
Leginkább egy vígjáték vagy akciófilm kedvéért ülnek be a mozikba a hazai nézők, akiknek az elnyert díjak nem, viszont a rendező személye számít a film kiválasztásánál – mutat rá az Etele Plaza és az ETELE Cinema közös online kutatása. Elsősorban a műfaja, a főszereplők és a mozielőzetesek alapján választ mozit a magyar közönség, akiket megoszt, hogy hazai vagy külföldi alkotásra érdemes jegyet váltani.
Több mint 1400 válaszadó osztotta meg mozizási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében az Etele Night Cinema mozimaraton apropóján. A kitöltők közül a legtöbben havonta (39%) vagy negyedévente (39%) jutnak el moziba. Elsősorban a film műfaja (80%), a főszereplők (59%), valamint a mozielőzetes (57%) alapján választják ki az előadást, csak ezután veszik figyelembe az ismerősök ajánlását (34%), illetve az online értékeléseket (32%).
A magyar nézők vígjátékra (81%) és akciófilmre (64%) váltanak legszívesebben jegyet, ezeket követik a sci-fi és a romantikus (46%) mozik, valamint a thrillerek (43%). A megkérdezetteknek egyáltalán nem számít (54%) vagy nem kiemelt szempont (45%), hogy a kiválasztott film díjnyertes legyen, kétharmadának viszont fontos, ki rendezte a mozit.
A mozilátogatókat megosztja, hogy hazai vagy nemzetközi alkotást válasszanak.
Szinte egyenlő arányban vannak azok, akik inkább a magyar filmet (37%) néznek, mint akik külföldi mozira (36%) ülnek be szívesebben. A többség (60%) inkább szinkronosan nézi a filmeket, de minden tizedik moziba járó az eredeti nyelvű előadás mellett dönt, ha van rá lehetőség. Szinte az összes néző számára fontos (94%) az átütő hangélmény, sőt közel harmaduknak (30%) ez kifejezetten meghatározó szempont mozizásnál.
„A kutatásunk megerősítette, hogy a magyar mozinézők a közönségkedvenc filmek mellett számos műfaj iránt nyitottak, ezért az Etele Night Cinema programját is ennek megfelelően alakítottuk ki. Egy éjszaka alatt, 15 teremben, több mint 60 filmet vetítünk többféle tematikába rendezve, hogy mindenki megtalálja a kedvére valót a mozimaraton során” – hangsúlyozta Vámosi Dóra, asset manager.
Elsősorban a mozielőzetesek alapján (86%) tájékozódnak az aktuális filmekről a válaszadók, ezt követik az online kritikák és értékelések (49%), az ismerősök ajánlásai és a közösségi média (45%), majd a moziplakátok és hirdetések (29%).
Ami leginkább elriasztja egy filmtől a válaszadókat az az, ha nem kedvelik az adott műfajt (49%), túl drága a jegy (44%), nincs magyar szinkron vagy felirat (38%) vagy rossz értékelést kapott (34%), viszont nem jelent problémát a film hossza (17%) vagy az, hogy nem közismert színészek játszanak (6%) benne.
( onBRANDS )