MÉDIAIPARI TOPLISTA 2025

Digitalizáció és diverzifikáció.

A toplista idén is a Marketing&Média szerkesztőbizottságából, valamint meghatározó újságírókból álló 27 tagú zsűri szavazatai alapján készült el.

A médiavállalati szakemberek idén a lista 52 százalékát adták, az ügynökségi szakemberek aránya 24 százalék volt, míg a telekommunikációs cégek vezetői a rangsor 14 százalékát képviselték.

Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy az iparágban működő vállalatok számára a digitális terjeszkedés és a bevételi források diverzifikálása a különböző csatornák között továbbra is kulcsfontosságú. Miközben az általános trend a digitális irányba mutat, a nyomtatott média is stabil szereplő: a médiaipari toplistán szereplő online profilú vállalatok képviselőinek száma megegyezik a nyomtatott médiára fókuszáló cégekével, ami azt jelzi, hogy a nyomtatott szektornak továbbra is van befolyása a médiapiac szakemberei között. Ehhez jelentősen hozzájárul, hogy a klasszikus printmúltú médiamárkák digitális kiadványként is stabilan teljesítenek, és tartósan képesek megújulni tartalmi és technológiai fejlesztéseknek köszönhetően.

A tíz legbefolyásosabb szereplő

A 2025-ös ranglista élére Vaszily Miklós került. A TV2 Csoportot idén már vezérigazgatóként is irányító szakember 2022-ben már egyszer vezette a listát, ám akkor a dobogó legfelső fokán holtversenyben Vidus Gabriellával osztozott. Befolyása messze túlmutat a lineáris televíziózáson: az Indamedia 50 százalékos tulajdonosaként a digitális térben is komoly pozícióval rendelkezik, miközben az IKO Műsorgyártó és kisebb csatornák tulajdonosaként valódi médiaportfóliót épített ki.

A második helyen ezúttal Vidus Gabriella végzett, aki az RTL Magyarország vezérigazgatójaként formálja a piacot. Egy évtizede irányítja a társaságot, és az RTL+ platformmal sikerült új alapokra helyeznie a vállalat digitális jelenlétét, miközben a televíziós részleg is stabilan hozza az eredményeket.

A dobogó harmadik fokára – tavalyhoz hasonlóan – Guttengéber Csaba állt fel, aki a hazai hirdetési piac egyik legdinamikusabban fejlődő szereplőjét, az Atmediát vezeti. A rádiós, digitális és CTV-portfóliót is kezelő sales house az elmúlt évben nemzetközi bővüléssel és jelentős árbevétel-növekedéssel is büszkélkedhet.

A negyedik helyen Varga Zoltán, a Central Médiacsoport alapítója és vezérigazgatója szerepel, aki szervezetfejlesztési programot indított el a Financial Times Strategies szakértőivel, és a cégcsoporton belül új üzletágakat hozott létre.

Az ötödik helyen Rékasi Tibor végzett, aki a Magyar Telekom élén az elmúlt években számos új szolgáltatást vezetett be, és több társadalmilag érzékeny kampányért is felelős, miközben a digitális egészségügyi szolgáltatásaikkal is új területre lépett a cég.

A hatodik helyen Kolosi Péter, az RTL tartalomfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettese, akinek nevéhez olyan sikerprodukciók kötődnek, mint Az Árulók, a Pokoli rokonok vagy a továbbra is húzóműsornak számító A mi kis falunk.

A hetedik helyen idén az RTL egyik kulcsembere, Dudás Gergely található, aki a társaság teljes bevételi modelljéért, köztük a streaming előfizetésekért is felel.

A nyolcadik helyen a TV2 Csoport programstratégiai és tartalomgyártási igazgatója, Fischer Gábor, aki az elmúlt évben új formátumokkal és sikeres visszatérő műsorokkal (pl. Megasztár, Kincsvadászok) emelte a csatorna nézettségét.

A kilencedik helyen a reklámügynökségi piac egyik legnagyobb tapasztalattal rendelkező szereplője, Somlói Zsolt került. A Mindshare ügyvezetője több mint három évtizedes szakmai múlttal irányítja az egyik legnagyobb ügyfélkörrel rendelkező magyar médiaügynökséget.

A tizedik helyen Kovács Tibor, a Ringier Hungary ügyvezetője, aki először került be az élmezőnybe. A printpiaci tapasztalatait digitális irányba terjesztette ki, és vezetésével a kiadó új korszakot kezdett: a nyomtatott és online portfólió együttes ereje révén egyre hangsúlyosabb szereplője a magyar médiatérképnek.
( onBRANDS )