Nemcsak a vásárolt termékek különböznek, de a költési szokások is eltérőek a Glamour-napokon és a Black Friday-en a nemek között Magyarországon. A Pepita.hu friss felmérése szerint több nő vesz részt az akciókon, viszont a férfiak körében magasabb a hajlandóság az akár 100 ezer forint feletti költésre.
A Pepita.hu friss online felmérésének tanúsága szerint a nők számára az októberi Glamour-napok igazi kánaán. A válaszadók kétharmada nő, akiknek ilyenkor a ruházati cikkek, szépségápolási termékek és gyermekneveléssel kapcsolatos eszközök kerülnek a figyelmük középpontjába.
„A Glamour-napok inkább a nők terepe, ahol a divat és szépségápolás a sláger. A Black Friday viszont mindkét nem számára fontos, különösen, ha nagyobb értékű műszaki cikkekről van szó” – mondta Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója.
A legtöbb nő (41 százalékuk), 10-30 ezer forint közötti összeget költ, főleg a divat- és kozmetikai kedvezményeket kihasználva. Minden ötödik nő viszont már 30-50 ezer forint között. A hölgyek különösen szeretik ezeket az akciókat arra használni, hogy beszerezzék a szezon legmenőbb darabjait, főleg saját részére, de akár ajándékba is. A szakértők idén trendfordulásra számítanak, a Glamour-napokon az évekig megkérdőjelezhetetlenül legnépszerűbb szépségápolás és divat kategóriák helyett az FMCG tör az élre, amit már az idei kuponfüzet tartalma is visszaigazol.
„A Glamour-napok esetében a háztartásközeli termékek, mint a mosószerek, öblítők, és kisebb háztartási gépek iránti kereslet erős növekedésére számítunk.” – ismertette a Pepita.hu várakozásait Dorcsinecz József.
„A Glamour-napok 4 napja alatt szeretnénk elérni a szokásos háromhavi forgalmunknak megfelelő mennyiséget az FMCG kategóriában, ennek megfelelően bővítettük készleteinket és optimalizáltuk a raktári kapacitásunkat. Bízunk benne, hogy ezzel nem csak új vásárlókat vonzunk be, de hűséges ügyfeleink számára is maradandó élményt nyújtunk”. – tette hozzá Dorcsinecz József.
A férfiak is kiveszik a részüket az akciós vásárlásból, de ők a “nagy vadra” lőnek
A férfiak a Glamour-napok alatt visszafogottabbak, de azért ők sem maradnak ki teljesen. Az ő bevásárlókosarukban ilyenkor is már leginkább az elektronikai termékek kapnak helyet.
Ugyanakkor a férfiak többségének a Black Friday a nagy nap
A válaszadók harmada férfi, és körükben háromból ketten inkább a Black Friday során vásárol nagyobb értékű műszaki cikkeket mint a televízió, az okostelefon és a számítógép. Az átlagos költés ebben az időszakban jelentősen magasabb, a férfiak esetében gyakran 50 000 forint fölé kúszik, tízből egy pedig 100 ezer forint felett költ, a nők körében ennek aránya alig 6%.
A nők is nagyobb értékű termékekre vadásznak
Háztartási gépeket, elektronikai eszközöket vásárolnak, de a szépségápolás itt sem maradhat el. A nők harmada 10-30 ezer forint között, negyedük 30-50 ezer forint között költ ilyenkor, hiszen a Black Friday ideális arra, hogy olyan prémium termékeket szerezzenek be, amelyekre régóta vágytak vagy amit a karácsonyfa alá szántak. Mindkét akció évek óta élénkíti az online vásárlásokat. A magyar e-kereskedők felső egy ezrelékébe tartozó Pepita.hu idén is erre számít, hiszen jelentősen bővítették kínálatukat a műszaki cikkek területén.
„Az elmúlt 365 napban több mint 1 millió vásárlója volt a Pepita.hu-nak, közülük sokan rendszeresen visszatérnek, és számukra is különleges ajánlatokkal készülünk a Glamour-napokon és a Black Friday-en is egyaránt” – fűzte hozzá Dorcsinecz József.
( onBRANDS )