
Az IKEA új, éves kampánya a főzés és az étkezés örömét helyezi a középpontba. „Minden, amit kifőzünk, a konyhában kezdődik” – így hangzik a következő 12 hónap fő üzenete. A kampány egy 20 másodperces tévészpottal indul, amelyet tévés tag-onok és rendhagyó kültéri megoldások egészítenek ki, hogy teljes körű élményt nyújtson.
Az IKEA Élet otthon felmérése szerint a magyarok 40 százaléka főz otthon spórolási céllal, és a megkérdezettek százaléka nyilatkozta, hogy
szívesen kísérletezik a konyhában.
Az IKEA felismerte, hogy az emberek többet főznek otthon, és
a családi fészek egyik legfontosabb helyisége a konyha,
de egyben az a hely is, ahol az emberek a legkevésbé érzik magukat elégedettnek. A kampány célja, hogy elmélyítse az emberek között megvalósuló érzelmi kapcsolatot, azáltal, hogy megünnepli azokat a mindennapi, mégis különleges pillanatokat, amelyek a konyhában kezdődnek.
“A kutatásunk segítségével nagyon fontos betekintést nyertünk az emberek otthoni életébe. Kiderült, hogy a konyha sokkal több, mint egyszerű helyiség fiókokkal, szekrényekkel, mosogatóval és tűzhellyel. A konyha maga az otthon szíve, ahol nem csupán ételt „főzünk”. Hiába a konyha az otthon egyik legfontosabb helyisége, ugyanakkor ez az a hely is, ahol az emberek a legkevésbé érzik magukat elégedettnek. A következő tizenkét hónapban a főzés és az étkezés kerül a középpontba, a célunk pedig az, hogy megmutassuk az embereknek a konyha érzelmi és funkcionális értékét a mindennapi élet központjaként. Bemutatjuk, hogyan hozzák össze az IKEA főzési és étkezési megoldásai az embereket egyszerűségük, megfizethetőségük és praktikus kialakításuk révén. Lebontjuk az otthoni főzéssel kapcsolatos korlátokat és bebizonyítjuk, hogy bárki képes különlegessé tenni az étkezéseket, legyen szó hétköznapi vacsoráról vagy hétvégi ünneplésről” – nyilatkozta Iva Tomanová Pohlová, az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának marketingkommunikációs menedzsere.
Az IKEA idén 6 fő tevékenységre összpontosít a főzés és étkezés terén, hogy lefedje mindazt, amit az emberek kifejezetten a konyhában végezhetnek. A kampány időről időre megújul majd ezekkel a tevékenységekkel így az IKEA válik az örömteli és fenntartható étkezések fő segítőjévé nap mint nap, hiszen egy helyen kínál mindent, ami ehhez szükséges, a sütő-/főzőedényektől és a konyhai kiegészítőktől a konyhatervezésig, az élelmiszer- és ételtárolástól az elegáns asztalterítékig.
A kampány egy 20 másodperces TV-reklámmal, TV tag-onokkal és speciális kültéri reklámfelületeken jelenik meg, többek között a márka reklámját viselő villamosokkal Budapesten, Pozsonyban, Prágában, Brnóban és Ostravában. A kampány során YouTube- és közösségi média-csatornákat, valamint nyomtatott médiamegoldásokat is használ majd az IKEA. A márka a tervek szerint a saját csatornáin is közvetíti a kampány üzenetét – például új ötleteket tesz közzé a főzéssel és étkezéssel kapcsolatban a saját weboldalán, hogy megújuló ötletekkel támogassa az emberek többségét, és szebbé tegye a hétköznapjaikat. Az év során számos PR-tevékenységre és együttműködésre is sor kerül majd influenszerekkel és helyi tartalomgyártókkal.
“Azzal, hogy a főzést és az étkezést a gondoskodás, a kreativitás és az összetartozás tevékenységeiként mutatjuk be, azt szeretnénk elérni, hogy az emberek valóban maradandó emlékeket szerezzenek a konyhában, és erősödjenek bennük az IKEA márkával kapcsolatos pozitív érzések. Hiteles történetmeséléssel és megnyerő tevékenységekkel ösztönözzük az embereket, hogy ne csupán egy áruházként, hanem olyan márkaként tekintsenek az IKEA-ra, amely pontosan érti az otthon esszenciáját” -tette hozzá Iva Tomanová Pohlová.
- Kommunikációs koncepció: Publicis Groupe
- A reklámvideó kreatívja és gyártása: Publicis Groupe
- PR és influenszerek: Adison, Seesame, ACG
- Közösségi média: Publicis Groupe
- Digitális és médiaügynökség: Dentsu
( onBRANDS )