Balatoni Zsófi írta, a Asia Pacific Economic Forum-on többek között beszélt arról, hogy “…a WEF legújabb kutatásai szerint a Z generáció 75%-a inkább fenntartható módon vásárol (a fenntarthatóság fontosabb, mint a márkanév).”
Ezzel szemben én sokszor azt tapasztalom (pl. magyar márka), hogy
más a kutatás és más vásárláskor az igazság pillanatta.
“(sustainability is more important than brand name)”, ez csak a remény, ha igaz lenne, akkor a GenZ nem vásárolná meg azt a brutális mennyiségű, sokszor ócska minőségű fast fashion holmit és pl. gyenge minőségű, egészségtelen sneakert.
Persze én is reménykedem, hogy jobb lesz a holnap és ebben számítok minden generációra!
(A kép majd egy évtizede, 2015-ben készült Mumbai-ban, amikor a World CSR Congress-en “Do you really want to change the world? címmel “tartottam előadást a fenntarthatóság és a márkák kapcsolatáról.)
( Kőszegi András )