HAZAI BUTIKOK ÉRTÉKESÍTHETNEK VILÁGMÁRKÁKAT

Már több mint 200 magyar üzlet regisztrált.

A román piacon már sikeresen működő online ruházati nagykereskedelmi piactér, az Unfrosen most a magyar piacra is megérkezett; kínálatában több mint 100 ezer olyan minőségi terméket kínál, amelyek korábban a kisméretű ruházati boltok számára elérhetetlenek voltak. Az online platform amellett, hogy biztosítja a nagy márkák termékeihez a hozzáférést, segíti az eladókat, hogy megfelelő áron listázzák a termékeket és így azok maximalizálhatják potenciális nyereségüket.

Ha egy ruházati kisbolt a mai piaci környezetben boldogulni akar, akkor kiemelt figyelmet kell szentelni a beszerzési csatornákra, hiszen az ár-érték arány a vásárlók mellett a  tulajdonos számára is elsődleges szempont. Számukra az új online ruházati nagykereskedelmi piactér óriási lehetőséget jelent majd arra, hogy olyan termékeket szerezzenek be, amelyekhez korábban nem fértek hozzá.

Az Unfrosen, egy romániai start-up, amely a divatipar számára egy hiánypótló B2B online platformot fejlesztett ki, és 2023 márciusi indulása óta több mint 3,2 millió eurós forgalmat könyvelhetett el. Eladói között Európa 10 legnagyobb kiskereskedője közül 3, a világ 50 legnagyobb márkája közül pedig 5 szerepel. A működés közel másfél éve alatt már több mint 50 beszállító regisztrált, hogy a piactéren keresztül értékesítse árukészletét, és több mint 2000 üzlet csatlakozott Romániában, Bulgáriában és Görögországban. Bár a magyar piacra még csak most lépnek be, már több mint 200 hazai üzlet van a felhasználói között és ez a szám a következő 12 hónapban várhatóan 500-1000 üzletre nő.

„A platformunkon keresztül bonyolított tranzakciók olyan divatáru-kiskereskedők között zajlanak, amelyek nem férnek hozzá a csúcsmárkákhoz, valamint olyan nagyvállalatok között, amelyek gyorsan és hatékonyan szeretnének likviditáshoz jutni az előző évek készleteinek eladásával. Jelenleg a regisztrált és jóváhagyott üzletek 85%-a offline eladó, azaz ők azok, akiknek saját üzletük is van. A fennmaradó 15% online értékesítési csatornát működtet” – mondja Șerban Buliga, az Unfrosen társalapítója a platform felhasználóiról.

A kereslet és a kínálat összehangolása

Az eladók listázzák a termékeket a platformon és hozzáférési szabályokat állítanak fel az üzletek számára. Kiválasztják azokat az országokat, ahol a készleteiket értékesíteni szeretnék, az üzletek típusát, és még azt is, hogy a butikok milyen messze lehetnek az első bevásárlóközponttól, ahol a vállalat márkaboltja található.

Ahhoz, hogy egy üzlet fiókot hozhasson létre a platformon, bizonyítottan aktív üzleti tevékenységgel kell rendelkeznie. A felülethez való hozzáférés csak azután történik meg, hogy az Unfrosen.hu csapatának egy tagja ellenőrizte, hogy a regisztráló üzlet valóban működik.

Az Unfrosen.hu-n az üzletek jelenleg több tucat márka több mint 100 000 termékéhez férhetnek hozzá. A megrendelések online adhatók le, és a termékek közvetlenül az eladók raktáraiból kerülnek az üzletekbe. A csapat kezeli a logisztikát, a számlázást, a fizetési feltételeket és az ügyfélkapcsolatokat.

„Olyan online vásárlási megoldást szeretnénk kínálni az európai üzleteknek, ahol a legnépszerűbb márkák korábbi kollekcióihoz jelentős kedvezménnyel férhetnek hozzá. Ez egy win-win helyzet – a nagy divatmárkák eladhatják az előző évekből megmaradt árukészletüket, a kisebb ruházati üzletek pedig nagyon jó áron juthatnak hozzá olyan termékekhez, amelyek korábban nem voltak elérhetőek számukra” – mutat rá Ciprian Dudulea, az Unfrosen társalapítója.
( onBRANDS )