
#OwnYourWorld elnevezéssel indít 9 országban, köztük Magyarországon is merész, új online platformot a Telekom. A kifejezetten a Z generáció digitális tudatosságát fejlesztő felület célja, hogy motiválja a fiatalokat digitális identitásuk megvédésére, és arra, hogy fordítsanak kiemelt figyelmet saját önazonosságuk védelmére a digitális hasonmások és a „brainrot” (agyrohasztás) kultúra korában. Az európai kampány egy szürreális videóklippel indul, középpontjában pedig egy influencer tartalom sorozat áll, melyhez közkedvelt magyar influencerek is csatlakoztak.
A Deutsche Telekom által megrendelt kutatás szerint
az európai Z generáció több mint 90%-a aggódik digitális magánélete miatt.
Annak ellenére, hogy ezek a fiatalok már a digitális térben nőttek fel, mégis sokan úgy érzik, nincsenek felkészülve a problémára, kevesebb mint 7%-uk gondolja úgy, hogy magabiztosan kezeli az adatvédelmi kérdéseket. A kutatás azt is kimutatja, hogy a Z generáció több mint 70%-a szeretne még tájékozottabb lenni azzal kapcsolatban, hogyan védheti meg önmagát és adatait a digitális térben.
A Z generációs fiatalok úgynevezett online hasonmásai úgy jöhetnek létre, hogy a legtöbben még csak nem is tudnak róla. Az online felületekre, social media csatornákra feltöltött adatokat titokban klónozhatják, eladhatják, és az érintettek beleegyezése nélkül különböző célokra használhatják fel, ami hatással lehet identitásukra és a körülöttük lévő világot is befolyásolhatják.
Erre a jelenségre, vagyis a rejtett digitális fenyegetésekre és a tudatosság fejlesztésére hívja fel a figyelmet a Telekom most induló új nemzetközi kampányával, az #OwnYourWorld-del.
A kampány vizualizálja és bemutatja, hogyan duplikálhatók és használhatók ki a személyes adatok – gyakran az érintettek számára kezdetben láthatatlanul. A közösségi média alapú történetmesélés révén a kampány figyelmi helyzetet teremt, beszélgetéseket indít, és fejleszti a fiatalokat, hogy nagyobb kontrollt gyakoroljanak digitális életük felett.
„Digitális identitásunk birtoklásának alapvető jognak kellene lennie. Tudjuk, hogy a tudás hatalom. Ezért biztosítjuk a Z generációnak azt a tudást és önbizalmat, amire szükségük van ahhoz, hogy bekapcsolják a „privát módot” digitális életükben” – mondta el a kampány indulása kapcsán Ulrich Klenke, a Deutsche Telekom márkaigazgatója.
A valóság feltárása
A Deutsche Telekom egy szürreális videoklip és zene révén tárja fel a digitális hasonmások valóságát, amelyet VTSS-szel (Martyna Maja) – a zenei műfajok keveréséről ismert lengyel techno producerrel és DJ-vel – együttműködve hozott létre.
„Sokan érzünk szorongást azzal kapcsolatban, hogy mennyi részünk „él” online, és milyen kevés ellenőrzésünk van felette” – mondja VTSS. „Ez a projekt kreatívan ragadja meg ezt a tapasztalást – tükröt tart elé, és remélhetőleg segít majd az embereknek abban, hogy érezzék, van segítség.”
A Deutsche Telekom által gyártott videóklip merész történetmeséléssel vizualizálja a problémát, és „brainrot” stílusú tartalmakat használ, hogy megmutassa, milyen érzés, amikor a digitális identitás kezd kicsúszni valaki kezéből. Ahogy a klipben a digitális hasonmások elkezdik ellopni a művész rivaldafényét és átvenni az életét, VTSS megeleveníti, mi történik, ha egy digitális én önálló életre kel – ellehetetlenítve a probléma figyelmen kívül hagyását.
Visszaszerezni az Irányítást, online és a való életben
A Deutsche Telekom a kampánnyal egyidőben
egy új digitális platformot is indít,
az ownyourworld.online-t, amely egy hatrészes, rövid mesterkurzus-sorozatot tartalmaz. Ennek célja, hogy segítsen a fiataloknak megtartani az irányítást digitális életük felett. A VTSS által vezetett, az egyéniség és az online identitás témái köré épülő sorozat rövid, könnyen fogyasztható tartalmakká alakít olyan komplex témákat, mint az adatkövetés, vagy az algoritmikus befolyás.
A platform ingyenesen hozzáférhető, hetente újabb témákkal frissül, és különböző közösségi platformokra – TikTok, Instagram, YouTube, Reddit, Twitch és Snapchat – tervezett szórakoztató-oktató anyagokkal is kiegészül. A mesterkurzusokat a Deutsche Telekom európai piacaira, így Magyarországra is lokalizálják, hogy minél több fiatalhoz juthasson el az üzenet.
A kampány Németországban és a Deutsche Telekom 8 európai országban indul egyszerre: Ausztriában, Lengyelországban, Csehországban, Magyarországon, Horvátországban, Szlovákiában, Montenegróban és Észak-Macedóniában.
A kampányt egy élő esemény indította Bécsben, amelyen exkluzív VTSS előadás láthattak a résztvevők a kultikus Café Landtmannban, a Telekom Electronic Beats rendezésében.
Az #OwnYourWorld kampány a Deutsche Telekom hosszútávú társadalmi elkötelezettségének része, hogy támogassa és felhatalmazza a Z generációt, hogy nagyobb önbizalommal, befolyással és kontrollal navigáljon az online életben – teljesítve a márka „Connecting your world” ígéretét.
Kreatív koncepció: INGO, Stockholm
Tehetségstratégia és zenei felügyelet: X&Berlin – Universal Music Publishing Group, Berlin
Rendezte: Shadrinsky, Párizs
( onBRANDS )