TOVÁBB TERJESZKEDIK AZ AUTOWALLIS

Újabb ország autókiskereskedelmi piacára lépett be a vállalat.

A cseh autókiskereskedelmi piacra is belépett az AutoWallis Csoport, miután sikeresen lezárta a Stratos Auto három BMW márkakereskedésének felvásárlását. A közép- és kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója a tranzakció során Prágában és két további cseh városban vásárolt BMW márkakereskedéseket. Az akvizíció hatékonyan támogatja az AutoWallis stratégiáját, melynek célja, hogy az organikus növekedés és üzletfejlesztések mellett felvásárlásokkal is tovább bővüljön.

Újabb akvizíciót zárt sikeresen az AutoWallis Csoport, miután a cseh versenyhivatal korábbi jóváhagyását követően az összes zárási feltétel teljesítése után megvette a cseh Stratos Auto három BMW márkakereskedését. A felvásárlással az AutoWallis Csoport a magyar és a szlovén mellett már a cseh autókiskereskedelmi piacon, Prágában, Hradec Královéban és Pardubicében is jelen van, miközben nagykereskedelmi üzletága a régió 16 országában forgalmaz több neves autómárkát. A tranzakció első lépésében a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat a három BMW márkakereskedést birtokló cég 80 százalékát vásárolta meg, amit két éven belül a fennmaradó részesedés megszerzésével 100 százalékra növel.

Az akvizícióval az AutoWallis egy lépésben szerezte meg a cseh BMW-értékesítések 10 százalékát, ami az ország prémiumautó-eladásainak közel 4 százalékát tette ki tavaly. A felvásárolt 3 BMW kereskedés 2022-ben 650, míg 2023-ban 737 darab új és használt BMW személyautót értékesített. Antal Péter, az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi Üzletágának vezetője a cseh autópiaccal kapcsolatban elmondta, hogy Csehországban 2023-ban 244 ezer új személyautót helyeztek forgalomba, ami közel duplája volt a magyarországi mennyiségnek. Miközben a magyar személyautó-piac tavaly 3,4 százalékkal csökkent, Csehországban ez idő alatt 15 százalékkal emelkedett az értékesítés. Ez jól mutatja, hogy az AutoWallis Csoport portfóliójának további földrajzi diverzifikációja támogatja a vállalat stabil növekedését, és tovább erősíti a Csoport meghatározó pozícióját a közép- és kelet-európai régió autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói piacán.
( onBRANDS )