Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok naponta hirdetik a jobbnál jobb ajánlataikat. Azért, hogy a fogyasztók elkerüljék a kellemetlen meglepetéseket a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) október végén tájékoztató kampányt indított. A GVH most egy újabb videóban mutatja meg, hogy a fogyasztók mire figyeljenek oda azért, hogy elkerüljék a megtévesztő ajánlatokat és tudatos döntéseket hozzanak vásárlásaik során.
A karácsony előtti időszakban elérhető árkedvezmények rengeteg ember számára jelentenek könnyebbséget és megtakarítást. Az akciókkal azonban természetesen csak akkor nyernek a fogyasztók, ha tisztességes keretek között zajlanak, a vásárlók pedig megfontoltan választanak a kínálatból.
A GVH azt tanácsolja, hogy mindig legyél óvatos és elővigyázatos!
- Nézzen utána, hogy az áruháznak van-e ügyfélszolgálata és elérhetősége! Ezek hiánya mindig gyanús!
- Szánjon elegendő időt az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) fontosabb részeinek megismerésére!
- Internetes vásárlás esetén – néhány kivétellel – a termék átvételét követő 14 napon belül elállási jog illeti meg.
- Ha problémája akad a vásárlást követően, először a kereskedővel próbálja azt rendezni, panaszait pedig mindig írásban nyújtsa be!
- Amennyiben bizonytalan a bolt megbízhatóságával kapcsolatban, érdemes felkeresni a jogsértést elkövető webáruházak adatbázisát a https://jogsertowebaruhazak.kormany.hu/
A GVH legújabb videójában is hasznos tanácsokkal látja el a fogyasztókat, hogy hogyan kerüljék el a vásárlásuk kellemetlen következményeit.
A GVH nemcsak a fogyasztóka segíti, hanem a vállalkozások számára is irányt mutat: oktatóvideóval támogatja a kereskedőket az akciókra vonatkozó jogszabályok betartásában. A nemzeti versenyhatóság továbbra is fogadja a jelzéseket a piaci versenyt érintő esetekben, részletes tájékoztatást adva a fogyasztóknak a honlapján a lehetséges lépésekről és az egyéb segítségnyújtó szervekről.
( onBRANDS )