A Xiaomi Corporation a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül, bejelentette a 2024. szeptember 30. napján lezárult három hónapos periódusra („2024 Q3,” vagy „az Időszak”) vonatkozó nem auditált, konszolidált eredményét.
Az időszak árbevétele új rekordot ért el,
így folytatólagosan ez a harmadik negyedév, melyet masszív növekedés jellemez. 2024 harmadik negyedévében 92.5 milliárd jüant ért el az árbevétel, ez az előző év azonos időszakára vonatkoztatva 30,5%-os növekedést jelent. A korrigált nettó profit elérte a 6,4 milliárd jüant, fenntartva a történelmi mértékű nyereségességi szintet.
A márkát a prémiumszegmensbe átpozicionáló stratégia nagy lépésekben haladt előre,
továbbra is magas, 20,4%-os bruttó profitmarzsot tartva. A Xiaomi három fő üzletága – okostelefonok, IoT és egyéb fogyasztási eszközök, valamint internetes szolgáltatások – 47,5 milliárd, 26,1 milliárd, és 8,5 milliárd jüanos árbevételt értek el. Az okos elektromos járművek (EV) és hasonló üzleti kezdeményezések 9,7 milliárd jüan bevételt termeltek, megközelítve a tízmilliárdos lélektani határt, a vártnál jobb teljesítményt nyújtva. A növekedés aláhúzza az „Human x Car x Home” okos ökoszisztémát mint a növekedés új motorját, mely a Csoportot rekorderedményekig repítette.
A harmadik negyedévben a Xiaomi készpénzállománya továbbra is felfelé tartó trendet mutat, 151.6 milliárd jüanos új rekordot elérve 2024. szeptember 30. napján. Az idei november 11-i kereskedelmi fesztiválon a Xiaomi valamennyi platformon számított, kumulatív bruttó áruvolumene (GMV) meghaladta a 31,9 milliárd jüant, rekordot döntve. Kimagasló üzletági eredményeivel a Xiaomi megerősítette versenypozícióját, új fejlődési szakaszt indítva ezzel.
A Xiaomi részesedése a kontinentális Kína okostelefon-piacán a harmadik egymást követő negyedévben is emelkedést mutat, míg a Xiaomi 15 sorozat eladásai meghaladták az egymillió darabszámot.
A Xiaomi globális okostelefon-szállítmányai elérték a 43.1 millió darabszámot a harmadik negyedévben,
éves szinten 3,1%-os növekedést mutatva. A Canalys szerint a Xiaomi az általa leszállított
okostelefonok számát tekintve globálisan a top 3 okostelefon márka között van,
immáron a 17. egymást követő negyedévben, 13.8%-os piaci részesedéssel. A kontinentális Kína területén a 4. helyen állnak, éves szinten 1,2 százalékponttal növelve a piaci részesedésüket 14,7%-ra; ezzel a Xiaomi piaci részesedése a harmadik egymást követő negyedévben nőtt ezen a piacon.
A harmadik negyedévben a Xiaomi okostelefonok utáni árbevétele elérte a 47,5 milliárd jüant, éves szinten ez 13,9%-os növekedést jelent.
Az okostelefonok prémiumszegmensbe történő átpozicionálásával is jelentős haladást értek el.
Harmadik féltől származó adatok alapján a Xiaomi 3000 jüantól fölfelé árazott termékei a kontinentális Kínában eladott okostelefonok 20,1%-át tették ki, éves szinten 7,9 százalékpontos növekedést elérve. Árszegmensenkénti bontásban a Xiaomi három okostelefon-árszegmensben ért el növekedést éves viszonylatban a harmadik negyedévben a kontinentális Kína területén. A 3000-4000 jüanos szegmensben a Xiaomi piaci részesedése 18,1%, 9,3 százalékpontos növekedést mutatva az előző év azonos időszakához képest. A 4000-5000 jüanos szegmensben 22,6% a Xiaomi piaci részesedése, 9,7 százalékpontot javítva az előző évi adathoz képest. Az 5000-6000 jüanos szegmensben a Xiaomi piaci részesedése 6,9%, 2,4 százalékpontot javítva éves szinten.
A Xiaomi prémium okostelefon termékcsaládja továbbra is masszív növekedést mutat, a Xiaomi 15 sorozat az egymillió darabszámú eladási volument hamarabb elérte, mint az előző generáció. A bemutatása óta a sorozat folyamatosan bestseller, új rekordokat állítva a zászlóshajó okostelefonok induló eladásaiban. A 2024 november 11-i promóciók alatt mind volumenben, mind árbevételben vezetett a mainstream e-commerce platformokon a 4000-5999 jüan közötti árszegmensben.
Az IoT üzletág profitmarzsa rekordot döntött, a légkondícionáló berendezések és mosógépek eladásai több mint 50%-kal nőttek
A Xiaomi IoT és lifestyle termék üzletága megtartotta növekedésének lendületét a harmadik negyedévben is. Árbevétele elérte a 26,1 milliárd jüant, éves szinten 26,3%-os növekedést produkálva, a bruttó profitmarzs pedig 20,8%-ra nőtt, éves szinten 2,9 százalékpontos növekedést muatva.
A Xiaomi saját fejlesztésű technológiáját innovatív termékek fejlesztésére felhasználó IoT környezete volumenét és értékét tekintve is növekedést ért el. A hűtőszekrények és mosógépek eladásai rekordot döntöttek, és több mint 1,7 millió légkondicionáló berendezést szállítottak, éves szinten 55%-os növekedést produkálva. Hűtőszekrényből több mint 810 000-et szállítottak le, mely 20%-os éves növekedést jelent, mosógépből pedig több mint 480 000-et szállítottak le, ami 50%-kkal több, mint az előző év azonos időszakában.
A Canalys szerint a Xiaomi globális tablet-szállításai továbbra is gyorsan növekedtek, megtartva világszinten az 5., a kontinentális Kínában pedig a 3. helyezést. A Xiaomi hordható technológiákra alapuló termékeinek szállításai világszinten 50%-kal növekedtek az előző évi adathoz képest, okosórái és TWS fülhallgatói rekordeladásokat produkáltak.
Az internetes szolgáltatások árbevétele rekordot döntött, továbbra is magas profitrátát tartva
Az Időszak alatt az internetes szolgáltatások üzletág folytatta gyors növekedését, 9,8%-os árbevétel-növekedéssel éves szinten, elérve a 8,5 milliárd jüant. A bruttó profitmarzs 77,5%-ra nőtt, 3,1 százalékpontos növekedést mutatva éves szinten.
A Xiaomi internetfelhasználói bázisa továbbra is növekszik, a MAU (havi aktív felhasználók) globálisan és a kontinentális Kínában is rekordot döntött. 2024 szeptemberében a globális MAU 685,8 millió volt, ez 10,1%-kal több, mint az előző év azonos időszakában, a kontinentális Kínában pedig 167,9 millió, ami 10,6%-os éves növekedést jelent.
A Xiaomi SU7 elérte a 100 000 járműves eladási célszámot, az okos EV árbevétel megközelíti a 10 milliárd jüant
A Xiaomi EV (elektromos autó) üzletága ismételten a vártnál nagyobb növekedést ért el.
2024 harmadik negyedévében az okos EV és egyéb új kezdeményezések üzletág 9,7 milliárd jüanos árbevételt produkált, megközelítve a tízmilliárd jüanos lélektani határt, és az üzletág profitrátája is 17,1%-ra nőtt. A Xiaomi folytatta a gyártás bővítését, a negyedévben 39 790 járművet szállítottak le a Xiaomi SU7 sorozatból. 2024. szeptember 30-ig a Xiaomi összesen 67 157 Xiaomi SU7 sorozatú járművet szállított le.
2024 októberében 20 000-nél is több Xiaomi SU7 sorozatba tartozó járművet szállítottak le, és a Xiaomi 2024. november 13-án elérte a 100 000 járműre vonatkozó kumulatív gyártási célt, illetve 2024. november 18-án a 100 000 leszállított járműre vonatkozó célt. A Xiaomi továbbra is arra törekszik, hogy elérje a 2024-es év egészére vonatkozóan a 130 000 leszállított járműre vonatkozó célját. A Xiaomi értékesítési és szervízhálózata szintén gyorsan bővül, a kontinentális Kínában 2024. szeptember 30-án 38 városban 127 okos EV sales központjuk működött, ami tovább gyorsítja a járművek leszállítását.
2024 októberében a Xiaomi SU7 Ultra Prototype teljesítette a Nürburgring Nordschleife kihívását, megdöntve a pálya körrekordját a négyajtós autók kategóriájában, 6 perc 46 másodperc 874 ezredmásodperces köridőt beállítva. A tömeggyártásba kerülő, három motor (két Xiaomi Hyperengine V8 és egy Xiaomi Hyperengine V6) által hajtott Xiaomi SU7 Ultra előrendelése már megnyílt Kínában. A Xiaomi SU7 Ultra tervezett végsebessége 350 km/h. A 814 900 jüanra árazott járműre az első tíz percben 3680 előrendelést adtak le. A Xiaomi SU7 Ultra a tervek szerint hivatalosan 2025 márciusában jelenik meg.
A Xiaomi elkötelezett aziránt, hogy kutatás-fejlesztési befektetéseinek növelésével a legmodernebb technológiák gyorsan fejlődő világának globális éllovasa legyen
A Xiaomi elkötelezett aziránt, hogy fenntartható módon fektessen be az alapvető kulcstechnológiák fejlesztésébe és ezáltal a legmodernebb technológiák gyorsan fejlődő világának globális éllovasává váljon. 2024 harmadik negyedévében a Xiaomi kutatás-fejlesztési (R&D) ráfordításai elérték a 6 milliárd jüant, az előző évhez viszonyítva ez 19,9%-os emelkedést jelent. 2024. szeptember 30-i adatok szerint a Xiaominál 20 436 fő dolgozott a kutatás-fejlesztésben.
A Xiaomi világszerte több, mint 41 000 szabadalmat jegyeztetett be.
2024-ben a Csoport világszinten a 8. helyet érte el az 5G Standard Essential Patents (SEP) rangsorban.
2024. november 14-én a Xiaomi EV bemutatta az okoskarosszéria pre-research technológiát, mely négy fejlesztésre alapoz: a Xiaomi Full Active Suspension aktív felfüggesztésre, a Xiaomi Quad-HyperEngine hajtóműre, Xiaomi 48V Electric Mechanical Brake fékrendszerre és a Xiaomi 48V SbW System kormányműre. Ezen felül a Xiaomi HAD-ra átbrandelt okosvezetés-rendszere teljeskörűen alkalmazni fogja az end-to-end nagymodelles megoldásokat, a termék pionír-modelljének indulása 2024. december végéig várható. A Xiaomi okosvezetés-környezete eddig 333 városban összesen 75 millió kilométert teljesített, 81%-át NOA (Navigation on Autopilot) módban a Xiaomi SU7-ekben. Ez megmutatja, mekkora lépést tett előre a Xiaomi az okosvezetés-szektorban. 2024. október 30-i kezdettel a Xiaomi SU7 Pro és a Xiaomi SU7 Max modellekben elkezdődött a navigációs asszisztens feature fázisú bemutatása (urban NOA), mely új fejezetet nyit a Xiaomi okosvezető funkcióinak történetében.
2024 októberében hivatalosan elindult a Xiaomi HyperOS2 is, mely egy átfogó AI környezet létrehozásának fontos mérföldköve. Ebben három technológiai innováció játszik főszerepet, a HyperCore, a HyperConnect és a HyperAI, új és előremutató élményt nyújtva a globális felhasználóknak az alapvető használhatóság, az eszközök közti okos konnektivitás és az AI interakciók terén.
( onBRANDS )