Elmesélek egy személyes példát.
Van egy Youtuber, akit Martijn Doolaard-nak hívnak és az utóbbi két évben azzal tett szert jelentős követőtáborra, hogy telket vett az olasz Alpokban, amin volt két jobb napokat látott kőházikó, majd nekilátott, hogy ezeket aprólékos kétkezi munkával felújítsa és ezt rendszeresen meg is osztja a közösségével. A kezdetektől követjük őt és mindig izgatottan várjuk a vasárnap délutánokat, amikor kiteszi a heti videóját. Megjegyzem nem vagyunk ezzel egyedül, több mint 730.000 feliratkozója van és tavaly a The Guardian is írt róla egy cikket, “Miért nézi 500.000 ember, ahogy szárad a festék?” címmel. Egyébként ha szereted a DIY tematikájú, slow living videókat, a meseszép hegyvidéki tájakat és minőségi vizuális tartalmakat, javaslom nézz rá a csatornájára.
Most vasárnap épp a saját készítésű üvegházából szedett gyönyörű bivalyszív paradicsomot, meg egy kis bazsalikomot, amiből caprese saláta készült. Ahogy megláttam, eszembe jutott, mennyit ettünk ebből az óriásira növő zamatos zöldségből anno nagyanyámnál, ahol kilószámra termett a kertben.
Öszefutott a nyál a számban, azóta nem ettem ilyet és tudtam, addig nem nyugszom, amíg nem szerzek valahonnan!
Így lett másnap este ez a csoda egyszerű, mégis mennyei
és egészséges étel a vacsorám és közben a fejemben boldogan nosztalgiáztam régmúlt nyarakról, amit vidéken töltöttem a nagyszüleimnél.
Az, hogy milyen vizuális impulzusok érnek nagyobb hatással lehet rád, mint gondolnád. Van, amit nehezebb kikerülni (pl. reklámok), de van, amiben te döntessz, peldául, hogy hol, milyen tartalmakat nézel.
( A szerző: Szente Mónika, longevity mentor / Remind Magazin )