnak könnyen-gyorsan befogadható, egyben látványos ízelítőt a GLAMOUR új digitális lapszámából, amely Anyák hete címmel jelent meg a napokban, online csokorba gyűjtve azokat a longform anyagokat, interjúkat és termékajánlókat, amelyekkel az anyákat köszönti a magazin.
Az új formátum az online cikkolvasásba csempészi be a print magazin lapozgatás élményét, megtoldva mindezt olyan multimédiás tartalmakkal, amelyek a rövid videókhoz szokott szemnek is megadják azt, amit az online tartalmakban már automatikusan keres: a mozgóképeket. A scrollytelling színesebb és élvezetesebb formában adja át a tartalmat – véli a GLAMOUR szerkesztősége, ezért a hazai glossy magazinok közül az elsők között vezette be a one pager formátumú görgetős online történetmesélést az idei anyák napja alkalmából, amelyet a szerkesztőség Anyák hetének keresztelt át, hangsúlyozva, hogy az anyaság, valamint a hozzá kapcsolódó nehézségek megélése jóval nagyobb jelentőségű annál, hogy évente csak egy napig foglalkozzunk vele.
„Az anyasággal kapcsolatban egy komplex képet szeretnénk mutatni, amelyben ugyanannyi helye van az anyává válás és akként való megfelelés kihívásainak és az ezekkel kapcsolatos dilemmáknak, belső vívódásoknak, mint az anyasággal járó pozitív élményeknek. Mi úgy gondoljuk, teljesen rendben van, ha valaki nem szeretne anyává válni, illetve a generációk közötti megértés, párbeszéd inspirálására törekszünk” – mondja Maróy Krisztina főszerkesztő az Anyák hete kapcsán, amelyet egyébként júniusban az Apák hete is követ majd.
“A one pager formátum bevezetését azért ütemeztük anyák napjára, illetve a mi megközelítésünk szerint az Anyák hetére, mert szerintünk a téma megérdemli, hogy egy innovációval is hangsúlyozzuk a véleményünket, miszerint az anyák több figyelmet érdemelnek évi egy napnál. Az új digitális megoldás bevezetése egyébként szerkesztőségi és kiadói szinten is újfajta koprodukciót igényelt, és öröm volt nézni, hogyan dolgoznak együtt az online szerkesztőink, a képszerkesztőnk, a print magazinos munkában profi művészeti vezetőnk és szerkesztőink, valamint kiadónk, a Ringier fejlesztői, a digitális osztály és a termékmenedzserünk. Kísérletezni mindig megéri, hiszen az olvasók díjazzák a friss online megoldásokat, mi pedig szeretjük feszegetni a határainkat!” – teszi hozzá Somogyi-Tóth Beáta, a glamour.hu online vezető szerkesztője.
( onBRANDS )