BEMUTATKOZNAK A GOLDEN DRUM ZSŰRIELNÖKEI ÉS ZSŰRITAGJAI

A testületben idén több magyar szakember is helyet kapott.

A Golden Drum bejelentette a 2025-ös év zsűritagjait, hat zsűrielnököt, akik vezetésével több mint 50 kreatív szakember, 27 különböző országból értékeli majd a nevezéseket.

A One-Channel Drum kategória zsűrielnöke, Calvin Innes, a JvM NERD ügyvezető igazgatója és kreatív igazgatója. Több mint húsz éves tapasztalattal bír koncepcióalkotásban, kreatív tervezésben és márkatörténet-mesélésben. Hamisítatlan kreatív energiabomba, különösen ha a márkák és a gamer/anime világ összedolgozásáról van szó. Olyan ikonikus brandekkel dolgozott, mint a Super Mario vagy a Fortnite, Továbbá olyan globális cégekkel, mint a Bandai Namco, Kellogg’s, Sony, National Trust, Cadbury’s, Universal Studios vagy a Nestlé.

“A kreativitás nagyszerűsége nem attól függ, hány eszköz áll rendelkezésedre, hanem attól, hogy hogyan használod azokat. A One-Channel kategória a fegyelmezett történetmesélés és a precizitás erejéről szól. Arról, hogy egyetlen platformon is lehet olyan munkát létrehozni, ami magával ragad, megérint és emlékezetes marad. Minden képkocka, minden szó, minden interakció számít. Zsűrielnökként izgatottan várom azokat a munkákat, amelyek újraértelmezik, mire képes egy-egy csatorna – mert ha valami igazán zseniálisan van kivitelezve, az átütő és nyomot hagy.”

Az Omni-Channel Drum kategória zsűrielnöke John Mescall, a The Network globális kreatív vezetője (USA), az AdWeek Creativity listáján az 50 legkreatívabb ember egyike, a Business Insider pedig a reklámszakma nyolcadik legnagyobb tehetségeként tartja számon. Vezetése alatt a McCann Worldgroup elnyerte a Cannes-i és Effie-i “Network of the Year” címet is. Olyan ikonikus kampányok fűződnek nevéhez, mint a Fearless Girl, a Dumb Ways to Die vagy a ThisAbles. Kivételes karrierje során már több mint 100 Cannes Lions díjat nyert.

“Minél bonyolultabbá válik valami, annál fontosabb, hogy megpróbáljuk még jobban leegyszerűsíteni azt. El kell engednünk a megszokott kereteket, és csak követnünk kell a problémát, vigyen bármerre is. Nincsenek szabályok, nincsenek előítéletek.
Minden brief egy izgalmas lehetőség arra, hogy valami új szülessen. Ma már annyi eszköz, médium és megközelítés áll rendelkezésünkre, hogy valóban bármit megtehetünk – amennyiben az a probléma megoldását szolgálja. Ezért is lelkesít annyira, hogy idén én vezethetem az Omni-Channel kategória zsűrijét. Tudom, hogy kollégáimmal együtt olyan ötletekkel találkozunk majd, amelyek váratlanok, formabontók, és új utakat nyitnak meg előttünk. Remélem, mindenki a legjobb munkáját küldi be – mi pedig örömmel vetjük bele magunkat ebbe a vad és gyönyörű utazásba.”

A Craft Drum kategória zsűrielnöke Julia Neumann, a Le Truc kreatív igazgatója és partnere (USA), aki a világ legnagyobb márkáival formálja a reklámipar jövőjét. Julia korábban meghatározó szerepeket töltött be olyan neves ügynökségeknél, mint a Johannes Leonardo, a TBWA/Chiat Day, a Saatchi & Saatchi, a Wieden+Kennedy, a BBH, a MullenLowe és a Y&R. Olyan márkákkal dolgozott együtt, mint a Kraft Heinz, Instagram, Uber, vagy a Volkswagen, és olyan úttörő kampányokat vitt sikerre, mint az Unfrosted (Kellanova Pop-Tarts), a Billie Jean King Your Shoes (Adidas), a FlyBabies (JetBlue) és a Major Melon (MTN Dew). Julia karrierjét díjnyertes munkák és meghatározó kampányok fémjelzik, amelyek formálják az iparág kultúráját.

“A szakértelem a különbség a felejthető és a felejthetetlen dolgok között. A világ el lett árasztva tartalommal és gyors megoldások tömkelegével, így a szakértelem az utolsó valódi megkülönböztető jegy. Az emberi kézjegy, az ítélőképesség, a megszállottság, az önfegyelem és a kockázatvállalás tükröződése. Az MI képes mintákat másolni – de ízlést, megérzést, vagy a libabőrt, amit egy tökéletes alkotás kivált? Ezeket nem képes utánozni. Ennek is köszönhetően különösen izgatott vagyok, hogy ebben az évben én vezethetem a Craft kategória zsűrijét a Golden Drum-on. Olyan munkákat ünneplünk majd, amelyek nem sablonosak vagy rutinszerűek – olyanokat, amelyekben ott a szenvedély, és a részletek iránti figyelem. Olyan munkákat, amelyek féltékennyé tesznek. Amelyek eszünkbe juttatják, miért szerettünk bele ebbe a szakmába elsősorban.”

A Creative Media Excellence Drum zsűrielnöke Jo-ann Robertson, a Ketchum globális piacokért felelős vezérigazgatója több mint húszéves kommunikációs tanácsadói múlttal rendelkezik, korábban politikai tanácsadóként és újságíróként is tevékenykedett. Jo-ann korábban olyan ügyfelekkel dolgozott együtt, mint a Mastercard, LEGO Alapítvány, P&G, Samsung, Philips, Nissan és Nestlé. Kivételes vezetői képességeinek hála, 2022-ben több rangos elismerést is nyert: a Women in Marketing „PR Communicator of the Year” díját, a Management Today „DE&I Champion” címét, valamint az International Communications Consultants Organisation „PR Leader of the Year” elismerését.

“Soha nem vágytak még ennyire az emberek arra, hogy kapcsolódhassanak. Egy olyan világban, ahol az adat, a technológia és a mesterséges intelligencia dominál, az emberi kreativitás ezekkel az eszközökkel képes arra, hogy igazán maradandó pillanatokat teremtsen, és olyan dolgokat hozzon létre, amelyek megérintik a közönséget. A Creative Media Excellence kategória zsűrielnökeként izgatottan várom, hogy inspirálódhassak a munkák kreativitásából, sokszínűségéből, és hatásaiból. Megtiszteltetés lesz megünnepelni a szakértelmet és az embereket, akik a munkák mögött állnak.”

A Creative Business Excellence Drum zsűrielnöke Anthony Chelvanathan, az Edelman globális kreatív partnere és kanadai kreatív vezetője, aki több mint 500 nemzetközi díjat tudhat magáénak. Csatlakozását követően, Anthony történelmet írt a vállalattal: első kanadai PR ügynökségként nyerték el az Arany Oroszlánt Cannes-ban, az IKEA SHT kampánnyal. Emellett az Allegrának sikerült Ezüst Oroszlánt szereznie, az Allegra Airways kampánnyal.

“A munkánk valódi értéke abban mérhető, milyen hatást vált ki a világban. Akkor működik igazán, amikor az emberi kihívások merész ötletekkel találkoznak. Nem a költségvetés, hanem az ötlet viszi előre a kreatív kiválóságot. Büszke vagyok rá, hogy vezethetem a Creative Business Excellence zsűrit, és együtt az iparág leginspirálóbb vezetőivel olyan projekteket ismerhetünk el, amelyek túllépnek a határokon, összehangolják a stratégiát az innovációval, és új mércét állítanak fel.Alig várom a beszélgetéseket, amelyek formálják majd a szakmánk jövőjét.”

A Young Drummers Competition zsűrielnöke Alexis Champa, Freelance Executive Creative Director New Yorkban alapozta meg kreatív karrierjét, ahol olyan ügynökségeknél dolgozott, mint az R/GA, Mother, KBS, Havas és a Virtue Worldwide, olyan ikonikus márkák kampányain, mint az Airbnb, Sour Patch Kids, Ritz, Trident, Samsung, Target vagy a Google Chrome. Jelenleg Berlinben él, ahol az elmúlt években a Granny Berlin és a Media.Monks ügynökségeknél dolgozott vezető kreatív igazgatóként.

“Megtiszteltetéssel és alázattal tölt el, hogy én vezethetem a zsűrit a Young Drummers Competition kategóriában. Öröm részt venni egy olyan eseményen, ahol a következő generáció kreativitását értékelhetjük Alig várom, hogy lássam, milyen újszerű ötletekkel és művészi megközelítésekkel állnak elő a fiatal tehetségek. Az ő egyedi látásmódjuk kulcsszerepet játszik abban, hogy merre fejlődik a szakmánk – hiszem, hogy a kreativitásnak nincsenek határai. Izgatottan várom, hogy értékeljem a munkáikat, különösen az eredetiséget, a hatást és azt az energiát keresve, ami lelkesedést kelt bennünk a jövőt illetően. Együtt ünnepeljük meg, és inspirálódunk majd az új tehetségek hullámából, akik készen állnak nyomot hagyni. Izgalmas lesz a zsűritársaimmal közösen dolgozni és kapcsolatba lépni az összes résztvevővel.”

A zsűrielnökökhöz egy kiváló szakemberekből álló csapat csatlakozik, akik a legelőremutatóbb kreatív munkákat fogják értékelni:

A ZSŰRITAGOK

A One-Channel Drum kategória zsűritagjai: Robert Bohinec, kreatív igazgató, AV Studio, Szlovénia, Kaspars Eglītis, ügyvezető kreatív igazgató, TBWA\Latvia, Lettország, Christian Hellinger, ügyvezető partner és kreatív igazgató, Wien Nord Serviceplan, Ausztria, Bartosz Jeglejewski, kreatív igazgató, McCann, Lengyelország, Nina Modebadze, kreatív igazgató, Redberry, Grúzia, Jörg Riommi, alapító, vezérigazgató és kreatív igazgató, AIN’T, Olaszország, Hanna Stenwall, ügyvezető kreatív igazgató, INGO Stockholm, Svédország, Annu Terho, kreatív igazgató, SEK/Part of Grey, Finnország, Tóth Dorottya, kreatív igazgató, DDB Budapest, Hungary és Rona Yakobi, tulajdonos és kreatív alelnök, RONA&IDO Advertising agency, Izrael.

Az Omni-Channel Drum kategória zsűritagjai: Fredric Antonsson, kreatív igazgató, Havas, Svédország, Jessica Buch, stratégiai vezető, Grey, Németország, Horváth Andrea, kreatív igazgató, Café Communications, Magyarország, Aleka Papadia, ügyvezető kreatív igazgató, McCann Worldgroup, Görögország, Karpat Polat, alapító és kreatív elnök, KARPAT, Törökország, Annukka Puttonen, kreatív igazgató és márkastratéga, Think Again, Finnország, Ana-Maria Țarălungă, kreatív igazgató, Digitas Romania / Publicis Groupe, Románia, Kristi Veskus, Head of Work in Estonia,Észtország, Jens Petter Wærnes, kreatív igazgató, VML Copenhagen, Dánia és Stefano Zanoni, kreatív igazgató, LePub, Olaszország.

A Craft Drum kategória zsűritagjai: Nikola Foktová, kreatív igazgató, Publicis Groupe, Csehország, Michele Mariani,ügyvezető kreatív igazgató, Armando Testa Group, Olaszország, Gergana Mincheva, kreatív vezető, Next DC, Bulgária, Grace O’Brien, kreatív igazgató, AKQA Amsterdam, Hollandia, Nurlan Satarov, kreatív igazgató, Cheil Worldwide, Kazahsztán, Bogdan Teodorescu, ügyvezető kreatív igazgató, VML, Románia, Zeynep Tonguç, alapító és kreatív igazgató, PEP Brand Agency, Törökország és Anselmo Tumpić, kreatív igazgató és társalapító, Studio Tumpić/Prenc, Horvátország.

A Craft Drum kategória zsűritagjai: Nikola Foktová, kreatív igazgató, Publicis Groupe, Csehország, Michele Mariani,ügyvezető kreatív igazgató, Armando Testa Group, Olaszország, Gergana Mincheva, kreatív vezető, Next DC, Bulgária, Grace O’Brien, kreatív igazgató, AKQA Amsterdam, Hollandia, Nurlan Satarov, kreatív igazgató, Cheil Worldwide, Kazahsztán, Bogdan Teodorescu, ügyvezető kreatív igazgató, VML, Románia, Zeynep Tonguç, alapító és kreatív igazgató, PEP Brand Agency, Törökország és Anselmo Tumpić, kreatív igazgató és társalapító, Studio Tumpić/Prenc, Horvátország.

A Craft Drum kategória zsűritagjai: Nikola Foktová, kreatív igazgató, Publicis Groupe, Csehország, Michele Mariani,ügyvezető kreatív igazgató, Armando Testa Group, Olaszország, Gergana Mincheva, kreatív vezető, Next DC, Bulgária, Grace O’Brien, kreatív igazgató, AKQA Amsterdam, Hollandia, Nurlan Satarov, kreatív igazgató, Cheil Worldwide, Kazahsztán, Bogdan Teodorescu, ügyvezető kreatív igazgató, VML, Románia, Zeynep Tonguç, alapító és kreatív igazgató, PEP Brand Agency, Törökország és Anselmo Tumpić, kreatív igazgató és társalapító, Studio Tumpić/Prenc, Horvátország.

Az All Juries Drum zsűritagjai: Calvin Innes, ügyvezető igazgató és kreatív igazgató, JvM NERD, Egyesült Királyság, John Mescall, globális kreatív elnök, by The Network, Julia Neumann, kreatív igazgató és partner, Le Truc, USA, Jo-ann Robertson, vezérigazgató, Global Markets, Ketchum, Anthony Chelvanathan, globális kreatív partner és kreatív igazgató, Edelman, Kanada, Christian Hellinger, ügyvezető partner és kreatív igazgató, Wien Nord Serviceplan, Ausztria, Jens Petter Wærnes, kreatív igazgató, VML Copenhagen, Dánia, Zeynep Tonguç, alapító és kreatív igazgató, PEP Brand Agency, Törökország, Arthur O’Neill, globális innovációs vezető, Mindshare és Aleš Brichta, ügyvezető kreatív igazgató, Triad Advertising, Csehország.

NEMZETKÖZI RANGSOROLÁSOK:

A fesztivál versenye szerepel a ​ WARC Creative Rankings, a The Drum World Creative Rankings és az AdForum Rankings, listáin, ezzel is erősítve nemzetközi elismertségét.

A Golden Drum 2025-ben is megtartja rangos helyét a WARC Rankings listán, olyan nagy presztízsű díjátadókkal egy sorban, mint a Cannes Lions, D&AD, The One Show, Clio Awards, LIA, Spikes Asia, Adfest, Eurobest, Dubai Lynx, Loeries és az El Ojo de Iberoamérica. Ez az elismerés tovább erősíti a fesztivál befolyását és elkötelezettségét a kiválóság ünneplése iránt.

Az idei World Creative Ranking még szélesebb spektrumot ölel fel, hiszen immár 22 nemzetközi és regionális kreatív verseny eredményeit elemzi. A Golden Drum Awards mellett szerepel többek között a Dubai Lynx, a Spikes Asia, az Adfest, a Clio Awards, a Guldagget Sweden Awards, a The Drum Awards, a D&AD, az ADC US, a The One Show, a Cannes Lions, a Danish Creative Circle és még sok más rangos verseny is.

A Golden Drum emellett szerepel az AdForum Business Creative Report-ban is, amely egyedülálló módon iparági bontásban rangsorolja a világ legsikeresebb kampányait.

A Golden Drum 2025. október 13–14. között kerül megrendezésre a szlovéniai Portorožban. A versenyre a nevezés már elindult.

A “Super Early Bird” kedvezményes nevezés április 25-ig elérhető.

FONTOS INFORMÁCIÓK A VERSENYRŐL:

Nevezési határidő: 2025 augusztus 22., 23:59 CET

Super Early Bird nevezési határidő: 2025 április 25.

Early Bird Entry nevezési határidő: 2025 június 27.

Golden Drum szűkített lista kihirdetése: 2025 szeptember 30., 8:00 CET

Golden Drum díjátadó: 2025 október 14.

Csoportok és kategóriák: https://goldendrum.com/competition/groups-and-cate​gorie​s

Golden Drum zsűri: https://goldendrum.com/competition/juries

Nevezési rendszer: https://engine.goldendrum.com/

Nevezési díjak: https://goldendrum.com/competition/competition-fee​s-pay​ment/​one-c​hanne​l-dru​m-pri​ces

A zsüri magyar tagjai:

Tóth Dorottya, kreatív igazgató, DDB Budapest, Hungary
Horváth Andrea, kreatív igazgató, Café Communications, Magyarország

( onBRANDS )