Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.
A hírnév millió apró, egymáshoz kapcsolódó darabkából áll össze
és csak akkor látjuk a teljes képet, ha az utolsó puzzle is a helyére került. De milyen színeket válogassunk össze, hogyan találjuk meg, és hogyan illesszük egymáshoz az összeillő darabkákat, hogy a végén egy nekünk tetsző, mások számára pedig vonzó képet kapjunk? Erről szól magyarországi PR-szakma egyik nagy öregjének Az egymillió darabos puzzle címmel megjelent könyve.
Otthon a puzzle-t a legtöbben a szélein kezdjük. Megkeressük a többitől legkönnyebben megkülönböztethető darabokat és összeállítjuk belőle a majdani kép peremét. Ezzel rögtön keretek közé is szorítjuk magunkat, a szigorú négyszögformát kirajzoló, elvágólagos darabkák meghatározzák, milyen és mekkora képet fogunk kapni a munka végén.
Ami egy fix darabszámú készletnél még jó stratégia is lehet, hírnévépítésnél messze nem az. A másoktól készen kapott sarkok és élek elfogadásával megnehezítjük a dolgunkat, hogy egyedit alkossunk. A hírnév építését már csak emiatt is belülről kell kezdeni, az alapvető értékeinknél. Munka közben aztán szisztematikusan új és új dolgokat illesztve hozzájuk.
A FERLING alapítójának legújabb könyve római mozaikokból, beszédek jegyzetlapjaiból, celebek letépett ruhafoszlányaiból és a Sagrada Família soha a helyükre nem kerülő tégláiból rakosgatja össze a világegyetem-komplexitású nagy képet. A színes történelmi, kulturális és persze kommunikációs példák mögül pedig kirajzolódnak a PR legfontosabb jelenlegi trendjei a storytellingtől a közösségi oldalakon át az employer brandingig. Helyenként részletekbe menő szakmai útmutatásokkal, másutt inspiráló gondolatokkal alátámasztva fejti ki a szerző ügynökségvezetőként már több mint három évtizede képviselt filozófiáját. A puzzle-darabokból – ezúttal egymilliónál valamivel kevesebből – pedig egy olyan olvasmányos könyv áll össze, ami a rutinos szakmabelieknek, pályakezdő fiataloknak és abszolút kívülállóknak is érdekes és tanulságos olvasmány.
( onBRANDS )