SZINTET LÉPETT A GVH AZ RTL+-OS BL-MECCSEK ÜGYÉBEN

Immár versenyfelügyeleti eljárásban vizsgálja a GVH az RTL+ Prémium csatorna Bajnokok Ligája közvetítései kapcsán tett reklámállításokat.

A GVH azt vélelmezi, hogy a streaming szolgáltatás üzemeltetői megtéveszthették a fogyasztókat, ideértve saját előfizetőiket, amikor a reklámkommunikációjuk során azt a látszatot keltették, hogy a 2024/2025-ös UEFA Bajnokok Ligája szezon minden mérkőzését élőben közvetítik.

A Gazdasági Versenyhivatal eljárása a RTL+ Prémium szolgáltatás üzemeltetőivel, a Luxemburgban bejegyzett CLT-UFA S.A. és a Magyar RTL Televízió Zrt. vállalkozásokkal szemben indult meg. A GVH több fogyasztói panasz alapján döntött a versenyfelügyeleti eljárás megindításának indokoltsága mellett.

A nemzeti versenyhatóság az RTL+ Prémium szolgáltatás üzemeltetőinek 2023 júniusától alkalmazott, a szolgáltatási csomagok népszerűsítése érdekében közzétett egyes kereskedelmi kommunikációját vizsgálja, így például „Az RTL+ Premiumon minden játéknapon te döntöd el, hogy mely meccseket nézed az új, még izgalmasabb UEFA Bajnokok Ligájából!” „Kövesd élőben a többi találkozóval együtt”, „Ráadásul az összes meccset magyar kommentárral és világszínvonalú képminőségben élvezheted!”

A GVH gyanúja szerint az RTL+ Prémium szolgáltatás üzemeltetői

a fenti állításokkal, illetve az ezekhez hasonló jelentéstartalmú, további reklámüzeneteikkel valószínűsíthetően megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytattak.

Ezek az üzenetek ugyanis a látszatot kelthették a fogyasztókban, hogy az RTL+ Prémium szolgáltatás előfizetésével minden, az UEFA Bajnokok Ligája 2024/25-ös szezonjában megrendezésre kerülő mérkőzés elérhető a streaming szolgáltatás felületén, ugyanakkor ez a gyakorlatban feltételezhetően nem valósult meg.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától az annak teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít bele.
( onBRANDS )