EGYÜTTMŰKÖDIK A LIDL ÉS A WWF

Együtt, 31 országban erősebbek.

Partnermeeting WWF/Lidl in Zürich mit CEO Thomas Vellacott (WWF) , CPO Christoph Pohl (Lidl), DG Kirsten Schujit (WWF) (v.l.n.r.)

A Lidl, az egyik legnagyobb kiskereskedelmi vállalat és a WWF, a világ egyik legnagyobb független természetvédelmi szervezete bejelentette, hogy egy új, ötéves, 31 országot átfogó nemzetközi stratégiai partnerséget indít. A WWF-fel való hosszú távú kooperáció a Lidl értékláncát érintő közös együttműködésre fókuszál, hogy segítsen korunk globális ökológiai kihívásainak kezelésében és hogy minél több háztartás számára legyen elérhető a fenntarthatóbb kínálat. A partnerek szorosan együttműködnek a természettel összhangban lévő, a bolygónk határait tiszteletben tartó működési modellek előmozdításában. 

A partnerség egy újabb eleme a Lidl fenntarthatóság iránti elkötelezettségének, melyet nemzetközi fenntarthatósági stratégiája részeként intézkedései által évek óta megerősít. A partnerség közös célja, hogy a vásárlók számára még fenntarthatóbb választási lehetőséget biztosítson.

“Egyesítjük erőinket“

“Az egyik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedő láncként tisztában vagyunk felelősségünkkel és befolyásunkkal. Felelősségünknek tekintjük, hogy a bolygó eltartóképességének határain belül működjünk. A Lidl számára a fenntartható működés nem csak hozzáállás kérdése, hanem üzleti modellünk jövőbeli életképességének alapja is. A WWF támogatásával és szakértelmével a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünket most egy magasabb szintre emeljük. Csak közös munkával tudunk megküzdeni az olyan jelentős globális kihívásokkal, mint a klímaváltozás és a biodiverzitás csökkenése. Ezért támaszkodunk erre az erős partnerségre, hogy minden nap fenntarthatóbb választási lehetőséget kínáljunk vásárlóink számára.” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetőjeb.

“Az, ahogyan jelenleg az élelmiszereinket előállítjuk és ahogy a rendelkezésre álló energiaforrásokat felhasználjuk, nagyban felelőssé tehető a klímaváltozásért és a biológiai sokféleség csökkenéséért. Annak érdekében, hogy megállítsuk és visszafordítsuk az emberiség előtt álló legnagyobb krízist, gyors és bátor lépésekre van szükség az élelmiszer- és energiarendszerünk megváltoztatásához, és ebben az élelmiszer-kiskereskedelemnek fontos szerepe van. Európa legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőjeként a Lidlnek óriási nemzetközi befolyása van az iparág fenntartható változásának előmozdítására. A WWF büszke arra, hogy elkísérhetjük a Lidlt ezen az úton, amelyen támogathatjuk, ugyanakkor kihívások elé is állíthatjuk a vállalatot”. – tette hozzá Kirsten Schuijt, a WWF International főigazgatója.

Együtt, 31 országban erősebbek vagyunk 

A Lidl és a WWF már az elmúlt években is együttműködött, például Svájcban és Ausztriában. Az új partnerség ezt a közös munkát most tovább erősíti és nemzetközi szintre emeli, mert a Lidl fenntarthatóság iránti elkötelezettsége nem ismer határokat. A Lidl célja, hogy a jövőben világszerte minél könnyebbé tegye vásárlói számára a fenntartható vásárlást. A WWF-fel közösen azon dolgozik, hogy minél több fenntarthatóbb választási alternatívát kínáljon és hogy aktívan járuljon hozzá a fenntartható átalakuláshoz.

A partnerség a következő kulcsfontosságú területekre fókuszál: 
  •  A biológiai sokféleség megőrzése és előmozdítása
  •  A vízkészletek felelős felhasználása 
  •  Klímavédelem a tudományosan megalapozott klímacélok mentén
  •  Átlátható, erdőirtásmentes és erdőátalakítás-mentes ellátási láncok kialakítása és bővítése
  • A kritikus nyersanyagok, például pálmaolaj, szója, kakaó, tea, kávé, fa és papírtermékek felelős beszerzése
  •  A halak és egyéb tengeri eredetű élelmiszerek felelősségteljes beszerzése, valamint elkötelezettség a kritikus halászati területek és állományok védelme mellett 
  • Elkötelezettség a tudatosabb, fenntarthatóbb táplálkozás és a fenntarthatóbb fogyasztás mellett
  • Az élelmiszer-hulladék csökkentése

A Lidl saját értéklánca mentén tett kötelezettségvállalásán túl a WWF különböző természetvédelmi projektjeit támogatja a környezetvédelem érdekében azokban a régiókban, ahol működik.
( onBRANDS )