Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai üdítőitalgyártó az automatizált kereskedelmi megoldásokat kínáló Kende Retail-lel közösen egy új piaci szegmenst célzott meg a személyzet és pénztár nélküli bolt koncepcióval, kiegészítve vending üzletágát. A Yettel Magyarország munkatársai az elsők az országban, akik kipróbálhatják az úttörő technológiát, amely a várakozások szerint forradalmasítja majd a jövő vásárlási szokásait.
A Coca-Cola HBC Magyarország három év alatt 15 személyzet és pénztár nélküli bolt nyitására készül
összesen 250 millió forint értékben, emellett a vállalat azt tervezi, hogy 2026 végéig megháromszorozza a jövőbemutató kereskedelmi megoldásból származó bevételeit.
A Coca-Cola HBC Magyarország nem csak a legnagyobb hazai üdítőitalgyártó vállalkozás, de teljeskörű italgyártó partner is több mint 50 000 kereskedő számára. Ez elsősorban azt jelenti, hogy a hét minden napján, a nap minden órájában releváns és kiváló minőségű termékeket kínál vevőinek és rajtuk keresztül a fogyasztóknak.
A vállalat tevékenységi köre mára jóval szélesebb spektrumon értelmezendő: kiterjedt értékesítői hálózattal rendelkezik, folyamatosan fejleszti kereskedelmi képességeit, figyelemmel kíséri a fogyasztói és iparági trendeket, hogy a megfelelő üzleti döntéseket hozhassa meg a vevőpartnereivel közös üzleti sikerek elérése érdekében.
Az automatizált kereskedelem egy új, modern irányzat a kiskereskedelem terén,
amely lehetőséget kínál a meglévő értékesítési és vásárlási rutinok fejlesztésére, átalakítására a mesterséges intelligencia által vezérelt technológia segítségével. Az új piaci szegmens ígéretes üzleti lehetőségeket hordoz és újabb kihasználandó fogyasztási alkalmakkal kecsegtet a Coca-Cola HBC Magyarország számára. A vállalat már majd húszéves tapasztalattal rendelkezik a jelenleg mintegy 50 milliárd forint értékkel bíró személyzet nélküli automata kereskedelmi megoldások piacán, ide tartoznak a hideg- és forró ital, valamint a snack és a készétel automaták. A meglévő piaci tapasztalatokra alapozva a Coca-Cola HBC Magyarország az országban elsőként egy olyan teljesen automatizált és egyedi igényekre szabható kereskedelmi egység létrehozásába invesztált, amely
személyzet és pénztár nélkül képes működni
egyszerű és kényelmes vásárlási élményt nyújtva a fogyasztónak bármely napszakban.
„Várakozásokkal tekintünk az első személyzet és pénztár nélküli bolt bevezetése elé, amely nemcsak Magyarországon, hanem a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC Csoportban is egyedülálló innováció. A koronavírus világjárvány óta eltelt években erőteljes átalakuláson ment át a hazai kiskereskedelem, új technológiák vertek gyökeret, új vásárlási szokások alakultak ki, a szektor érezhető munkaerőhiánnyal küszködik és mindent áthat a digitalizáció. Vezető élelmiszeripari vállalatként mi is lépést kívánunk tartani ezekkel a változásokkal és olyan technológiákba fektetünk, amelyek hosszú távú üzleti előnyt jelentenek számunkra. Jelenlegi terveink között szerepel, hogy a Yettel Magyarország székházában meglévő boltot is ideértve összesen 15 egységet nyitunk három éven belül, amelyek együttesen több mint 250 millió forint beruházási értéket képviselnek, és várakozásaink szerint 2026 végéig megháromszorozzuk az úttörő kereskedelmi megoldásból származó bevételeinket” – mondta el Kovács Ágnes, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az ország első személyzet és pénztár nélküli mikro boltjának működését a mesterséges intelligencia szavatolja. Az MI irányítja az eladótérben található kamerák és szenzorok helyes működését, és adatokat gyűjt a vásárlási szokásokról, a termékek fogyási sebességéről, a boltban töltött időről, illetve más, a tulajdonos számára hasznos adatokról.
Amint a vásárló belép az eladótérbe, a kamerák a fizikai alakját egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárlót, a kiválasztott terméket és a Kende Retail által kimondottan a technológia használatához fejlesztett Take It Easy applikációban létrehozott személyes profilját. Ahogy a vásárló az üzletben mozog, a kamerák követik a mozgását, a beépített szenzorok pedig figyelik a kosarának tartalmát. Miután a vásárló befejezte a vásárlást, egyszerűen elhagyhatja az üzletet. A rendszer ezután megkezdi a kosara összesítését és kezdeményezi a fizetési tranzakciót. Ez a technológia nem gyűjt arcfelismerési adatokat, kizárólag a zökkenőmentes vásárláshoz szükséges mozgásokat és tevékenységet figyeli, teljes összhangban a GDPR szabályozási kereteivel.
„A Kende Retail számára mindig is kiemelten fontos az innováció és a vásárlói igényekhez való alkalmazkodás. A Yettel székházban is megtalálható úgynevezett micro marketek megjelenése egy új korszakot nyit a kiskereskedelemben. Ezek az intelligens, automatizált üzletek nemcsak a vásárlói élményt változtatják meg, de a kiskereskedők lehetőségeit is szélesítik. Célunk, hogy partnereinkkel közösen új fejezetet nyithassunk a kiskereskedelemben, ahol a vásárlás élménye minden korábbinál személyre szabottabb, gyorsabb és kényelmesebb lesz. Büszkék vagyunk rá, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország az elsők között látta meg az automatizált kereskedelemben rejlő lehetőségeket, és bízunk benne, hogy közösen megismertethetjük a fogyasztóközönséget a jelenleg még úttörőnek számító vásárlási szokásokkal”– mondta el Kende Gábor, a Kende Retail Operation alapító tulajdonosa.
A jövőbemutató kiskereskedelmi megoldás a Yettel Magyarország törökbálinti székházában kapott helyet, ahol a fő irodai napokon megforduló 800-900 munkavállaló mindennapjainak részévé vált. Az üzletben a Coca-Cola HBC Magyarország által forgalmazott termékek (szénsavas és szénsavmentes üdítőitalok, természetes ásványvizek, energiaitalok) mellett snackek, készételek, konzerv ételek, tejtermékek, illetve higiéniai termékek is elérhetőek a dolgozók számára. A Yettel házban működő személyzet nélküli bolt a Yettel stabil mobilinternet-hálózatát használja az online kapcsolattartáshoz.
„A Yettel filozófiája szerint az ügyfélközpontúság belülről kezdődik: az elégedett, kiegyensúlyozott munkatársak teremtenek jobb ügyfélélményt a telekommunikációban is. A személyzet és pénztár nélküli bolt megnyitása cégünk főhadiszállásán egy átgondolt munkáltatói stratégia része, amely a dolgozók kényelmét, jóllétét és mindennapi igényeik támogatását célozza. Ez a fejlesztés nemcsak a kényelmet szolgálja, hanem egyértelmű üzenetet is közvetít: a Yettel valóban figyel a munkatársaira, és aktívan tesz azért, hogy a munkahely egy inspiráló, gondoskodó közeg legyen” – fogalmazott az üzletnyitás kapcsán Szalai Enikő, a Yettel HR vezérigazgató-helyettese.
A személyzet és pénztár nélküli bolt koncepciójának megalkotója és a technológia fejlesztője a Kende Retail. Az első hazai bolt tulajdonosa a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., míg az üzemeltetésért a kiskereskedelmi egységek fenntartásával foglalkozó Eszmin Hungary felel.
( onBRANDS )